Teleurstellende 20wk echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door missmar20, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    Hoi allemaal,

Moet toch even mijn ei kwijt. Vandaag hebben wij onze 20 weken echo laten maken. Alles was goed gelukkig, daar gaat het om, maar het ging zo snel dat ik helemaal overrompeld ben. Wij kwamen binnen, moesten even gaan zitten. Gyneacoloog vraagt: Waarom zijn jullie hier? Voor de 20wk echo antwoordt ik. Okey zullen we dan even kijken zegt gyn. Nou in ong. 5 minuten had hij alles al bekeken. Dwz, ruggetje, hartje, niertje, blaas en maag. Handjes en voetjes kan ik jullie niet laten zien zegt hij, want dat is allemaal onduidelijk met deze apparatuur. Nou ja.... Mijn man vraagt netjes: Wordt het dit keer een meisje. Ach zegt gyn., dat kan ik niet zien hoor, dan moet je naar een pretecho bureau, die hebben daar apparatuur voor.
    En toen stonden we alweer op de gang. We weten nu wel dat het allemaal goed is zover hij het kon zien, maar dat is het ook.

Erg teleurstellend.....
    Hebben jullie dat ook zo gehad met de 20wk echo??

groetjes Marianne

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Missmar,

Het was inderdaad bij ons ook geen gezellige keuvelecho, maar we wisten het belangerijkste en dat is dat het gezond is.
    Ik persoonlijk vind het wel logisch, wil je meer en langer kijken, dan moet je naar een pretechoburo. Daar zitten mensen om jullie een plezier te doen en een gyneacoloog is er voor het kindje.

3. ik heb hem vorige week donderdag gehad en dat was toch ruim een half uur.
    Ze ging alles af en legde daarbij ook dingen uit en het geslacht wilden wij ook weten en daar ging ze ook naar kijken en we hebben ook nog een foto gehad.
    ze heeft zelfs naar de oortjes gekeken waar ze eigenlijk niet naar hoefde te kijken dus bij mij hebben ze de tijd wel genomen.

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hm ik heb hem morgen, ik hoop dat ze een beetje de tijd neemt voor me.
    Ik heb al 2 keer een echo gehad bij dezelfde, en die waren allebei best uitgebreid.
    Het is ook een aardige vrouw gelukkig, dus hopelijk wil ze me het geslacht vertellen.
    Ben zooo benieuwd!
    Kan me helemaal niet voorstellen dat ik morgen waarschijnlijk hoor wat het is. En ik hoop zo dat alles in orde is.

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb de 20 wkn echo ook gisteren gehad en bij mij was het juist heel uitgebreid en duidelijk.
    Er werden ook meer dingen gecontroleerd als wat jij noemde hoor.
    Ik had zelf ook nog wat vragen en dat bekeek ze dan ook zonder moeite.
    Ook voor het geslacht bekijken heeft ze de tijd genomen.

Handjes en voetjes zijn trouwens wél te zien bij de 20 wkn echo.
    Ik heb het allemaal heel duidelijk in beeld gehad en kreeg zelf 4 waanzinnige echo afdrukjes mee!

Jammer dat het soms zo moet gaan.

Groetjes Cellie.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja er zit nogal verschil tussen, wij hebben ook een echo van ruim een half uur gehad, waarbij ze ons alles liet zien en uitlegde waar ze naar keek. dit is natuurlijk heel leuk, maar ze zijn dit natuurlijk niet verplicht. ze horen te kijken of alles goed is en er geen afwijkingen zijn.
    en wat betrefd het geslacht, ik heb het pas gevraagd toen ik wist dat alles goed was.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    zit dit verschil misschien in dat de ene wordt gemaakt bij de gyn en de andere bij een echo bureau?
    moet zeggen dat ik meerdere echo's heb gehad op het zh en dat ze echt wel de tijd voor ons nam.

zou ook teleurgesteld zijn als het op die manier zou gaan!

8. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Een 20 weken echo is in principe alleen maar bedoeld om te kijken of alles in orde is met je kindje. En dat kan in 5 minuutjes voorbij zijn als een ervaren iemand het doet. Het is jammer voor je dat je er misschien een andere verwachting van had maar het is nu eenmaal geen pretecho.
    Als je een uitgebreidere echo wilt, moet je dat misschien overwegen.

Deel Deze Pagina