Vandaag 39 weken zwanger van mijn tweede kindje. Hoewel de zwangerschap goed gaat, ben ik er zo klaar mee. Kleine drukt enorm, veel last bekken en erg moe. Mocht vandaag gestript worden, mits het lukte. Afgelopen dagen wat misselijk en al paar dagen diarree. Helaas zit het potdicht en lukte strippen niet. Eerste kindje kwam met 41 wk, waar strippen toen wel lukte. Vind het echt zo een teleurstelling, want ben er echt klaar mee. Dames die ervaring hebben met potdicht zitten, maar waar het toch al snel kwam? Zie het zo niet zitten om nog 2 weken te moeten..
Ik had al heel lang harde buiken, echt al weken, mja meneer lag ook lekker te drentelen en schoppen en stilzitten is ook niet mijn ding dus dat gaat lekker. Om 11:00 brak ineens mn vliezen, kon nog gewoon doen en laten wat ik wilde meneer had geen haast ofzo en voor de rest weinig actie van mn lijf. In de avond ctg vanwege langdurig gebroken vliezen. Inleiden de volgende dag (zondag) was daar geen plek voor (Dordt), dan zou t maandags Rotterdam worden. (Ander beleid qua gebroken vliezen) Thuisgekomen met een CTG printje tegen 22:30 en nog niks aan t handje, dus meneer maar haarfijn uitgelegd dat als ie nu niet als de sodemieter tempo zou gaan maken t een Rotterdammer zou worden. Meneer is die nacht spontaan gekomen, in jawel Dordt na een razendsnelle bevalling. Het wachten op de administratie duurde langer dan mijn tijd met kind nog in buik daar. Dus van niks naar "ook hallo!" kan heel snel gaan ineens. Hopelijk mag je binnenkort de kleine ontmoeten. En hoe dankbaar je ook bent dat je zwanger mag wezen dat punt van "en nou ben ik klaar met walrussen!" heeft bijna iedereen, niks mis mee. Maar allicht een paar pogingen doen tot overhalen. Omkoping is volledig toegestaan. Dreigen met huisarrest kan ook.
Helaas, hier 5 dagen bezig geweest met balonnetjes en uiteindelijk gel om een miezerige 2 cm te krijgen. Terwijl de 1e braaf meewerkte. Moeder natuur kun je niet altijd dwingen heb ik wel gemerkt. Bevalling ging dus ook echt niet vlot. Hij wou er écht niet uit. Ik legde mij er na de eerste giga teleurstelling na 0 succes met 1e ballonnetje er maar bij neer, dat werkte mentaal wel beter. Naja hij is geboren en niet blijven zitten
Bij mijn eerste met 41 weken gestript. Was niet gelukt. Dag later braken in de avond mijn vliezen. 24 u later kindje geboren. Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Ik hoop dat je snel je kindje in je armen mag sluiten!
Hier met m'n 2e rond de 40 wkn gestript had 2 cm al nou meneer kwam niet spontaan hoor. Was dacht ik op di of WO en zou zaterdag ingeleid worden uiteindelijk werd dat vrijdag en had toen 2-3cm, toen was hij er ook binnen 3uur. Dus potdicht of een paar cm hebben wil niks zeggen als ik het hier zo lees.