Hoi! Mijn vriend en ik waren een beetje benieuwd naar de kosten van eem kleine waar je zeg maar niet meteen aan zou denken, babykamer enzo is allemaal wel vanzelfsprekend.. Maar wat vergeet je? Wij zijn niet getrouwd en op internet is geen duidelijk voorbeeld te vinden wat het kost voor je vriend om de kleine te erkennen( tenminste zo noem je dat toch?) Hihi bedankt voor jullie reacties alvast!
Volgens mij alleen de kosten om uittreksels van t GBA aan te vragen. Verder niet dacht ik. Maar is alweer een paar jaar terug voor ons.
in kleine gemeentes vragen ze een uitreksel van het gba maar dat is niet meer overal zo. veel gemeentes kunnen hier nu standaard bij en vragen hier dan geen speciale kosten voor. verder is het gratis. zowel jij als partner moeten tekenen dat het kind van hem is en welke achternaam de baby gaat krijgen (eventueel nationaliteit) . let op hij heeft ondanks deze aangifte nog niet automatisch de rechten. die krijgt hij pas als hij na de geboorte voogdij aanvraagt. hierover krijg je informatie tijdens de geboorteaangifte
Die waren wij vorig jaar niet nodig, we waren samen naar het gemeentehuis gegaan. Alleen idkaarten of paspoorten tenminste voor ongeboren vrucht was dat voldoende.
welke kosten er wel bij komen, waar wij ook niet direct aan gedacht hadden... Dit heeft meer te maken met de vaste lasten van je huishouden en dat is dat je gelijk voor een 3e persoon aan afvalstof heffing enz, moet gaan betalen. Dus als de kleine is geboren kan je kort daarna al een leuke rekening daarvan verwachten. Hoe hoog een 3e persoon kost is per gemeente verschillend dus dat zou ik je niet kunnen vertellen. Ik was nog een soort verontwaardigd toen we die rekening kregen.... Onze kleine man lag notabene nog in het ziekenhuis en had zn eigen huis nog niet eens gezien..... En hij heeft 2,5 week in het zieknhuis gelegen...
Om aan jullie lijstje toe te voegen: Regelen van de voogdij en erfrecht na jullie overlijden (wat je natuurlijk nooit hoopt nodig te hebben!) bij de notaris, d.m.v. testamenten. Dát kost wel een hoop centen. Afhankelijk van je notaris tussen de 400,- en 1000,- (ruwe schatting hoor).
Klopt. Wij kregen overigens de papieren om het gezag aan te vragen bij de kantonrechter gelijk mee tijdens de erkenning. Zodat we deze al in huis hadden en ze na de geboorte gelijk konden invullen en opsturen.
Wij hebben ze ook meegekregen. Hoef je die alleen maar in te vullen en op te sturen? Zitten daar nog kosten aan verbonden?
Ik heb het nagevraagd, testament gewoon basic voor de kinderen was 1500!!!! euro. Vroeg me af of ze nog lekker waren. Dan kan je beter trouwen
Wat een afzetters. Dat kan echt wel minder duur. Wij waren 1000,- kwijt en hebben een redelijk dure notaris. Ik zou dus even gaan rond shoppen als ik jullie was.
Alleen invullen inderdaad. Goed controleren of je alles hebt ingevuld en ondertekend. Wij moesten de akte van erkenning en akte van geboorte er (volgens mij) ook bijvoegen.