[FONT="]Hoi meiden,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Wij proberen sinds december 2014 zwanger te worden, helaas met weinig succes tot nu toe. Vandaag is mijn menstruatie weer eens doorgebroken. [/FONT] [FONT="]Toen we net begonnen met zwanger worden, zei iets in mij dat zwanger worden niet heel gemakkelijk zou gaan... dat er iets mis zou zijn met mijn lichaam. Nu, 8 mislukte pogingen verder, word ik steeds banger dat mijn gevoel toentertijd gelijk had. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo bang dat het (zonder medische hulp) niet gaat lukken! Het houdt me momenteel echt elke minuut van de dag bezig. Ik ben ontzettend down en iedereen is zwanger om me heen, wat het extra moeilijk maakt voor mij. Ook hebben we er al alles aan gedaan om de kans op een zwangerschap zo groot mogelijk te maken: pre-seed, tarwekiemolie, extra gezond eten en drinken, granaatappelsap drinken, veel warme drankjes drinken, foliumzuur en tomaten voor mijn vriend ... niets helpt.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Hoe gaan jullie met deze teleurstellingen om? Houden jullie de hoop nog na een lange(re) tijd proberen?[/FONT] [FONT="] [/FONT]
Ik heb een traject achter de rug van 3jr MMM (dus 4 jaar 'bezig') met IVF/ICSI. Mijn beide eileiders zijn volledig dichtgegroeid vanwege een onontdekte chlamydia-infectie, dus nul komma nul kans op een natuurlijke zwangerschap. Dat was al domper nummer 1. Vervolgens bleek dat die vergroeide eileiders ook nog eens ontstoken waren en deels verwijderd moesten worden. Domper 2. Maar dat valt allemaal in het niet bij dit: ik ben van elke terugplaatsing zwanger geworden, maar kreeg elke keer een miskraam. 4x tp, 4x positieve testen en 4x mis. Nu komt het hoopgevende: de 5e terugplaatsing werd ik zwanger en blééf ik zwanger. Het resultaat doet nu een middagdutje. Dus: houd hoop! Het kan echt! Zelfs als het volkomen hopeloos lijkt. Wat ik je kan adviseren: Visolie Tarwekiemolie Gezond leven, veel water, eiwitten, gezonde vetten Vitamine D Foliumzuur Én: ubiquinol. Dit is de best opneembare vorm van co-enzym q10 en verbetert de kwaliteit van eicellen. (Google maar eens op aneuploid en ubiquinol). Succes!
[FONT="]Wat een zwaar traject heb je achter de rug, Hilly! En wat een dompers heb je gehad! Ook ontzettend zuur dat de kleintjes elke keer niet bleven zitten. Wel heel fijn dat het de vijfde keer (weer) raak was en dat deze wel is blijven zitten! Gefeliciteerd met dit wonder![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]En bedankt voor je advies. We gebruiken alles al, op ubiquinol na. Ik ga er zo eens op Googlen, ben erg benieuwd![/FONT] [FONT="] [/FONT]
Ik weet dat het moeilijk is maar hou vol ben zelf vorig jaar zomer gestopt met de pil en nu net pas zwanger. Laatst maand echt geprobeerd er minder mee bezig te zijn en resultaat was een positieve test. Weet dat moeilijk is, bespreek het anders met je ha
[FONT="]Wat fijn dat je eindelijk zwanger bent na zo'n lange periode! Gefeliciteerd! [/FONT] [FONT="]En ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat het constant bezig zijn met het zwanger worden en met de baby het zwanger worden extra moeilijk maakt. In ronde 6 ben ik (waarschijnlijk, ik weet het eigenlijk wel zeker) zwanger geweest en dat was de enige maand dat ik er niet mee bezig was, maar dat kwam door andere 'omstandigheden'. Ik weet gewoon niet hoe ik het van me af moet zetten. Ik heb maar 1 vriendin en zij is zwanger en de collega's waarmee ik samenwerk zijn allemaal ook zwanger. [/FONT][FONT="] [/FONT] [FONT="]Iemand de gouden tip? [/FONT]
Wij hebben 2 jaar gedaan over onze dochter ! Ook van alles geslikt en man allerlei vitamines laten nemen Niets leek te helpen dus afspraak bij de gynaecoloog Maand ervoor was k t zo zat t hopen en denken Dat ik al m'n voornemens liet varen Weer begonnen met roken en door de feestdag toen wat Meer alcohol genuttigd dan normaal 😊 En ja hoor in die periode raak ineens Kon de afspraak gelukkig afbellen 😊 Nou moet ik wel zeggen dat ik rond om de eisprong Die maand 4 dagen achter elkaar verplichte sex heb gehad haha Met de instelling van de dood of de gladiolen 😂 Denk voor we de mmm ingaan heb k werkelijk Alles geprobeerd dus ondanks mijn lakse houding Was k er die maand dus ook wel degelijk mee bezig Dat hou je toch denk ik als je al een tijd op een Zwangersxhap wacht..! Succes meis!!
