teleurgesteld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saphira17, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Misschien een jongetje adopteren anders? :p

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het juist een fijn topic, je mag er nergens over praten terwijl veel mensen het gevoel herkennen, dat slaat toch nergens op?

3. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Mijn tante (moeder van 3 meisjes) en mijn oma (moeder van 3 jongens) hadden dit ook bij de 3e, ik vind het niet gek hoor.

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Geen excusses hoor!! Absoluut niet anders wordt ik boos op je :x ;)
    Het is maar een enkel persoon en de rest vind er niks raars of geks aan. Je bent een mens met gevoelens en daarbij jagen de hormonen ook nog eens door je lijf!! Logisch dat je even van je af wil spuien en waar is deze forum anders voor bedoeld!!

Je zit zoals ik al aangaf gewoon op de juiste plek!!
    Als ik er even tabak van heb omdat ik een P dag heb moet ik toch ook gewoon een topic kunnen openen zonder de gal van anderen over me heen en opmerkingen "wees blij dat je zwanger bent".....
    Nee op dat moment ben ik even niet blij, maar dat zegt niets over het feit dat ik het anders zou willen zien of mijn kindje niet welkom is....

Net zoals jij: je had de stiekeme hoop op het andere geslacht hierin ben je teleurgesteld . Maar dat zegt niets over jou liefde voor het kindje. Je moet gewoon iets loslaten en een plekje geven....
    Daarbij kun je lezen dat je hierin echt niet alleen staat hoor ;)

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    nee dat is ook zo heb je helemaal gelijk in. en overal hoor je nog wel dat het taboe is om erover te praten dat er een voorkeur is.

alleen de geslachts echo trekt me ook in twijfel. hij is vanaf de zijkant genomen omdat de beste man niet tussen de benen kon kijken en er lijkt echt wat tussen te zitten. maar ik ben geen echoscopist dus ja ik weet dat natuurlijk ook niet.

maar ben er wel van overtuigt dat het wel goed komt alleen op dit moment voel ik me even gewoon niet zo fijn

liefs saphira17

6. Meara

Meara Niet meer actief

Ik ben zeker niet de enige bij wie dit tegen de borst stuit, de andere zeggen er alleen niks over.
    Een voorkeur is toch ook prima maar in een van de eerste bladzijdes staat dat TS het echt erg vind en daar kan ik niet bij. Snap best dat het even tegenvalt maar om er nu zo een ding van te maken gaat mij te ver. Aangezien het een openbaar forum is mag ik daar toch net zo goed als een ander iets van zeggen.

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik denk dat je gewoon even aan het idee moet wennen, ik snap je wens heel goed, hoor dat vaker dat als mensen bijv al 2 kindjes van hetzelfde geslacht hebben ze dromen van een van het ander geslacht, en dan is het misschien even een teleurstelling maar naderhand houden ze net zoveel van dat kindje als van de andere....
    het is denk ik idd dat je nu weet dat je wss nooit een zoon zult krijgen waar je mee worstelt (lang leve de hormonen! later zul je hier vast anders tegenaan kijken!)

ik heb nu 1 dochter, mijn vriend dacht tot aan de 20 weken echo ZEKER te weten dat we een zoon krege, want in zijn familie immers alleen zonen toen het een meid bleek was ik superblij want ik hoopte er stiekem wel op .. al moet ikzeggen dat k tot de 15 weken zwangerschap toen IEDEREEN zei het is een jongen (en ik hier totaal geen gevoel bij had tot 15 weken toen wist ik zeker een meid als enige overigens) ik me daar gewoonb ij neerlegde en zelfs wat jongenskleertjes kocht ik dacht als iedereen het zo zeker weet zal het wel hahaha

nu heb ik dus een mooie dame, en kan ik me eerlijk gezegd helemaal niet voorstellen dat ik ook een jongensmama kan zijn ik ben volgens mij echt een meisjesmama, maar goed mocht onze 2e spruit ooit toch een jongen zijn komt dat vast goed ..

ik denk echt dat je gewoon even tijd nodig hebt om het te verwerken en ik vind dat je dat ook gewoon normaal moet kunnen zeggen je bent echt niet de enige die zich daar even rot over voelt..

8. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    precies!

9. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    saphira waarom laat je niet gewoon een extra echo maken dan? kost 50 euro en dan is je twijvel zeker weg.

Ik had hetzelfde, heb 2 meiden en wil als 3e erg graag een jongen. Nu had de echoscopist met 16 wkn snel gekeken. en ze dacht een meisje. Ik was ook teleurgesteld en mijn vriend helemaal. dacht wel gelijk aan de positieve dingen.. ken een aantal vriendinnen uit een meiden gezin en het is echt gezellig daar. Tuurlijk was ik blij dat de baby gezond was, maar een ander geslacht is toch de kers op de taart.. net zoals sommige heel graag een zomerkind willen of graag een bepaalde leeftijd tussen hun kinderen willen.

Maar goed, ik geloofde de echoscopist toch niet echt en heb diezelfde middag nog een echo laten maken. en we krijgen een jongen. Nou ik was echt heel blij, en mijn vriend leek wel de lotterij te hebben gewonnen.. en ja tuurlijk waren we evenveel van een 3e dochter gaan houden maar eerlijk gezegd is mijn wolk nu net even iets rozer, of blauwer.

oja en ik ben zwanger geworden met clomid en heb extreem premature dochters dus kan ook meepraten dat een gezond kind het aller, aller belangrijkste is.. maar ook die mensen hebben toch een wens, een droom....

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hoe moet ze weten dat het stom is ?? daar voor moet ze het eerst gelezen hebben toch......

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

on topic.

snap dat je graag een jongetje had gewild, en snap enigszins ook dat je telleurgesteld bent....

en misschien komt er ooit onverwachts toch nog een jongetje,

hoewel meara het misschien wat "hard" overbrengt.... ben ik het wel met haar eens, het is een gezond kindje, dat is het belangrijkste

12. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik begrijp je gevoelens wel hoor! Ik heb nu een meisje en een jongetje. Ik wilde graag een jongetje, want had al een meisje en van beiden wat, leek me erg leuk. Maar ik had me helemaal ingesteld op een meisje, dan zou het niet tegenvallen dat er waarschijnlijk nooit een jongetje zal komen. Maar het bleek een jongen te zijn! "wauw, een jongen.." dacht ik! Dag erna dacht ik "owjee, een jongen en nu?".....

Ik heb mezelf de tijd gegeven om er aan te wennen, want ging ook aan mezelf twijfelen of ik mss niet liever een meisje had gewild. Maar zodra hij op m`n buik lag na z`n geboorte, ben ik zo blij met hem!
    Dus echt, zodra je haar ziet als ze er eindelijk is, dan is het goed.

Ik wil misschien nog een 3e kindje en ik zou heel graag nog een meisje erbij willen. En een voorkeur voor een geslacht hebben, vind ik niks mis mee, zolang je maar wel blij met het kindje bent, als hij/zij er is.

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Natuurlijk mag je er wat van zeggen, maar dan wel op een respectvolle en normale manier. En niet zo boos, beschuldigend en opdringerig zoals jij. TS is ook gewoon een mens, met bepaalde gevoelens, iedereen is anders en heeft een eigen mening en dat heb jij maar te respecteren. Wat heeft de TS nou aan jouw mening? Het enige wat jij doet is haar nog meer opzadelen met een schuldgevoel, die ze waarschijnlijk al heeft. Voel jij je dan beter ofzo? Ik zie bijvoorbeeld dat jij flesvoeding geeft ( ik trouwens ook) en dus geen borstvoeding? Heb jij daar ooit kritiek op gehad? Hoe voelde je je daarbij? Punt is dat er altijd dingen zijn om over te zeuren bij een ander, maar wees in hemelsnaam gewoon een beetje aardiger als je toch graag je mening wil geven. Wat is daar nou moeilijk aan?

