Tips en trucs huis schoon houden

Discussie in 'De lounge' gestart door Chicken1975, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ola!

Mijn werkster stopt ermee. Ze maakte altijd 4 uur per week schoon bij ons. Nu vind ik het wel jammer, maar merk ook dat ik het niet heel erg vind om het zelf te gaan doen. Mijn vraag is, hoe doen jullie het? Hebben jullie een soort schema van dan doe ik dit en dan doe ik dat? Hoekjes en gaatjes? Misschien rare vraag, maar wil het mezelf zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk maken!

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Maakte ze je hele huis schoon in maar vier uurtjes per week??

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat vroeg ik me ook al af! :$

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ben daar ook niet meer dan 4 uur per week mee bezig hoor. Misschien zelfs minder.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien kun je het aan je huishoudster vragen? :D

Ik poetste 4 verdiepingen in 5 uur en had een eigen schema wat voor mij het meest prettigst werkte. Iedere week sowieso *dit dat, zus en zo* en de ene week pakte ik die taak erbij en de week erop die andere taak, en 1x per half jaar de ramen erbij en dan dweilde ik bijvoorbeeld die week de woonkamer niet.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    elke dag wat en bijhouden dan wordt het nooit een teringzooi.

hier geen schemas. elke dag werk ik alles glad. boven meestal om de dag en paar keer week doe ik wat grotere dingen zoals de badkamer, een kast opruimen, de koelkast soppen, de wc een goeie beurt.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ik heb wel een tijd een schema gebruikt, had het ook uitgeprint in de keuken liggen. Nu geen papier meer, maar dat schema zit in mn hoofd en volg ik aardig

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe elke dag vaste dingen zoals de toiletten, stofzuigen, dweilen de was etc etc. De ' groote klussen ' doe ik 1 x per week. De keuken op maandag, de badkamer op woensdag etc etc. Tuurlijk lukt het ook die dag wel eens niet maar dan doe ik het de dag ervoor of erna. Zo heb je altijd een net huis ;)

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb op woensdag poetsdag en dan begin ik op zolder op alyssa dr kamer met alles afnemen en dan de andere slaapkamers. Dan alles boven stofzuigen en dweilen. Dan de keuken en beneden alles afnemen en stofzuigen en dweilen. Als laatste doen ik de badkamer.
    De wc doe ik iedere ochtend.
    De vloer in de woonkamer doe ik meerdere keren in ee week.

Liefs doris

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Als ik zie dat er op de tafel/aanrecht/wasbak is geknoeid doe ik het meteen af. Als ik vette vingers op de deuren zie poets ik het meteen weg.

Voor de rest: mijn man stoft alle oppervlakten (soms nat afnemen) en stofzuigt ergens in het weekend. Ik ga er daarna met de dweil overheen en doe de badkamer en het toilet. Keuken dagelijks na het eten en de afwas. Ramen zelden, misschien 4 a 5 keer per jaar. Of wanneer er een vogel op gescheten heeft.

Als de tuindeur open heeft gestaan stofzuig ik de huiskamer en keuken nog wel een keertje extra en als ik ga dagelijk met een beetje bleek en de borstel door de WC-pot.

In totaal is mijn man misschien 1,5 uur per week bezig en ik 3 uur.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Toiletten dagelijks ff de bril, chloor erin
    OP ma en wo beneden afstoffen, op wo ook boven
    Badkamer even dagelijks zo een wegwerpdoekje langs de wasbak
    1x per week grondig als de kids in bad zitten
    OP zaterdag of zondagochtend de wc grondig en bedden verschonen.
    Stofzuigen beneden dagelijks, boven om de dag (1 brengt de kids naar bed de ander stofzuigt)
    Dweilen op wo-avond en zo-ochtend
    Keuken dagelijks na het eten.
    Echt hele grote poets naar behoefte wanneer nodig

12. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    mijn routine is beneden alles iedere dag... als ik wakker ben geef ik kids wat eten en drinken... dan begin ik vast met schoonmaken aan de andere kant.. tegen de tijd dat kids klaar zijn gaan ze spelen daar waar ik al klaar ben en kan ik hun broodkruimels ed gelijk mee opruimen... wc en keuken ook iedere dag.. boven doe ik om de dag.. en badkamer 1 a 2x per week... maar doe ik gewoon als ik ga douchen :) hahaha ... en verder is voordeel dat wij niet heel groot huis hebben...