Hier ook pas na ruim een jaar zwanger geraakt! Deed er ook alles aan om zwanger te raken maar helaas. De laatste maanden gebruikte wij cb ovulatie testen om zo zeker te weten mijn piek goed op te sporen. Hou moed.. ik zag er enorm tegen op om een afspraak bij de ha te maken.. bang voor wat komen gaat zeg maar. En nu toch echt op de natuurlijke manier zwanger geraakt!
Ik heb al een prachtig meisje van alweer 6 jaar maar heb er ook nog een van bijna 2, zie handtekening. Ik ben van allebei binnen 3x zwanger geraakt. Sinds dat gebeurd is heb ik een leegt in mijn leven. Ik mis een 2de kindje en dat houd mij best wel bezig. Toch elke maand weer hopen dat het raak is maar tot nu toe nog niks. Sinds vorig jaar gestopt met de pil en hem laatst weer 2 maanden geslikt. Het is erg moeilijk en twijfel erg. Pil slikken en school afmaken? Of geen pil slikken en er gewoon voor gaan. Door die twijfels begin en stop ik steeds met de pil (erg handig I know). Maar verder zie ik het wel, het komt wanneer het moet komen. Geef de moed niet op!
Ik ben na 7 rondes zwanger geraakt. De laatste 2 maanden hebben wij ook ovulatie testen gebruikt. Het bleek dat wij op het verkeerde moment kluste.... Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
Ik raak wel zwanger en vrij snel. Maar iedere keer een flinke teleurstelling met een pijnlijk staartje er nog achteraan. Toch hou je moed en ga je door. Ik denk echt dat je na 8 maanden onzeker en bang wordt. Maar besef je wel dat 8 maanden helemaal niet lang is. Heb je ovulatietesten of temperaturen al geprobeerd?
Wat vervelend voor je zeg dat het niet wil lukken. Hier nog wat (ongegeneerde) tips - even blijven liggen na de sex met je bekken gekanteld/billen omhoog. - de missionaris stand (niet de meest originele ik weet het) schijnt het beste te werken omdat de man goed diep kan penetreren en jij in een gunstige houding ligt. Als vrouw bovenop is het minst gunstig. - klaarkomen nadat de man is klaargekomen. Dit geeft het zaad een extra "duw" in de goede richting. Door de samentrekking. - probeer niet teveel te stressen en er mee bezig te zijn (onmogelijk rot taak maar het helpt wel!) - en tot slot, geniet van elkaar, hoe natter jij bent hoe gunstiger de leefomgeving in jouw vagina is voor het zaad! En gewoon vaak vrijen, ook als je denkt dat je nog geen eisprong hebt of dat hij er nog niet aankomt, menig dame die er naast heeft gezeten, en niet geschoten is altijd mis! Heel veel sterkte, ik hoop dat het natuurlijk lukt.