En TS ik begrijp je gevoelens. Ik heb nu een zoontje en wil graag nog een kindje later. Waarschijnlijk, als het nog een keer lukt om zwanger te raken, blijft het bij twee kindjes. Ik zou heel graag een jongen en een meisje willen en zou dus ook teleurgesteld zijn als ik te horen zou krijgen dat ik weer een jongen verwachte en dus waarschijnlijk nooit een dochter zal hebben. Natuurlijk ben je bij de geboorte heel gelukkig met je kindje en zul je net zoveel van haar houden als van je andere dochters maar dat betekent niet dat je niet mag rouwen om het feit dat je nooit een zoon zal hebben. Want dat is natuurlijk een heel definitieve en rare gedachte. Geef het inderdaad gewoon de tijd, je zult je vast veel beter voelen als je je mooie meisje in je armen hebt :)

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wil even laten weten dat ik zelf ook uit een gezin kom met alleen meiden en ik (wij) dit echt fantastisch vonden! Zou het maar vreemd vinden een jongen erbij.

Hoe graag mijn ouders ook als laatste een jongen wilde hoe enorm ze er nu van genieten vooral met al die schoonzonen! Mijn pa heeft nu de tijd van zijn leven met hun. Biertje drinken, voetbal kijken, vissen.

Dus komt echt wel goed!

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

aaaeh wat schattig van je vader :D

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    haha ja eigenlijk wel... :)

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

reageer even normaal zeg.
    echt jammer dat het zo moet......
    maar dat zal aan je inlevingsvermogen liggen....
    TS voelt zich nou eenmaal zo..... daar kan zij toch niets aan doen.
    En zo te lezen vind zij het ook erg dat ze zich zo voelt en wil ze dat helemaal niet voelen.
    iedereen mag hier zijn/haar verhaal/gevoelens kwijt... en jij natuurlijk ook.. maar dan wel graag even op een normale manier...

18. Meara

Meara Niet meer actief

Ik geef gewoon mijn mening en word compleet aangevallen. Daar kan ook wel normaal op gereageerd worden. Wat een raar gedoe ineens. Ella je bent niet erg vriendelijk in je woorden. Je kent me niet eens.

Cherryayden ik heb heel bewust onder mijn schrift die tekst staan omdat het me niks doet als mensen er iets van zeggen. Leven en laten leven. Maar een mening geven mag altijd. Ben je het er niet mee eens dan niet. Het is absoluut niet mijn bedoeling mijn mening op te dringen.

Denk dat er anders gelezen moet worden.

Ik stop in dit topic word toch niet begrepen

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Meara , dat gevoel krijg ik anders wel , dat je hier behoorlijk je mening loopt op te dringen.
    probeer je eens in te leven in een ander.....
    je hoeft het echt niet met die gevoelens eens te zijn....
    maar TS voelt zich nou eenmaal zo!
    En om daar nou zo op te gaan reageren.... vind ik echt overdreven.

enne jij reageert ook niet echt vriendelijk , al helemaal niet naar TS!
    wat heeft zij eraan om te weten dat jij het echt dikke onzin vind en onzinnig vind dat hier een topic over gestart word..........

20. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Als je zoiets op het forum zet kun je toch verwachten dat er meerdere meningen zijn? Ik denk dat het niet aan inleven in de ander hoeft te liggen. Je leest dit en denkt wees blij met wat je hebt/krijgt. Dat je dat niet leuk vind ok maar verwacht niet dat iedereen het begrijpt. Naar mijn idee wist de ts dit bij het schrijven aangezien ze hier mee start in haar bericht. Er zijn juist andere mensen die vallen over meara haar mening/uiting. respecteer dat niet iedereen hetzelfde kan/wil denken.

aan de ts: hopelijk kun je straks genieten van je kindje en wat ik al eerder las adopteer hierna maar een jongen. Help je anderen er ook nog mee ;)

Deel Deze Pagina