Wie maakt er gebruik van? Bevalt het je? Ik zit te twijfelen of ik t zal doen.. Wat me tegenhoudt is "vaste afhaaldag" Voor een afhaalpunt heb ik de keuze uit lemmer of wolvega, zo'n 11 of 15 kilometer (enkele reis) rijden.. Dat word dan al combineren met iets... Om apart voor de tas te rijden word te duur.. Zijn de recepten handig, helemaal wanneer je een groente krijgt die iets minder "alledaags" is?
Je hebt ook andere aanbieders zoals Vitatas. Daarnaast zijn er enkele boeren die zelf pakketten samenstellen. Ik weet dat regio Meppel er boeren zijn die dat doen.
ja regio Meppel is dan ook t meest "in de buurt" Niet geschikt voor mij dus.. Niemand die Odin gebruikt??
Ja, ik heb een Odin abonnement, de éénpersoonstas (met groente en fruit). Ik heb hem nog niet zo lang, 2 maanden denk ik. Opzich zitten er best leuke groentes in, ik zoek op internet altijd naar de recepten (ik volg een hypoallergeendieet en de recepten die erbij zitten mag ik vaak niet). Maar de recepten die er bij zitten zijn best wel leuk hoor. Het fruit wat er in zit vind ik nog niet echt bijzonder. Tot nu toe alleen maar appels, sinaasappels, manderijnen en kiwi's gehad.
Mijn ouders hebben een uitgebreid pakket en sinds ze het hebben koken ze altijd lekkere, bijzondere dingen. Ik wil het eigenlijk ook, maar die vaste afhaaldag komt hier gewoon echt niet handig uit. Ik ga eens kijken voor die vitatas!
Toen ik in het midden van het land woonde heb ik een poos Odin gehad. Beviel erg goed. In de zomer altijd meer diversiteit, maar dat is logisch. Je eet mee met het seizoen. Nu na verhuizing naar Gelderland bewust gekozen voor Vitatas. Deze is goedkoper in verhouding met wat je krijgt. Bevalt ons erg goed. Je kan Je kan bij beide elke week bestellen, of er bijvoorbeeld een week tussen laten ivm vakantie of omdat je nog veel groente/fruit hebt liggen.
Wij hebben hem ook sinds ik niet meer in de stad tussen veel biowinkels woon. De kleine groente- en de fruittas, bevalt goed. We hadden eerst de grote groente, dat was wat veel. Die vast afhaaldag is inderdaad vaak onhandig, al komt het bij ons nu wel goed uit. Het is een vast uitje in de week geworden voor mij en mijn dochter . Ik haal hem op dinsdag en kan op zaterdag online zien wat er in zit, zo kan ik rekening houden met evt andere boodschappen en bedenken wat er mee te gaan doen. Soms is het even zoeken of proberen wat er mee te doen, maar google is een goede vriend.
ik heb eens op de site van vitatas gekeken, dat ziet er goed uit. Krijg je dan genoeg voor een hele week aan groenten en fruit als je zo'n combitas besteld? En smaakt het echt zoveel lekkerder?
Dat staat wel op de site te lezen wat de tassen kosten.. www.vitatas.nl of www.odin.nl ( als ik t goed onthouden heb) Odin is hier alleen maar "bereikbaar" Of losse artikelen bij een boer halen.. ( Ik kom af en toe wel bij Verhage bij Lulletgeest ) Maar ook dan heb ik 2 ritten nodig voor de boodschappen.. 1 voor groente/fruit en evt. vlees/zuivel en 1 voor alle andere dingen.. Soms best lastig.. 't platteland.. Wat Riti schrijft.. er een vast uitje van te maken.. Daar zit wel wat in.. Aangezien mn zoon wel vaste dagen naar de opvang kan ( heb nu flex-opvang) in wolvega, is dat natuurlijk prima te combineren.. en ook evt. 1 dag later halen moet toch ook kunnen.. Ik heb zelf t idee dat zo'n tas weer net voordeliger is dan zelf losse groenten te kopen.. Ook t idee van "iets anders" erbij spreekt me wel aan.. Fruit hoeft niet in t pakket.. Aangezien bananen hier favoriet is en ik dan al t andere fruit op moet eten...