Maar jij vind dit een bijzonder moment, ik en heel veel anderen zien het helemaal niet als een bijzonder moment en vinden het daarom ook gewoon niet waard om zo persoonlijk te vermelden.
Je kunt toch ook trots en blij zijn met je liefde zonder dat tegen iedereen te vermelden, dat heeft er toch niets mee te maken? Ik zou het zelf ook niet op die manier doen, niet mijn ding, maar blijkbaar wel die van hun! Is hun leven, wie ben je als zus zijnde om daar maar even een mening over het leven van je broer te geven? Sterker nog, ik ben benieuwd hoe haar broer zou denken of zeggen als hij wist dat TS een topic heeft geopend op internet hierover? Over de keuzes die hij met zijn partner maakt over HUN moment! Daar zou ik als broer zijnde niet blij mee zijn denk ik.
Ach joh, er worden hier overal topics over geopend waar mensen hun mening over geven. Ik heb al wel schandaligere (is dat een woord?) onderwerpen voorbij zien komen. Dus ik zie effe het verschil niet hier. TS geeft geen mening over het leven van haar broertje, zij legt HAAR gevoel daarover uit.
Ik zou ook tijd nodig hebben, voordat ik oprechtblij kan zijn. Heb ook een hele goede band met mijn broers en zou het echt heel jammer vonden.
Ik zie dat toch echt anders hoor. Broertje maakt een keuze over zijn dag, zus is het er niet mee eens en wordt vervolgens kwaad op haar broer en zwager en zet dat op internet. Maar wel roepen dat je dacht dat je zo'n fijne band had en ondanks dat totaal niet blij voor hem kunnen zijn.... Niet mijn ding dus.
haha wij gaan trouwen in het geheim en klein ben benieuwd hoe en wat de reacties gaan worden. wij zullen ook wel zulke reacties gaan krijgen maar zoiets doe je toch ook voor jezelf wij in iedergeval wel.
Als mijn vriend en ik gaan trouwen doen wij het waarschijnlijk ook in het geheim. Dan als we getrouwd zijn iedereen laten dat we getrouwd zijn. Reden : De hele familie ligt met elkaar overhoop. Die met die, en zus met zus.. een gezellig bruiloft zal het dan niet worden dan krijg je een bepaalde sfeer waar wij niet op zitten te wachten
zo kwamen wij er na een week achter dat mijn vader opnieuw getrouwd was in het geheim... tja als hun daar gelukkig van worden, kan ik er niet wakker van liggen hoor. hun leven, hun keuze...
maar TS ik zou het gewoon respecteren. Het was hun keus en veranderen doe je het toch niet. Je kan het er toch even met je broertje over praten. Hij zal er vast een reden voor hebben. Vind het wel overdreven dat de band dan ineens door dit minder is
Eigenlijk vind ik een geregistreerd partnerschap niet zo bijzonder. Als ik hoor dat mensen een geregistreerd partnerschap aangegaan zijn ga ik er altijd vanuit dat dat om enkel praktisch en financiele reden gedaan is. Het is nooit bij me opgekomen om mensen dan ook te feliciteren. Dat ze het vermelden op facebook geeft mooi aan hoe belangrijk zij het vinden. Een bijzonder feitje om te delen met vrienden en familie, niet meer en niet minder. Dat vind ik wel weer anders als wanneer mensen daadwerkelijk trouwen in het geheim. Dan kan ik me voorstellen dat je had willen delen in hun geluk en op zijn minst even een kaartje had willen sturen, maar ook daarvoor is het nooit te laat, en zou ik me prima bij hun keuze neer kunnen leggen.
Ik snap je reactie heel goed. Facebook is niet persoonlijk. En geregistreerd partnerschap daar moet je ook getuigen bij hebben. Wie waren dat dan? En al doe je het in het geheim je nodigt lijkt mij je zus/broer toch wel uit als je daar een goed band mee hebt. Wij zijn ook een geregistreerd partnerschap aangegaan en voor mij betekend het net zoveel als de trouwerij van mijn zusje. Wij hebben het klein gehouden en geheim, maar wel in het bijzijn van mijn moeder, schoonouders, zusje en zwager, schoonzus en zwager, mijn opa en mijn oma. Dus die onzin van het stelt niets voor in bullshit.
Precies. TS heeft gewoon te respecteren en zeker te accepteren dat niet iedereen het doet zoals TS het zou doen. Niet zo aanstellen hoor.
Hoezo is dat onzin en bullshit? Dat is toch iedereen weer verschillend? Mijn zus en vriend gingen een huis kopen en kozen puur daarom voor een samenlevingscontract. Ik heb een hele goede band met haar hoor, maar ze vond het zelf al helemaal niet iets bijzonders dus waarom zou ze ons allemaal uitnodigen?
Zoals ik het nu lees in dit topic is het niet echt belangrijk als je gps-en. Het is maar een formaliteit. Ik vindt het best kwetsend, want voor ons is het wel belangrijk en meerderen met mij. Ja het klopt dat er genoeg zijn die gaan gps-en voor het huis en kind. Maar het is toch een verbintenis die je aangaat, alles hetzelfde als trouwen.
Ik las het midden in de nacht, niet het moment om te vragen hoe en wat. Toevallig weet ik dat ze een gps wel belangrijk vinden omdat ze zich als homostel liever niet laten trouwen. Maar... Mijn broertje had zich vergist Hij wilde 'woont samen' invullen maar was te snel en had niet gezien dat dit er uiteindelijk stond. Sowieso vond ik mijn reactie ietwat overdreven toen ik wakker werd. De reden waarom ik hier een topic open is omdat dit anoniem is en ik het toch even kwijt moest. En ja ik twijfelde echt aan onze band, we zijn heel hecht, ook al woont ie ver weg. Ik zou het niet erg vinden als ze het samen wilden doen maar als je een goede band met elkaar hebt dan zijn dit geen dingen die je even via fb vermeldt. En met 2 enorme families aan beide kanten snap ik heel goed dat je niet iedereen zou uitnodigen. Wij zijn zelf ook klein getrouwd ivm ruzie in mijn mans familie en hebben daarom alleen mensen uitgenodigd die we regelmatig zagen en geen ooms en tantes die je 2x per jaar ziet... En ja, dat is je eigen Keuze.