overbrugging 2 huizen dus 2 lasten {bestaat dat?}

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Oct 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou misschien een beetje een ingewikkelde vraag

maar wij zijn aan hetd enken te verhuizenen dus ons huis tekoop te zetten... we hebben al een ander huis gezien waarvan de eigenaaar is overleden.. dus waarschijnlijk is er een beetje haast bij de verkoop van dit pand...

Nu heb ik een tijd geleden met me broer meegemaakt dat hun huis 1.5jjar tekoop heeft gestaan!

wij kunnen dat gewoon weg nit bekostigen om met 2 aflossingen te zitten!

nu vraag ik me eiglijk af;
    bestaat er ook een soort overbrugging...

zal had ik gedacht om bv beide huizen tijdelijk een aflossingsvrije hyp. te pakken en dan dus tijdelijk alleen rente te betalen! wellicht dat we dit wel kunnen bekostigen...

heeft iemand een idee? of dit al meegemaakt?

2. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    moet je even bij je bank navragen, er is een speciale overbruggings hypotheek voor, maar dat is geloof ik maximaal 6 maanden...

3. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Lijkt me sterk...dan zou iedereen dat toch doen?

4. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Inderdaad, dat is voor max. 6 maanden(heb bij een makelaarskntr. gewerkt) Het blijft altijd een risico verkopen, er zijn soms mensen die na 1,5 jaar toch maar weer in hun oude huis trekken omdat het niet verkoopt.

Maar je moet vantevoren gewoon even checken en kijken hoe de huizen het in jouw straat doen (kadaster) . Als je weet dat het een goed pand is, dan zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.

5. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    het zit geloof ik zo dat de 2e lasten dan bij je hypotheek worden opgeteld...dus uiteindelijk betaal je het natuurlijk wel

6. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Voor niets gaat de zon op..
    Zit er wel een goede dakgoot op?
    (geintje hoor)

7. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    anders kunnen ze jou altijd bellen toch?

8. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Ik ken nog wel iemand die in het weekend het dak op durft dan.. :-$

9. Niet meer actief

stelletje mutsen, zeker dooie ratten in de goot?

Maar even weer ontopic: het is en blijft natuurlijk een risico.
    Moet wel eerlijk zeggen wij hebben tweemaal een huis gekocht van kopers waarvan we wisten dat hun overbruggingshypotheek afliep,en zo het huis goedkoop kunnen krijgen.
    Het was voor hun oude woning verkopen of terug gaan naar hun oude woning...Hoop niet dat het bij jou gebeurt.

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wat voor een huis heb je dan?
    Als je een 'doorsnee' huis hebt (bijv. eensgezinswoning ofzo) in een gemiddelde prijsklasse, dan moet het toch redelijk snel verkocht kunnen worden en zou je het met een overbruggingshypotheek wel moeten redden.

11. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    het ligt er ook aan in welke tijd je je huis te koop zet...
    Een vriend van ons is makelaar en die vertelde dat gemiddeld gezien huizen in het najaar veel langer te koop staan in het najaar dan begin van het jaar
    mensen zijn eerder geneigd iets te kopen in het begin van het jaar omdat er dan meer te besteden is, en er ook vakantiegeld etc nog zit aan tekomen dan in de winter....

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij hebben een twee onder 1 kap wonen, met garagae, 3 slaapkamers, vaste trap nar de zolder, luxe aanbouw keuken, moderne badkaemr, tuin van 9 bij 9..........
    dus wel redelijk doornsee...

pfff vind het echt een moeilijke keuze

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Een overbruggingskrediet hoeft niet altijd maximaal 6 maanden te zijn. Je krijgt aan het eind van het contract een verlengingsvoorstel. Als je je huis dan nog niet verkocht hebt moet je een waardebepaling van de makelaar overleggen. Krediet wordt dan gewoon verlengd. Althans bij ABN AMRO.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Klopt helemaal.

Je loopt wel een risico dat je een tijd lang met 2 hypotheken zit. En dat kan aardig wat kosten. Afhankelijk van je huidige hypotheekvorm kun je soms kiezen om die tijdelijk aflossingsvrij te maken. Een overbruggingskrediet is altijd aflossingsvrij. Voor een goed tarief moet je die meestal wel afsluiten bij de financier van je nieuwe woning. In de huidige markt is het verstandiger eerst je huidige huis te verkopen en dan pas een nieuw huis te kopen.

Een alternatief kan zijn dat je de nieuwe woning vast koopt onder voorbehoud van financiering (standaard) en met als extra voorbehoud dat je huidige woning binnen een bepaalde periode voor een bepaalde prijs moet zijn verkocht. Niet alle verkopers gaan accoord met dit voorbehoud maar het wordt vaker gedaan.

Share This Page