Zwanger willen worden en soa verleden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zwieppie, Feb 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwieppie

Zwieppie Lid

Feb 6, 2013
    82
    0
    0
    Amazone
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Lekker topic om mee te starten als nieuweling op het forum (ahum) maar toch ben ik benieuwd of er (ergens) lotgenoten zijn..

Mijn vriend en willen samen graag een kindje. Sinds oktober ben ik voor het echie gestopt met het gebruik van anti conceptie. Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt en ik ben 24 jaar mijn vriend 17 jaar ouder. Sinds vorige week gebruik ik Prena-Fem van Ortica en heb daar best veel baat bij ( denk aan meer rust in het hoofd ), omdat ik toch ergens teleurgesteld word als ik weer ongesteld ben.

Op mijn 18e ben ik al eens zwanger geweest maar vanwege studie heb ik het weg laten halen.

Ik heb 2 soa's gehad. In de zomer van 2009 kwam ik er achter dat ik Gonorroe had ( hoelang weet ik niet omdat ik 1,5 jaar een relatie achter de rug had ) Ik kreeg een prik in m'n bil en na controle was het weg.
    1 jaar later nadat ik in het buitenland gewerkt had ( ook in de zomer ) had ik Chlamydia. Hier kwam ik heel snel achter, ik had een one night stand met een buitenlander, 3 dagen later weer terug in NL, na ong 2 weken een soa test gedaan en ja hoor ik had Chlamydia. Ik kreeg AB en toen was ik er vanaf.

Nu is mijn vraag:

Kan Gonorroe ook de schade aanbrengen aan je eierstokken zoals Chlamydia dat doet? Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben al eerder zwanger geweest en dat omdat ik 2 weken de pil was vergeten en toen al zwanger werd. Nu ben ik al sinds oktober van de pil af en ik ben nog niet zwanger.

Aangezien ik de huisarts al maanden om ieder wisse wasje bel omtrent de veranderingen die mijn hormoonhuishouding doormaakt, heb ik daar nu even geen zin in omdat ik merk dat hij steeds meer kortaf reageert.

Ik vraag nou eenmaal veel en dan ook graag aan mensen die ervaring hebben en of kennis van zaken. ;)

Lfs Zwieppie :)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Als je zo kort chlamydia hebt gehad, dan hoef je je geen zorgen te maken dat dat blijvende schade heeft aangericht.

Gonorroe heb ik geen idee.. Voor zover ik weet kan alleen chamydia blijvende schade veroorzaken, maar dat weet ik niet zeker.

Geef het even de tijd meid. Elke keer zwanger worden is het weer anders. Als het de ene keer heel makkelijk gaat, wil het niet zeggen dat het de 2e keer ook makkelijk gaat. Er staat gemiddeld een jaar voor, dus dan heb je nog eventjes ;)

Misschien kun je ovutesten gaan gebruiken om je vruchtbare dagen beter te bepalen?

3. Zwieppie

Zwieppie Lid

Feb 6, 2013
    82
    0
    0
    Amazone
    Amsterdam
    Hey Flora01,

Bedankt voor je reactie. :)

Dat het in zo'n korte tijd geen schade aan kon richten hoop ik dan ook echt niet :) Ook omdat ik een andere soa heb gehad maak ik mij daar toch een beetje zorgen over.

Ik heb inderdaad nog even :p, maar ben een beetje ongeduldig omdat het bij de eerste keer super snel ging.

Ik durf eigenlijk geen ovu-testen te gebruiken omdat ik bang ben dat ik te gericht ga klussen ;) en ik ben dan bang dat het een soort verplichting word.

4. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Hoi zwieppie,

Er is hier op het forum ook een verloskundige, misschien kun je daar deze vraag voorleggen.
    Ik zou het zelf namelijk niet weten.

Wat betreffende zwanger worden is inderdaad elke keer anders.
    Mijn 1ste meteen raak de tweede 5e maand en de derde pas na behulp van de mmm (medische mall molen).

Succes :)

5. xiomara113

xiomara113 Actief lid

Mar 23, 2012
    474
    0
    16
    ik heb zelf ook clamydia gehad dat had de gyn gezien in me bloed. ik heb voor mijn vaste relatie ieder half jaar een uitsrijkje laten doen en het was me nooit verteld dus ik schrok wel van het nieuws. tot zo ver de gyn zag is er niks beschadigt dus ik zou er niet te veel zorgen over maken meid!!

