Hormoon zalf voor eczeem,is dit schadelijk voor het zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MBG, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Weet of heeft er iemand ervaring met hormoon zalf gebruiken tijdens het zwanger worden? Mag je deze gewoon nog gebruiken tot positieve test?
    Ik weet dat het schadelijk is als je zwanger bent, maar heeft het ook al gevolgen voordat je zwanger bent? Dus bv ik smeer nu een paar dagen en dan na een week bv positieve test? Kan dit gevolgen hebben voor de baby?!
    Is natuurlijk een voorbeeld hè ;)...

Ik dacht ik probeer het eerst even hier, anders bel ik de huisarts even.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik weet wel dat ik het echt alleen op advies van de ha mag gebruiken in de zwschap! En dan ook de lichtste die er is...

Dus ik zou even voorzichtig zijn hoor...

3. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik heb ook hormoonzalf en ik mocht die in de zws wel gebruiken maar heel kort en dun smeren. Anders bel je voor de zekerheid met de ha je hebt ook zoveel verschillende zalfjes!

4. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    zolang jij het gebruikt wanneer nodig en niet te veel is er totaal geen probleem... er gaan geruchten rond dat je een dunne huid ervan krijgt maar dit is alleen wanneer je bijna tube per dag op 1 en dezelfde plek smeert voor maanden... maar je kan altijd voor je eigen gemoedsrust contact opnemen met h.a.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@missie geruchten?. Staat hormoonzalf toch bekend om dat je huid dunner wordt....zie dit ook duidelijk aanm mijn huid eigenlijk.

6. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt dat je huid dunner word. Ik heb een van de sterkste zalven en moet na het smeren goed mijn handen wassen. Aangezien ik daar te lui voor ben haha, zie ik op een gegeven moment de bovenste huidlaag van m'n vingertoppen er afgaan. Dus het maakt weldegelijk dunner.

Dat van in de zwangerschap gebruiken weet ik zo net nog niet hoor... Een kennis van mij had zwangerschaps eczeem, ze kreeg hiervoor een zalf van de dokter die ze achteraf helemaal niet had mogen gebruiken tijdens haar zwangerschap. Een foutje vd dokter...
    Een gezonde baby op de wereld gezet, maar naar mate hij ouder werd kwamen ze erachter dat zijn tanden heel slecht waren(bijna geen glazuurlaag) en dit kwam door die hormoon zalf...

Ik zal anders mijn ha bellen als mijn periode voorbij is...
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Zo te zien zijn er meerdere die er zo'n last van hebben. Die lichte zalven helpen bij mij helaas niet :(

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Altijd je ha bellen hoor.....hier mocht ik het alleen gebruiken omdat het echt te erg was....en dan maar minimaal!

Deel Deze Pagina