Telkens eten uit mond halen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Het is inderdaad heel normaal dat kindjes willen ontdekken wat ze in hun mond hebben. Natuurlijk voelen ze met hun mond, maar ook met hun handjes!
    Iza doet het ook nog steeds wel, maar al minder. Nu nog vooral als ze niet zo'n zin meer heeft. Wanneer ze haar toetje na het eten zo naar buiten begint te werken, probeer ik nog één hapje en daarna is het gebeurd.
    Haar brood, sommig fruit en ook haar avondeten eet ze gewoon zelf met haar handen. Dit doet ze al vanaf ze stukjes kan eten, maand of 9.
    Overigens wist ze al heen snel dat "nee, opeten" betekent dat ze er even naar mag kijken, maar niet over de tafel of grond moet smeren!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter doet dat ook en ik maak er geen probleem van. Gaat wel weer over (denk ik). Mijn man gaat er steeds om lachen en dat vind ik weer minder verstandig, dan blijft ze het straks doen omdat ze denkt dat het leuk is...

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hihi, ja ik zit ook regelmatig achterstevoren omdat ik niet wil dat hij ziet dat ik er om moet lachen ....

nog even over slabben, wij kregen vroeger op de kleuterschool een oud overhemd achterstevoren aan om te schilderen. misschien ook een idee voor de ergste kliederaars ?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva eet vaak zelf, maar pakt broodkorstjes vaak ook dan uit haar mond. Blijkbaar voelt het anders dan ze verwacht ofzo ;).

Ik vind het trouwens ook niet erg hoor, heb wel een doekje paraat als ze een boterham met appelstroop eet ;).

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie eet zelf ook haar brood en haar fruit. Maar warm eten wil ik haar niet allemaal zelf geven. Bepaalde dingen zoals groente enzo wel. Maar als we pasta eten, of rijst of aardappelpuree voer ik het haar met een lepeltje.
    En opzich snap ik dat geknoei natuurlijk ook wel. Maar aangezien ze het ook met toetjes doet, wordt het zo'n gigantische smeerboel.
    Nou ja, het gaat ook wel weer over :D Maar ben blij om te lezen dat heel veel kindjes het dus doen.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    volgens mij is t een faxe hier deed ons zoontje het ook ik werd af en toe een beetje gek van.
    maar het is al bijna over.
    hij deed t eerst altijd als we een hap in zn mond deden dan moest ie bekijken wat hij in zn mondje had hahaha. nee t werd wel irritant maar t gaa tover

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje vond dat ook leuk om te doen.
    Heeft toch n behoorlijke poos geduurd, nu doet ze t bijna niet meer.
    Wat ik soms wel eens deed was een korstje brood geven en dan ondertussen alles snel naar binnen lepelen. Kreeg ze de kans niet om in t korstje te bijten terwijl zij t prima vond want ze had eten vast.

Tegenwoordig krijgen wij voorgekauwde stukjes brood te eten haha

Deel Deze Pagina