Haii dames en heren.. Ik merk dat er zo weinig info over deze behandelingen te vinden is op internet vandaar dat ik maar een topic open. Wij hebben 3 icsi behandelingen gehad inclusie 2 tese behandeligen bij man zonder resultaat helaas..nu overwegen wij om naar het buitenland te gaan voor de micro behandeling.. Wij denken aan turkije, belgie en dusseldorf maar zijn er nog niet uit...vooral omdat waarschijnlijk geen enkele verzekering nog vergoedt... Iemand nog tips?
Wij hebben goede ervaringen in Düsseldorf. Mijn man had volgens Nederland weinig levende zaadcellen, ze wilden icsi proberen. Wij besloten dit echter in Düsseldorf te doen en kregen daar te horen dat hij GEEN levende zaadcellen had. Dus werden we doorgestuurd naar de uroloog in Mülheim waar zij mee samen werken. Daar heeft mijn man micro-TESE gehad. Van de arts hoorden we achteraf dat het er zo slecht voor stond, dat hij blij was überhaupt iets gevonden te hebben. Met gewone tese zou dat sowieso nooit zijn gelukt. En toch nog 8 rietjes zaad, dus een goede oogst! Ik kan alleen maar over Düsseldorf spreken en daar zijn wij zeer tevreden over. Over Gent hoor ik ook veel goede ervaringen, dus die zou je ook in de overweging kunnen nemen. Misschien kijken wat voor jullie het handigst is qua reistijd? Turkije zou ik niet doen. Mijn man heeft enorm veel pijn gehad na de operatie, dan ben je toch het liefst thuis en niet in een vreemd land. Bovendien had hij een paar weken later een bloeduitstorting, dus was het fijn dat we zo even op de terugweg van Düsseldorf op controle konden in Mülheim. Dat wordt met Turkije lastig. Veel succes, hopelijk mag je gauw zwanger worden!
Juf bedankt voor je berichtje! Wat goed en je bent zwanger! Gefelciteerd Spreken ze in de artsen in mulheim nederlands?
Graag gedaan! En dank je wel! Nee, in Mülheim spreken ze geen Nederlands, in Düsseldorf wel. Ik kan ook geen woord Duits hoor, en ml ook niet heel goed. De arts probeerde daardoor wel in gebrekkig Nederlands of Engels terug te praten en had wel geduld met de taalbarrière. We begrepen elkaar wel in ieder geval.