6. Zwieppie

Zwieppie Lid

Feb 6, 2013
    82
    0
    0
    Amazone
    Amsterdam
    Hey allemaal,

bedankt voor jullie reacties :)

Xiomara113, misschien een persoonlijke vraag; maar hoe ben je bij de gyn terecht gekomen? Via de HA snap ik, maar met welke reden? :)

Liefs Zwiep

7. xiomara113

xiomara113 Actief lid

Mar 23, 2012
    474
    0
    16
    De reden was een te lange menstruatie. Waar daarna de gyn pcos heeft vastgesteld na wat onderzoek. Ik weet niet of je een makkelijke dokter heb maar als je je zorgen maakt gewoon vragen voor een verwijzing. Heb ik wel zo lichtelijk geëist haha

8. cahida

cahida Lid

Jun 17, 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen
    hoi, ik heb ook kort clymidia gehad of hoe jet ook schijft, maar mijn eileiders zaten dicht, operatie gehad, als je meer wilt weten moet je me blog maar lezen!

9. Zwieppie

Zwieppie Lid

Feb 6, 2013
    82
    0
    0
    Amazone
    Amsterdam
    Ik heb echt geen makkelijke huisarts, wellicht is het ook een idee om naar een andere over te stappen.

Als ik tegen ronde 6 nog niet zwanger ben met wel een regelmatige cyclus dan trek ik wel iets harder aan de bel.

Cahida:

Hoe kort is kort? En wat voelde je in je schaamstreek? Kon jij je kliertjes daar goed voelen?

10. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Hoiii,

Ik heb een aantal jaar geleden ook chlamydia gehad, ik heb toen van de dokter een pil gekregen plus 2 weken lang 2 verschillende soorten antibiotica. Ik ben daarna niet meer terug geweest voor controle en weet ook niet hoelang ik ermee heb rondgelopen, ik denk niet lang maar zeker weten doe ik dit dus niet. Nu heb ik een vriend en wij willen graag nog een kindje, ik heb al een zoontje van 5 uit een eerdere relatie. Maar ik maakte mij best druk omdat ik nooit terug ben geweest voor controle, toen ben ik een aantal keer naar de dokter gegaan voor een bloed en urinetest om te kijken of het nu echt weg is. Er was niks te vinden en het is allemaal goed, ik heb nog gevraagd om een onderzoek om te kijken of er bijv verklevingen zitten in mijn eierstokken (want dat kan deze soa aanrichten) maar dat vonden ze niet nodig want dat was wel zeer onwaarschijnlijk. Maar toch ben ik nog steeds bang dat er iets niet goed zit. Wij zitten nu in de zevende of achtste ronde om zwanger te worden en ik weet dat het langer kan duren en dit was ook zo bij mijn vorige zwangerschappen, dat duurde ongeveer negen maanden voordat het raak was..maar toch ben ik bang dat het nu langer of niet gaat gebeuren omdat er miss iets niet goed zit na die soa. Ik heb het even los kunnen laten door wat de dokter zei maar na het lezen van dit onderwerp, ga ik me toch weer zorgen maken :( Ik kan wel weer terug naar de dokter voor een onderzoek maar dan zeggen ze toch dat het onwaarschijnlijk is en dat ik het eerst maar een jaar moet proberen..

Iig, om antwoord te geven op je vraag..het kan idd schade aanrichten als je er niet optijd bij was en geen medicatie hebt gehad. Gelukkig heb jij dit wel en heb je daarna ook controle gehad. Verder is het per vrouw en man verschillend hoe snel een stel zwanger raakt, bij de ene is dit binnen een paar maanden en bij andere duurt dit een jaar of langer. Valt geen pijl op te trekken...

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Op je vraag of Gonorroe ook onvruchtbaarheid kan veroorzaken, is het antwordt: JA
    De ernstigste complicatie van gonorroe is onvruchtbaarheid, zowel bij mannen als bij vrouwen. Als Gonorroe niet vroegtijdig wordt behandeld, kan de bacterie bij vrouwen overslaan op de baarmoeder en de eierstokken. Een eileiderontsteking kan littekenweefsel achterlaten, wat tot verminderde vruchtbaarheid, onvruchtbaarheid of buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan leiden. Een zwangere vrouw kan Gonorroe bovendien overdragen op haar ongeboren baby.

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    wat je wellicht niet moet vergeten.
    toen je eerder zwanger was toen was dat van een andere partner neem ik aan?

misschien had die persoon wel super zaad en was je daardoor snel zwanger. en je bent nu ook een aantal jaren ouder. niet dat je te oud bent of zoiets,

Share This Page