teleurstelling of verwarring; geslacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fevelyn, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Ben wel benieuwd hoe Suusje het na die tijd opgepakt heeft.
    Het blijft me wel bezig houden. Is misschien ook niet goed?

    Groetjes, Evelyn
     
  2. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Bij mijn eerste 2 kinderen had ik het geslacht goed geraden, bij de derde wist ik het ook zeker; het was een jongen. Toen de verloskundige zei dat het een meisje was kreeg ik de slappe lach. Was niet teleurgesteld ofzo, maar waren gewoon zo overtuigd dat het een jongen zou zijn dat we even perplext waren. Was ook heel blij met een meisje, maakte me niks uit. Maar moest wel een dagje aan het idee wennen :) Bij deze zwangerschap weet ik het over 2,5 week al, bij de vlokkentest die ik donderdag krijg, weten ze het met 100% zekerheid. Ik gok vooralsnog op een jongen, maar mocht het een meisje zijn ben ik er evengoed superblij mee, als het maar gezond is. Maar dan zal ik ook ff aan het idee moeten wennen denk ik.
     
  3. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hai evelyn,
    hoe bedoel je hoe ik het opgepakt heb? ik weet nog niet wat het wordt hoor, maar heb ook geen voorkeur eerlijk gezegd.... ik heb me ingesteld op het feit dat het gewoon allebei kan zijn en heb deze keer ook helemaal geen voorgevoel ofzo... ben benieuwd of ze morgen in het ziekenhuis even de tijd willen nemen om te kijken en anders gewoon over 3 weekjes bij de pretecho.. en als ik er een 2e meid bij krijg lijkt me dat heel leuk..2 zusjes! .maar als ik een jongen krijg vind ik het ook erg leuk en spannend, want dat hadden we dan nog niet... dus nee: hier echt GEEN voorkeur!! Maar hoest met jou nu? al wat gewend aan het idee? hoop het voor je... groetjes suus
     
  4. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Ik bedoelde eigenlijk hoe Jacky het heeft opgepakt daarna.
    Het gaat nu redelijk. Ben er nog steeds niet aangewend, maar probeer weer contact te maken met mijn buikje....
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    oh haha...ok!...snapte het al niet helemaal...groetjes suus
     
  6. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik kan je verwarring wel heeeel goed begrijpen. Je hebt je ergens op ingesteld en daar leef je naar toe. De uitslag is anders dan jullie gehoopt hadden en persoonlijk vind ik dat het nu een kwestie is van omschakkelen.
    Je kunt toch eigenlijk niet teleurgesteld zijn!!!!!! Je krijgt het mooiste geschenk vande wereld. Stel je er nu op in dat het een jongentje is en ga daar de leuke kanten van inzien ipv stil te blijven staan met wat je niet hebt.
    Wij hebben zelf ook een pretecho gemaakt en weten het geslacht. Het viel ook totaal anders uit dan mijn eigen gevoel. En ja ik heb moeten omschakelen, maar teleurgesteld vind ik zelf wel heel zwaar klinken. Ik heb mijn gevoel moeten bijstellen en ben me gaan richten op wat ik wel krijg. Ik heb er SUPER veel zin in en niemand in onze omgeving weet wat we krijgen en dat maakt het alllemaal nog spannender.

    Ga proberen te genieten en heb je kindje lief. Het heeft jullie gekozen, het wil bij jullie zijn. Koester het en laat het voelen dat het welkom is. Je kunt het namelijk niet ruilen ,er is geen weg meer terug!!!!
     
  7. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik wilde na onze 1e (meisje) weer een meisje. Wat voelde ik me teleurgesteld bij de pretecho: een jongen! Wat moest ik daar nu mee? Maar nu, inmiddels 2,5 jaar later is hij niet weg te denken. Hij is veel makkelijker dan zijn zus. Bovendien is zus een papa's kindje en broer een mama's kindje, dus geef mij nog maar een jongen hoor!

    Het went echt. Ik heb nu alleen maar leuke meisjesnamen. Het lijkt wel of er voor meiden alleen maar leuke kleren zijn, dus voor dit soort zaken liever een meisje. En over een week of 7 gaan wij dan maar eens kijken of we een jongensnaam moeten bedenken of niet. ;)
     
  8. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Lieve vrouwen,

    het gaat alweer een stuk beter met mij. Mede dankzij jullie lieve berichtjes..... :)
    Aanstaande woensdag een pretecho, ben benieuwd, alhoewel ik mij niet meer zo vastpin aan de uitspraak, we zien het wel.

    Fijne zondag.

    Liefs.
     
  9. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    De echo was goed, helemaal gezond.....wat wil je nog meer.

    We krijgen echt een zoon! OVerduidelijk en ik zit weer helemaal op mijn roze wolk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :)
    Liefs, Evelyn
     
  10. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    gelukkig zit je weer op je roze wolk meis!!
    en nu lekker gaan genieten, je krijgt een zoon!!!!!!!!!!!!!!
    liefs bianca
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij zijn er (waarom weet ik niet) helemaal van overtuigd dat het een meisje wordt... Ben eens benieuwd als straks bij de echo blijkt dat het een jongetje is... Denk dat ik ook even zou schrikken... Niet omdat een jongetje niet leuk is, maar omdat je zo helemaal ingesteld bent op een meisje....
     
  12. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Dank je wel, Bianca....

    Enne...al een test gedaan vanmorgen?


    Groetjes, Evelyn
     
  13. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Dat was ff wennen dus!!
    Maar fijn dat alles goed is met de kleine!!
    En helemaal fijn dat je weer op je wolk zit!
    En er nu niet meer af vallen he! ;)
    Geniet ervan he!!!
     
  14. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey Fevelyn,

    nee nog niet getest, vorige keer duurde het ook langer voordat de ongi zich aankondigde!
    heb ook helemaal niet idee dat ik zwanger ben dus we wachten rustig af!!
    nu moet ik ma. wel testen als ik nog niet ongi ben, krijg een wordelkanaalbeh. bij de tandarts en moet het dan wel ff weten ivm een andere verdoving dan!

    gelukkig geniet jij weer helemaal van je "blauwe wolk" in dit geval he!!

    liefs bianca
     
  15. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Bianca,

    Hoop maandag wat van je te lezen! Ben errug benieuwd.
     
  16. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    grappig om te lezen wat iedereen zijn gevoelens zijn en wat het dan echt gaat worden.
    ik denk een jongen, dinsdag weten we meer...
     
  17. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Ik denk zelf ook dat het een jongen wordt.... maar dat weet ik niet zeker tot over ong. 5 weken...


    Zo ppa... jij weet het binnenkort al hé...of doe je geen geslachtbepalings echo?
     
  18. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    het is bij ons vooral een medische echo om de groei in de gaten te houden en natuurlijk te kijken of alles goed gaat met de baby, maar we vragen wel wat het wordt, want we zijn toch wel erg nieuwsgierig
     

Deel Deze Pagina