teveel zorg/huurtoeslag ontvangen wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik dacht ik ga even nogmaals kijken of het wel klopt hoeveel we krijgen , en ik zie dat we vorig jaar veel te veel huur en zorgtoeslag hebben gekregen, nu heb ik het meteen laten stoppen met het programmatje, alleen daar gaat ook 8 weken overheen. Maar moet ik nu alles terug betalen of berekenen ze dat met waar ik wel recht op heb, dat ze dat zeg maar stop zetten? Wie weet dat ??????/

2. GermavM

GermavM Lid

4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat moet je terugbetalen, meestal ook nog binnen een bepaalde tijd. Mijn schoonzus heeft dit ook gehad, die moest even binnen 3 week 3000eu terugbetalen. Je krijgt vanzelf een brief binnen (of als je geluk hebt, niet:p)

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je moet terugbetalen wat je teveel ontvangen hebt. Maar heb je je inkomsten niet juist doorgegeven dan?

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik weet wel dat wij ook een tijdlang te veel hebben gekregen en dat we alles moesten terugbetalen waar we geen recht op hadden. (en terecht natuurlijk)

5. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL

Even correctie hoor. Je mag het ook in termijnen betalen..
    Maar terugbetalen zal je..
    Wij zijn ook nog bezig om terug te betalen. Maandelijks..
    Wij moesten ongeveer 1700 betalen..En dit doen wij dus in termijnen. Ow ik had het al heel lang stop gezet zelfs toen wij in onze koopwonings zaten kregen wij nog huurtoeslag.. Dit overigens wel opzij gezet.

Je Hoeft het niet aan te vragen. Als je de brief binnen krijgt staat erop dat als je binnen zoveel dagen minimaal 30 euro ( bijvoorbeeld dan he ) stort zij het automatisch veranderen in termijnen.

6. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow en het was zelf onze eigen fout.. Inkomsten verkeerd doorgegeven en zelf niet nadenken.. Tja dan zit je op de blaren..
    Maar ach het komt wel goed.. NU nog een euro of 700 terug betalen..

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

volgens mij moeten wij ook rond de 2700 euro betalen :( ik snap niet hoe dat kan had vorig jaar wel 2 x gecheckt of het wel klopte maar goed ik heb nu alles stopgezet, en zomaar ff 2700 betalen gaat niet lukken dan moet het maar in termijnen

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja dat moet je terug betalen..
    Hier nog binnen gekregen over 2009.. In totaal aan teveel zorgtoeslag gekregen: 2000,-. Eerste 500 terug betaald. De rest word verrekend...>En anders in maandelijkse termijnen.

Maar ik las hier dat die 3000 euro terug moest worden betaald binnen 3 weken..Lijkt mij echt heel raar! Ik ken veel die terug moeten betalen maar echt niemand in zo'n korte termijn.
    Ze houden echt wel rekening met je persoonlijke situatie, en er valt altijd wat te regelen...

9. GermavM

GermavM Lid

4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zo zei mijn schoonzus dat iig, die heeft het ook in 1 keer betaald misschien niet gezien dat van termijnen of er gewoon niet bijgezegd.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik hoop echt dat het in termijnen kan :(

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja, kan in termijnen hoor, ik moet ooko steeds van alles terugbetalen, van zorgtoeslag en kinderopvang :( Heb alles correct doorgegeven, geen idee waar de fout ligt

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik snap het ook niet ik had zelfs nog in november voor het laatst gecheckt maarjaaaaa tis niet anders

13. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    als je alle gegevens correct invult moet het toch goed gaan zou je denken, maar ja, toch steeds weer terugbetalen...

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja maarja 'gelukkig ' ben ik er nu achtergekomen en niet eind van het jaar

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Terugbetalen in termijnen zijn ze niet moeilijk in, hoor! Ze willen uiteindelijk wel graag het geld terug hebben, maar de BD maakt het niet zo heel veel uit of dat in 1 keer of 10 keer gebeurt ;) Je moet wel rekening houden met rente die berekend kan worden, maar ik weet niet helemaal zeker hoe streng ze daarmee zijn...? Mijn ex-werkgever moest wel rente betalen, namelijk, maar misschien doen ze dat alleen (zo streng) bij bedrijven...?

Mijn collega moet over 3 jaar teveel ontvangen kinderopvangtoeslag terugbetalen. De eerste aanslag is binnen: 5500 euro aub! En dan moeten er dus nog 2 komen! Ik zou echt helemaal gek worden....

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij de belasting dienst mag je er 24 termijnen over doen

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

alles wat je te veel hebt zal je terug moeten betalen
    ik heb alles stop laten zetten hun maakte hier fouten zodat ik steeds terug kon betalen daar heb ik weinig zin in
    succes meid
    maar niet bellen maak nog maar geen wakkere wolven wakker;)

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    toeslagen mag je altijd in 24 termijnen terug betalen, wel zorgen dat je altijd op tijd betaald want 1x te laat en het wordt omgezet naar in 1x betalen ;). Maar daar doen ze echt niet moeilijk over staat al direct uitgelegd in de papieren die je gaat krijgen.

19. Rono

Rono Niet meer actief

bovenstaand is ook niet juist want als je 1 keer niet betaald krijg je een herrinering. En daarna houden ze gewoon het termijn bedrag van je toeslagen af ;)

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha ja ik zat al te denken zal ik een topic openen of zal ik eerst bellen met de belasting haha maar heb toch niet gebeld

Deel Deze Pagina