Wat kost een trouwjurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hommeltje, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Stomme vraag eigenlijk want ik ben allang getrouwd maar ik ben nieuwsgierig wat iedereen heeft uitgegeven aan de jurk. De mijne was 1500 euro omdat ik perse DIE jurk wilde:D Hij is van Rembo Styling en heet Bluebell. (haal de foto morgen wel weg) Oh enne een jurk van 200 euro kan net zo mooi zijn want dat had ik eerst gewild om zwanger te trouwen maar helaas.

2. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Mijn trouwjurk was €400 helemaal mijn smaak en deels zelfgemaakt. Hij was van zijdesatijn met hoepel en een sleep van 2,5 meter. Ik heb er uren aan gewerkt samen met mijn naailerares.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Die van mij ongeveer 80 euro voor rok en materiaal en heel veel uren werk van mij en mijn moeder voor de bovenkant :')

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb mijn trouwjurk in Amerika gekocht. Van White by Vera Wang en kostte 1400 dollar.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Mijn jurk had ik tweedehands gekocht op marktplaats voor 50 euro en op maat laten maken voor nog eens 50 euro. Dus 100 euro totaal. De dag na de bruiloft heb ik hem weer op marktplaats gezet en een maand later verkocht voor 100 euro. (Was mijn vraagprijs, met het idee dat mensen toch altijd bieden onder de vraagprijs. Voor 50 euro mocht hij wel weg, maar de aanstaande bruid bood 100 euro. ;)) Uiteindelijk was hij dus gratis.:D

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Die van mij was 800 euro (7 jaar geleden). Ik kreeg hem van mijn ouders maar wilde sowieso niet dat hij duurder dan 1000 was. Inclusief, sluier en torselet en hoepel kwam ik wel boven de 1000 uit. En schoenen. De hoepel heeft een vriendin van mij afgelopen zomer geleend. De schoenen heb ik laten verven maar pas ze niet meer. Maar heb gelezen nav ''mijn trouwring pas niet meer'' topic (die ik wel weer om heb) dat je na veel afvallen zelfs een kleinere maat schoenen kunt krijgen, dus wie weet. Ik hou ze dus nog maar wel even ;)

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hier ruim 2000 euro betaald voor m'n jurk. Het was een demetrios.

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Zo dat is een goede deal! Ik heb mijn trouwjurk nog en wil hem niet weg doen, weet niet waarom niet. ik heb hem nog nooit weer aan gehad. Misschien als we 12,5 jaar getrouwd zijn nog een keer ofzo, hebben we nog even haha. Maar jij hebt wel een goede deal gesloten zeg! Mijn man heeft dat ooit met een auto gehad volgens mij. Na 2 jaar erin in rijden hetzelfde ervoor krijgen als betaald...

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    €550,- replica van maggie sotero

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Omgerekend zo'n 200-250 euro denk ik. Dat was rok, top, schoenen, ondergoed, haarspeld en handtasje.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb de mijne bij een lid hier gekocht voor ik dacht 400 euro. Of 350, weet t niet meer :D

Hij was en is prachtig!

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn jurk was 1100..
    geen idee welk merk, maar ik heb ook niet zoveel met merken

13. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben destijds samen met mijn moeder op pad gegaan om een jurk uit te zoeken, nu 18 jaar geleden alweer.
    Het idee was dat ze hem zelf zou maken en dat we gingen winkelen om ideeën op te doen. Dat duurde niet lang, want ik werd verliefd op de tweede jurk die ik aan trok. Een A-lijn jurk van prachtige dikke stof in champagne kleur, bezaaid met verschillende soorten kraaltjes in een mooi patroon. Mijn moeder voelde de bui al hangen, maar ze gunde mij wel mijn droomjurk.
    Hardop peinzend bespraken we in die winkel hoe we dit in godsnaam na moesten gaan maken, en mama maakte foto's van alle mogelijke details van de kralen.
    De winkeldame was verrassend behulpzaam en we kregen een service waar "say yes to the dress" nog een puntje aan kan zuigen.
    We konden de benodigde stoffen waar die exacte jurk van gemaakt was dus gewoon daar bestellen. Ook het patroon kon gewoon besteld worden! Voor alles was een prijs uiteraard, maar we kregen zonder meerprijs een extra patroon van de kraaltjes erbij, dus de foto's waren achteraf onnodig! De kraaltjes moesten we bij een hobbywinkel bestellen, die konden ze niet leveren, maar die hadden we ook vrij snel gevonden en kochten gelijk een paar kilo (!)
    Mijn moeder heeft 7 maanden aan de jurk gewerkt tot hij klaar was. De jurk zelf was zo klaar. Een A-lijn jurk is niet zo moeilijk voor iemand met een beetje ervaring in naaien. Maar de kraaltjes... Ze had vanalles geprobeerd. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ze alle kraaltjes met de hand, per 3 stuks, op de jurk moest naaien. En het waren echt van die kleine kraaltjes van 1 millimeter groot. En ze heeft ze geteld.... Het waren er 36.000....
    Uiteindelijk heeft de jurk zelf 600 gulden gekost, en dat was dus de stof en het patroon, en de kralen. Overige accessoires zoals o.a. lingerie en schoenen (sluier maakte ze ook zelf) waren in totaal 200 gulden.
    In de winkel kostte de jurk zelf 1400 gulden. Ik bespaarde dus doordat mama hem zelf maakte (wat ze zelf graag wilde doen) 800 gulden.
    Nu zou een vergelijkbare jurk denk ik het dubbele in euro's kosten :D
    Bij mijn tweede huwelijk droeg ik uit sentimenteel oogpunt dezelfde jurk (omdat mama hem had gemaakt, en ze inmiddels was overleden. Zo was ze er toch een beetje bij) ik heb hem wel laten vermaken, de sleep is eraf gehaald en hij is aan de voorzijde flink ingekort tot net onder de knie. Met als leidraad dat het kralenwerk volledig intact zou blijven. De kleermaakster rekende hier 45 euro voor.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Alles bij elkaar was het geloof ik iets van €2500 heb alles van mijn ouders gekregen. Was een schitterende rode jurk van lady bord. Wil hem eigenlijk ieder jaar op de trouwdag passen maar tot nu toe nog niet gelukt ivm vakantie vorig jaar en nu zwanger

15. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Rond de 1500

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij trouwen in mei, dus ik laat 'm nog niet zien. Ik heb een jurk van een Amerikaans merk. Hij kostte daar 2000 dollar. Ik heb 'm hier nieuw kunnen kopen voor 150 euro. De rits was wel stuk, dus ik heb er een veter in laten zetten voor 70 euro. De hoepel leen ik van een vriendin, sluier doe ik niet en mijn schoenen heb ik op marktplaats gevonden voor 15 euro. Die durf ik wel te laten zien...

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    1e keer in de guldentijd nog.. Zo rond €500 incl accessoires.
    Met me moeder uitgezocht en door haar betaald
    2e keer koos ik voor een paarse galajurk €100
    Met een vriendin uitgezocht, was via Mp, en daar heeft ze nog een leuke vriendin aan overgehouden (was bij haar in de buurt)
    3e haha nee hoor, ik trouw niet meer.

Hoewel we wel graag naar TLC naar al die bruidsjurken programma's kijken. Sweatheart neckline, bling bling, zeemeerminnen, baljurk.
    Heerlijk!

18. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wauw, mooi verhaal. Nu ben ik wel erg benieuwd naar die jurk.

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

€20, een jurkje van de H&M 😊

Deel Deze Pagina