teleurgesteld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saphira17, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Heej maak je geen zorgen hoor, is helemaal niet erg!!
    Ik heb dat ook gehad bij mijn tweede dochter, was blij dat we het met 20 weken wisten kon ik er nog 20 weken aan wennen. Wilde zó graag jongens! En toen ik bij de derde hoorde dat het een jongen werd, wilde ik zó graag nóg een meisje!!? Tja..... Een vrouw zit maar raar in elkaar. Maar wat maakt het uit? Je bent dolgelukkig met zo'n klein frummeltje op je buik als hij of zij er eenmaal is. Komt helemaal goed hoor!

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Goh, had nog niet alles gelezen maar wat reageren sommigen heftig zeg! Pff, je mag ook echt niets meer zeggen, laat vooral je gevoel niet spreken.
    Alsof mijn dochter het het einde van de wereld vind dat ik als 2e graag een jongen wilde...pffff. wat interesseert haar dat nou?! Alsof ik niet blij met haar ben!!!!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier wil ik even op reageren ;)

Deze forum is onder verdeeld in catergorieen.... Voor ons zwangeren voor algemeen, vlinders, en de mensen die bezig zijn met....
    Dit is bewust gedaan.
    Op het moment dat iemand die al lang bezig is geweest hier mee leest bestaat de kans dat hij/zij gekwetst wordt of een topic leest dat iemand het zo zwaar heeft, terwijl diegene er alles voor over heeft.
    Net als ik bij de vlinders ga lezen wat voor mij super confronterend zal zijn omdat het mijn grootste angst is om mijn kindje kwijt te raken. Dus ik lees daar bewust NIET!!! Zou ik dit wel doen dan reken maar dat de tranen bij mij niet ophouden en ik me alleen maar rotter en ongeruster zal voelen.

Ja je kunt rekening houden met, maar vooralsnog staat deze topic naar mijne inziens wel op de juiste plek.

@Ts vervelend voor je, probeer het een plekje te geven en er van te genieten ;)

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Helemaal mee eens!!!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    En zo is het!!!

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Goed verwoord!

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou inderdaad. Wat een drama om niks.

8. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts, komt wel goed! Zodra die kleine er straks is, ben je dit gevoel al heel snel vergeten....

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik kan me er ook wel in vinden hoor.
    Ik kan moeilijk zwanger worden (zie onderschrift) maar wonder boven wonder voor de 2e keer spontaan zwanger :) Ik heb een zoontje en natuurlijk zou ik het super leuk vinden als ik nu een meisje zou krijgen. Een jongen is ook goed hoor maar ja, allebei de smaakje zou het leukst zijn natuurlijk.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou idd, sommigen linken alles aan negativiteit terwijl ts juist haar gevoel kwijt wil en i.p.v haar een goed gevoel te geven ga je alles linken aan dood geboren enzo? voor mensen is dat juist kwetsend, je linkt het gelijk daaraan terwijl daar nog niet eens zo overna wordt gedacht, je kan ook overdrijven hoor.

Hoop dat je wat aan sommieg reacties hebt en straks toch apetrots kan wezen!;)

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik vind het helemaal niet gek dat je aan het idee moet wennen. Wat dat betreft ook fijn dat je het nu al weet zodat je nog even hebt. En ik weet zeker, op het moment dat je je pasgeboren dochter in je armen houdt, hou je zielsveel van haar! Haar ZIEN helpt je vast over je (begrijpelijke) teleurstelling heen.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik kan me best voorstellen dat je even teleurgesteld bent. Je moet toch afscheid nemen van het idee een zoon te hebben, hiervoor was het nog een 'optie'. Maar ik denk, zodra je je meisje in je armen hebt, dat gevoel wel weg gaat hoor en je bijzonder trots bent op je 3 meiden! Die jongens komen later ook :D, al voelt dat niet hetzelfde.

13. Rono

Rono Niet meer actief

pfff tis toch niet zo dat ze het onderwerp bij zwanger worden zet en dan bij catogorie ivf end.

14. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    hallo,

ik snap dat sommige mensen dit niet leuk vinden en ik blij moet zijn met straks 3 gezonde meisjes! excuus voor dit onderwerp en het zal dan maar hierbij laten. vind het wel jammer want nu blijkt toch wel weer dat er niet zo over gepraat kan worden. ik dacht dat het in deze tijd wel kon maar toch is niet iedereen hier blij mee al snap ik dat best! sorry voor mijn topic

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Meid, trek het je niet aan! Volgens mij was het eigenlijk maar 1 persoon die er moeite mee had: zou ik niet mee kunnen zitten, hoor. De rest heb je allemaal begripvolle reacties gekregen, dus ik hoop wel dat die je een beetje een hart onder de riem hebben kunnen steken.
    Succes met wennen! ;)

16. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0

dat zeker! zitten hoop lieve reacties tussen :) daar ben ik ook erg blij mee. en het zal vast en zeker goed komen. wij gaan aankomend weekend de baby kamer klaar maken en ik hoop dan ook dat het steeds beetje bij beetje gewenning word. de kamer is neutraal. maar heb alle kleertjes van me dochters na beneden gehaald en dat ga ik lekker weer opnieuw gebruiken heb alles uitgezocht en ga er nu echt mee bezig wil me niet de hele zwangerschap zo voelen en wil mijn ' zoon ' wens opzij zetten zodat ik toch nog kan genieten! bedankt

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    he meid!
    zo te lezen komt het helemaal goed hoor!
    wat goed van je dat je toch nu bezig gaat met de babykamer en met de kleertjes...
    Jammer dat je je zo voelt! maar je moet onthouden dat hoe je je ook voelt , jij daar niks aan kunt doen!!! want zo voel je je nou eenmaal.

Ik hoop dat je langzamerhand aan het idee gewend raakt dat jullie nog een prachtige dochter krijgen!
    heel veel succes met wennen!
    en probeer er toch over te praten (miss met je man?) of schrijven.....
    die negatieve reacties zijn dan weer jammer.. maar zul je altijd tegenkomen hoor!

18. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik kan je gevoel goed begrijpen hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik een meisje ook wel heel erg leuk had gevonden. Mijn vriend en ik stonden na de geslachtsbepalingsecho elkaar aan te kijken en zeiden voor het eerst hardop tegen elkaar, een meisje was ook wel leuk geweest. Ik ging vorige week met een vriendin shoppen en zij is zwanger van een meisje, heerlijk al die meiden dingen! Tuurlijk is het dan wel eventjes moeilijk, vooral te bedenken dat ik nooit een moeder zal worden van een meisje omdat dit echt de laatste is.

Toch kan ik nu genieten dat er nog een stoer ventje bij komt, en dat zal straks alleen nog maar meer worden als ik hem in mijn armen kan houden. En daarbij zie ik nu ook heel veel voordelen.

Toch ben ik blij dat er mensen zijn zoals jij die hiervoor uit durven te komen, het idee dat je niet de enige bent kan je vaak al best wel een stukje helpen. Niet alleen als TS maar ook als lezer.

Geef het de tijd om te wennen en geniet nog van je zwangerschap.

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@Ts: ik kan mij jou gevoel wel goed begrijpen. Hier was ook de wens voor een meisje groot maar toen uiteindelijk bleek dat wij echt een 2e prinsje erbij krijgen ben ik er eigenlijk wel heel blij mee :D maar diep van binnen blijft wel dat gevoel zal ik ooit nog mogen meemaken hoe het is om een dochter te hebben?? Die wens zal er altijd zijn. (voor ons komt die miss nog uit willen nog een 3e) Maar hoe dan ook je moet gewoon eventjes de tijd nemen en wennen aan het idee dat je nog een meisje krijgt. Je kunt hier gewoon blijven reageren er was maar 1 bepaalde persoon die alles negatief zei ;)
    Zodra je kleine is geboren houd je er net zoveel van als je andere 2 dochters zeker weten :)

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Gewoon doorgaan voor de 4e! :) Mijn ouders kregen ook eerst drie dochters en na 7 jaar als toetje eindelijk een jongetje. Andersom hadden mijn schoonouders eerst drie jongens en als toetje een meisje.

Deel Deze Pagina