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Yep 4 uurtjes in de week voor heel het huis, maar dan moet ik zeggen dat ze echt alleen het zichtbare kan doen hoor. Het ging best wel snel snel. Logisch uiteraard. Denk dat het het handigst is om inderdaad een soort schema te maken voor mezelf, dan hou ik het een beetje overzichtelijk.

Klinkt gek, maar heb er gewoon zin in! En niet eens zwanger en nesteldrang..haha

14. Trees

Trees Niet meer actief

Dat is toch juist veel tijd?!? Hier is alles schoon in 3 uur tijd en ik heb een groot huis. Oke eerlijk? Ik poets de voegen in de badkamer niet schoon met een tandenborstel :D

Even serieus. Onze schoonmaker is er ook tot groot verdriet mee gestopt. Wij hebben inderdaad een schema. Man doet op donderdag deel 1 en ik doe op vrijdag deel 2 en dat wisselt per week. Deel 1 is woonkamer, speelkamer, keuken en bijkeuken. Deel 2 is hallen, badkamer, wc's en studeerkamer. De wc-bril haal ik dagelijks zo kant en klaar hygiënedoekje overheen. Op maandag stofzuig en dweil ik beneden nog een keer extra en doe één extra ding per week, zoals de koelkasten schoonmaken, ramen lappen etc. De slaapkamers doen we één keer in de drie weken omstebeurt in het weekend oftewel we zijn allebei maar één keer in de zes weken aan de beurt voor het slaapkamerpoetsfeest.

En hou die zin vast! Ik ben er alweer helemaal klaar mee en hard op zoek naar een nieuwe schoonmaker!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ga met mijn Swiffer over de meubelen voor het stof en daarna met zo'n meubeldoekje van de Action heerlijk fris en snel :)
    Heb witte hooglans meubelen dus doe het helaas erg vaak :(
    Toilet spuit ik in en gooi er spul in doekje erover en klaar zelfde met badkamer..

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hihi hou inderdaad die zin vast...ken mezelf ook een beetje..best kans dat ik het volgende week alweer zat ben..hahaha

Wel leuk al die berichten, dankjulliewel!

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
  18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Stoffen, stofzuigen, dweilen, toilet is hier dagelijks. Dan 1 dag in de week toilet, bedden, badkamer grote beurt. Dit doe ik met opzet allemaal op 1 dag, omdat ik er echt een hekel aan heb, en heb ik het dus in 1 dag weer gehad.

Gewoon dagelijks wat bijhouden, wordt het ook geen bende. Ik doe er normaal 1/1.5 uur over (excl. grote klussen, de was, afwas en koken-----> doe ik savonds )

19. tuc

tuc Niet meer actief

ik doe elke dag wat, dan is het nooit een grote klus

wc's elke dag
    1 keer per week de badkamer helemaal met de muren enz
    1 keer per week de badkamer sneller
    2 keer per week dweilen
    elke dag stofzuigen
    1 keer per week boven stofzuigen en dweilen
    keuken 1 keer per week
    afstoffen 2 keer per week

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Idd regelmatig stoffen en stofzuigen, dan benje veel sneller klaar als dat er een dikke laag stof van een week.
    En mijn nieuwste speeltje de stoomreiniger! Heb nog nooit zo snel de badkamer, keuken, wc en vloeren schoon :)

Deel Deze Pagina