telkens 2 streepjes op ovulatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bibilv, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,
    Ik ben nu sinds 2 maanden gestopt met de pil.
    Mijn eerste cyclus was 37 dagen en mijn 2e cyclus 28 dagen.
    Ik heb toen besloten om aan ovulatietesten te beginnen.
    Toen heb ik veel eerder getest dan de bedoeling was omdat ik bang was dat ik me eisprong zou missen. Ik heb de eerste test op de 8e dag van mijn cyclus uitgevoerd en er kwamen 2 streepjes te staan.
    Toen heb ik de test vandaag weer uitgevoerd en er stonden weer 2 streepjes. Terwijl ik volgens mijn berekening mijn eisprong pas de rond de 24e heb.
    Mijn menstruatie was deze maand ook wat anders dan normaal ik had maar 3 dagen rood bloed verlies en daarna was het plots over. Normaal word het bij mij altijd langzaam minder en duurt die minstens 5 dagen.
    Verder heb ik niet veel klachten alleen buikpijn en rugpijn.

Nu is mijn vraag waarom krijg ik nu al telkens een streepje op mijn ovulatie test?
    Het streepje is trouwens dezelfde kleur als het test streepje alleen hij is ietsiepietsie lichter maar het scheelt bijna niks.

Groetjes Bibi

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi bibi,

Je cyclus is nog aan het herstellen van de pil. Daardoor kan je cyclus een tijdje onregelmatig zijn. De reden dat de test steeds 2 streepjes aan geeft kan ik niet verklaren, maar zou het kunnen zijn dat je misschien toch al zwanger bent....ondanks dat je bloedverlies hebt gehad.....

Imke

3. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik durf eigenlijk niet te testen ben bang dat ik teleurgestelf wordt.
    Maar hier zijn de testen dan kan je zien wat ik bedoel.
    De 1e test is van maandag
    De 2e test is van woensdag
    De 3e test is van donderdag
    De 4e test is van vandaag

i

4. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet wat normaal is voor een test heb ze nog nooit gebruikt. Vandaar de vragen :p

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik weet ook het fijne niet van die testen. Lees nog eens goed de gebruiksaanwijzing. Als je er niet uitkomt kun je op de website van het bedrijf vast vragen stellen, of er staat misschien een tel.nummer op de verpakking?

Mirjam

Deel Deze Pagina