Bij mij heeft het 2,5 jr geduurd :Toen ik stopte met de pil verwachtte ik uiteraard uit mijzelf een keertje ongesteld te worden,maar na 8 maanden was ik dat nog niet.Was al 3x bij huisarts geweest in die 8 maanden,maar pas toen werd ik doorgestuurd.Ik kon dus de 1e 8 maanden niet eens beginnen ,erg frusterend! :x Het bleek PCOS te zijn en heb toen anderhalf jaar in de medische molen gezeten. Ik werd 3x zwanger,maar dat ging steeds direct weer mis.Dus dat was geen hele leuke tijd,iedereen om mij heen had inmiddels een kind of was zwanger,maar ik heb gewoon een hoop leuke dingen gedaan en genoten van de dingen die je zonder kinderen nog makkelijk kan doen. Lekker veel feesten,uit eten,vakanties enz. Daardoor trok ik het allemaal nog wel redelijk. Uiteindelijk werd ik zwanger toen ik niet meer in ziekenhuis kwam en er niet mee bezig was. Het is echt vervelend die onzekerheid,maar hou hoop!! En probeer afleiding te zoeken
Ah Luminis, wat verdrietig om te lezen dat het deze maand ook niet raak was ! Ik herken heel erg wat je zegt! Ik ben oktober 2014 gestopt met de pil en ook nog geen succes..! Het voelt een beetje als een breekpunt, je bent nu én al lang bezig én nog niet lang genoeg zeg maar. Ik word denk ik vandaag of morgen ongesteld en dan maar weer moed verzamelen en op naar de volgende kans... Ik heb geen tips voor je helaas! Ik wil je wel even een hart onder de riem steken én hoop echt dat jullie wens snel in vervulling mag komen! Zelf denk ik niet dat het 'er veel mee bezig zijn' jouw wens in de weg staat (als in, dat het daardoor niet lukt), maar goed, daar zijn verschillende meningen over ! Sterkte Luminis! *digi knuffel*
Hey Luminis, wij zijn inmiddels ook met ronde 17 bezig, na een herstel operatie van mijn man! Wij hebben samen 5 kinderen! Maar samen nog geen! Dat zouden we beide heel graag willen!! Elke maand is ook weer een domper als het niet gelukt is! Ook ik ben er bijna dagelijks mee bezig! Ik heb geen tips voor je, maar denk en voel wel met je mee! Ik mag vrijdag weer testen en ja, ik hoop op een positieve test!! En anders maar weer op naar de volgende ronde! O ja, zolang je maar samen die strijd aan gaat dan valt het een stuk minder zwaar!! Succes meid!!
Ik weet hoe je voelt meis. Ik ben weet door naar ronde 11. Het is nu meer afwachten op hulp en dan wel zien wat er komen gaat. Ik hou nog steeds iedere maand wel een beetje hoop, maar diep van binnnen weet ik ook dat het zo niet lukt. Heel veel sterkte x
Helaas weet ik ook hoe je je voelt. Vanmorgen de verwijzing voor de fertiliteitspoli opgehaald en ben ontzettend bang, maar ook boos en verdrietig dat het niet wil lukken. We gaan nu de 10e serieuze ronde in, maar zijn al veel langer bezig.
Wij zijn nu iets meer dan een jaar bezig, heb reeds 3x geprobeerd met pregnyl, heb al een HSG onderzoek gehad, alles bij beiden in orde, volgende week weer langsgaan bij de gynaecoloog en dan misschien kunstmatige inseminatie. Ik had nooit gedacht dit allemaal te moeten mee maken, maar hoe ga ik er mee om? Heel veel pijn aan mijn hart, heel veel jaloezie, heel veel teleurstellingen en tranen. Maar proberen altijd de moed terug te vinden en er voor te gaan. Het gaat soms weken goed en soms helemaal niet. Ik probeer steun te vinden in verhalen van anderen die dit ook meegemaakt hebben of meemaken. Het is niet altijd eenvoudig maar we moeten proberen er te blijven in geloven. !!
Hier ronde 31, incl. 1jaar mmm. Nog helemaal niet zwanger geweest. Hoe ga je er mee om? Praat met je partner en met mensen met wie je het wil delen. Steek energie in leuke dingen en probeer er zo toch iets van te maken. Ik gelof niet dat je eerder zwanger wordt door er niet mee bezig te zijn, maar ik denk wel dat je het voor jezelf makkelijker maakt door leuke dingen te plannen. Zo heb je altijd iets om je op te verheugen waardoor niet alles alleen maar om die frustratie draait.
Was ik bijna klaar met reageren op iedereen, ongeveer 2 pagina's aan tekst, valt de laptop in het niets uit. &%!@ ding!
Probeer te genieten van de dingen die je wel heb en kan doen En doe dingen die je met een kind niet of minder snel zal doen en blijf samen In gesprek Dikke knuffel