teleurstelling kenbaar maken??

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    Precies. En het is niet alleen bij mij dat dit gebeurd hoor. In zn algemeen zijn mensen erg laks.
    Voorbeeldje:
    Mij collega maakt het feestdagen rooster en vroeg via de mail nog om een aantal reacties omdat er nog een paar open diensten waren. Alleen ik heb gereageerd....
    Maar als collega gewoon iemand inpland dan is het huis te klein.

Hetzelfde met andere collega die de roosters maakt. Die stuurt een lijstje door met open diensten. Niemand reageerd. En de volgende keer lopen zeiken dat er zoveel dure invalkrachten ingehuurd moeten worden en de mededeling dat hun die dienst wel hadden kunnen doen of dat ze niet aan hun uren komen. Antwoord verdomme dan zou ik zeggen:(
    Collega zit haar hoofd te breken op die planning en soms half jankend achter de computer omdat iedereen vertikt om te antwoorden. Ze krijgt wel van bij allemaal een ontvangstbevestiging dus ze worden gelezen. Ik vind het ronduit asociaal om niet even te antwoorden. Kleine moeite om even snel in je agenda te kijken of je kan.
    En bij ons heeft mail WEL prioriteit. Er word van ons verwacht dat we dit zo doen en zo min mogelijk bellen op kosten van de baas. Oh en ik werk in de thuiszorg dus het is niet zo dat wij veel mailtjes krijgen of de hele dag achter ons bureau zitten. We krijgen hoogstens 5 mailtjes totaal in de week. (Over van alles wat) dus het is niet zo dat ze allemaal omkomen in de mails of aanvragen

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zo denk ik ook. Als je tijd heb om een mailtje te lezen dan kan je toch wel de moeite nemen om even te reageren. Ik vind dat wel zo collegiaal en zoals jij schrijft, hoeveel moeite kan het kosten.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou het aangeven tijdens een vergadering :)

Wel vervelend hoor!

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Eerlijk is eerlijk het zijn vaak dezelfde mensen die niet reageren is mijn ervaring maar het zijn ook vaak dezelfde mensen die weer eens willen ruilen. ... soms om de meest onbenullige reden onder het mom van: nooit geschoten is altijd mis. .. nou ik vond het hoogst irritant als er weer van alles geschoven moest worden. .

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je iemand hebt die je kan helpen vind ik niet dat de anderen nog moeten reageren, het is toch geregeld?
    Je kan het natuurlijk wel in een werkbespreking zeggen maar aan de andere kant, als je niet kan waarom moet je dan mailen?
    Bij ons gaat het ook zo en als ik niets hoor denk ik dat ze niet kunnen/willen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.165
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou afwachten hoe er gereageerd wordt als je een werk-gerelateerde vraag stuurt. Als er dan ook zo weinig mensen een reactie sturen, zou ik het aangeven. Het is niet netjes voor mensen om niet te reageren. Maar aangezien het hier ene privékwestie betreft, zou ik er niet over gaan klagen.

Deel Deze Pagina