2e echo.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo allemaal,
    Op 5 dec kregen wij onze 1e echo,
    omdat alles prima is, is dit de enigste die ik krijg....
    Natuurlijk doe ik bij 26 weken een pret-echo,
    maar....dat duurt nog zo lang.
    We zijn nu nieuwschierig hoe hij/zei er uit ziet.
    Wie heeft dit ook gehad? ik wil vragen bij de verloskundige of ik nog een echo mag,
    uiteraard betaal ik hier wel voor,
    maar doen ze dit ook?of moet je dan naar het ziekenhuis, of ook naar z'n echo bureau.
    Alle informatie is welkom.
    Alvast bedankt, groetjes een nieuwschierige mama Mensi. ;)
     
  2. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Mijne cho's worden sowieso in het ziekenhuis gedaan... dus ik weet niet he dat bij jou zit...ik heb volgende week weer een afspraak met mijn V.K. en dan ga ik haar ook vragen of ik een 20 weken echo mag...want ik wli graag weten wat het is... ik doe op een later tijdstip ook nog wel pretecho, maar om je kindje zo vaak mogelijk te zien, is natuurlijk altijd leuk :D
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dus kun je zomaar aan je verloskundige vragen of zij wil kijken wat het word?!
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    na 20 weken, kan je in een echo zien wat het wordt, dus als jij aan je vk vraagt of je een 20 weken echo mag... dan kun je dus zien wat het wordt. misschien moet je er wel voor betalen... maar dat zal wel zo duur niet zijn :D
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm dan hou ik het lekker bij me pretecho :p
     
  6. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Bij ons maken de verloskundigen zelf alleen maar een termijn echo om te zien hoever je bent. En alleen op medische indicatie sturen ze je door naar het ziekenhuis voor een grondige echo, de termijn van deze echo is afhankelijk van de reden waarop je wordt doorgestuurd.

    Bij ons in de familie komen er een aantal aangeboren hartafwijkingen voor. Daarom heb ik een doorverwijziging gehad voor een onderzoek om te bepalen of onze kleine dat ook heeft. Ik kreeg een verwijzing voor 18 weken en toen we daar kwamen bleek dat je het hartje pas kan onderzoeken met 24 weken en daarom moetsen we met 24 weken weer terug komen.

    Iedere verloskundige praktijk werkt weer anders maar ik denk dat je ervanuit moet gaan dat ze geen extra echo's maken als zij denken dat het niet nodig is. Volgens mij mogen ze ook geen betalingen aannemen hiervoor.

    Ik denk dat je toch moet wachten op de pretecho.

    Groetjes en veel plezier met je pretecho.

    Doortje D.
     
  7. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Sinds januari 2006 heb je recht op vergoeding van de 20-weken echo, dit is dan een medische echo door de gyneacoloog in het ziekenhuis waar het hele kindje wordt "doorgelicht"of alles er op en aan zit en opgemeten, ook dan kun je vragen of ze kunnen zien wat het is.
     

Deel Deze Pagina