Ik ben nog maar net zwanger en gezegend met 2 snelle en prima verlopende bevallingen. De eerste duurde 6 uur en de 2e was er binnen 1,5 uur, beiden geteld vanaf het eerste krampje.. Natuurlijk deed het zeer maar het ging allemaal goed en met zulke tijden is het ook prima te doen. De mensen in mijn omgeving vinden het nu al nodig mij te vertellen dat een 3e kindje (of volgend kind daarna) meestal weer (veel moeilijker gaat. Ineens kent iedereen een buurvrouw, tante of vriendin die haar 1e en 2e binnen korte tijd op de wereld zetten en waarbij de 3e pas met 20 uur ter wereld kwam. Dit alles zou te maken hebben dat de baarmoeder en spieren daaromheen flink zijn uitgerekt bij de vorige 2 en niet meer de kracht hebben van voorheen. Dus dames bevallen van 3 of meer kinderen wat is jullie ervaring?
Bij mij ging het steeds makkelijker van eerste wee totdat ze er waren: - zo'n 11 uur bij de eerste (45min persen) - zo'n 8 uur bij de tweede (15min persen) - zo'n 3 uur bij de derde (3 persweeën) Laatste is zonder vk geboren omdat het zo onverwachts snel ging, dus hier ging het echt niet op een moeilijkere 3e bevalling.
Ook bijn mij ging het steeds makkelijker, eerste 8 2e 6 en derde in 2 uur... Ben wel benieuwd hoe het nu zal gaan...
Bij mij heb ik er bij de eerste twee 12 uur over gedaan (ontsluiting) en 1,5 uur persen bij nr 1 en 33 min bij nr 2. Maar bij de derde deed ik 18 uur over de ontsluiting en maar 11 min. persen. Maar volgens de vk kwam de trage ontsluiting door de spannende tijd die we daarvoor gehad hadden (overlijden schoonmoeder 2 dagen voor uitgerekende datum, en haar ziekbed daarvoor). Ben dus nu heel benieuwd hoe het over een maandje ongeveer zal gaan met nr. 4...
Ik ken niet zoveel mensen met drie kids, maar die ik ken daar ging het elke keer sneller bij. Ik hoop ook niet dat een derde langer duurt. Vond 6 uur bij de tweede prima.
mijn 3de bevalling heb ik een lange aanloop gehad woensdag dacht ik met weeen zijn te begonnen uiteindelijk met inleiding vrijdag ochtend bevallen achteraf bleek dat ik woensdag alleen maar voorweeen had die niks deden uiteindelijk hebben ze dus mijn vliezen kunnen breken en ben ik in 2 uur en 12 minuten bevallen
De eerste 3 uurtjes 10 min persen De tweede 4 uurtjes 10 min persen De derde 2,5 uurtjes en 5 min persen Dus hier vrijwel gelijk, de vk verwachte bij de derde ook dat het niet zo lang zou duren, over het algemeen beval je juist sneller van een derde !
Bij mij ging ook sneller eerste 22 uur, tweede 6 uurtjes, derde 4 uurtjes en de vierde heb ik weeen bijna niet gevoeld eenmaal in ziekenhuis was hij er in 55 minuten
Leuk om te lezen allemaal! Ja ik ga zelf maar gewoon van het positieve uit, ik hoef niet sneller te bevallen dan 1,5 uur want dat vond ik al snel genoeg. Ik hoop gewoon dat ik weer wat geluk mag hebben!
Ik ben erg benieuwd Mijn 2de bevalling duurde wel iets langer maar vond ik veel fijner omdat de ontsluiting met opbouwende weeen gepaard ging ipv met een 3 uur durende weeenstorm. Persen ging wel veel sneller, ondanks dat ik weer geen persweeen had. Ik zie wel hoe het deze keer gaat, de kleine man ligt alleen erg voor met zijn groei dus ben nog een beetje huiverig door het idee dat het misschien een 10 ponder zal gaan zijn met de 40 weken.
De derde had zoveel plek dat ze niet wilde indalen en er dus geen druk op de baarmoedermond ontstond. Er moest dus ingeleid worden. Het persen ging bij elke bevalling sneller.
Ingeleid voor dat? Ik ben reeds thuis bevallen van de 4e, en omdat ons meisje zo'n ukkie was en met name de hoofdomtrek, vorderde de ontsluiting niet sneller als bij de 3e, ook vanweg te weinig druk op de baarmoedermond. Maar mijn vk liet mij op eigen kracht haar naar beneden persen. En in 15 minuten ging ik van 7 cm naar 10 cm. Toen kwam de persdrang en is ze in 1 perswee geboren. Al met al heeft de gehele bevalling maar 3 uurtjes geduurd, ondanks te weinig druk op de baarmoedermond. Van de 3e ben ik in 2 uurtjes bevallen, waarvan ik geen weeenpijn had, alleen maar harde buiken om de zoveel minuten. En van de 4e had ik alleen wat flauwe weeen, hoefde ze niet weg te puffen.
Hier was mijn derde bevalling een makkie. Ik werd wakker met krampjes en ben naar beneden gegaan om mijn man niet wakker te maken. Dit was om 02.30. Om 03.15 heb ik het zh gebeld omdat de krampjes wel erg regelmatig kwamen (moest vroeg bellen omdat de tweede bevalling in 49 minuten gepiept was). Om 04.00 waren we in het zh. Om 4.44 was onze zoon er. Snel, makkelijk,zonder pijn en zonder echte weeën. Persen op eigen kracht en aanwijzing van de verloskundige.
de eerste 8 uur tweede 1.5 en de derde 30 min maar dat is echt geen pretje zon stort bevalling.... laat je niet gek maken!
Ik heb 5 kinderen en bij elke bevalling werd het makkelijker. Mijn 1e bevalling was vreselijk en ik was er helemaal van overtuigd dat ik nooit meer en kind wilde.... Gelukkig werd elke bevalling makkelijker en korter. De bevallingen van mijn zoons waren het snelst, mijn 1e zoon is binnen 35 min na de 1e wee geboren. Bij mijn 2e zoon was de vk net een half uur binnen toen hij al geboren werd.
mijn derde bevalling vond ik wel stukken pijnlijker. in vergelijking met de 2e dan! dat kwam omdat ze na het doorbreken van de vliezen omhoog schoot en niet meer wilde zakken. daardoor heb ik anderhalf uur persweeen moeten wegpuffen. was bijna niet te doen. toen ik mocht persen was ze er wel in 3 min. uit! ondanks dat het een sterrenkijker was! dus mn bevalling duurde niet langer( ook niet korter) maar vond ik pijnlijker. wat me wel opviel was dat ik pas heftige weeen vanaf 6 cm kreeg. vorige keren was het al eerder pijnlijker.
ik hoop toch echt dat het deze keer makkelijker word... bij mijn ouderste... weeen waren te doen.. ja ze doen pijn maar heb uren liggen persen.. uiteindelijk knip en pomp. bij mijn jongste weer lang persen en ik maar aangeven ik pers wel maar er gebeurt echt niks! uiteindelijk weer de pomp lukte ook niet.. spoedkeizersnee geworden bleek een sterre kijker te zijn en ze kon er onmogelijk zo uit. dus nu hoop ik echt dat het persen goed gaat.. anders word het als nog een keizersnee.
Bij de eerste een bevalling van 34 uur en bij de tweede 16 uur met weeeninfuus. De derde werd erg groot en het zag er naar uit dat het weer hetzelfde zou gaan worden en ingrijpen toch noodzakelijk zou zijn. Bovendien al eens een dochtertje van 16mnd verloren, dus beperking van risicos.