Zure pH waarde vaginaal slijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mar001, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb hier ergens op het forum weleens gelezen dat er vrouwen zijn met een te zure pH waarde van het vaginaal slijm en dat daardoor de zaadjes het loodje leggen.

Ik ben eigenlijk benieuwd dat als dat het geval mocht zijn, kun je zoiets dan af door bv. Lactacyd te gebruiken voor je gemeenschap hebt of krijg je daarvoor iets van de gyn?

Groetjes,
    Mar

2. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hé hier wil ik het fijne van weten, nog niet eerder gehoord, komen ze hier met een onderzoek achter dat de ph waarde v/h slijm bij de vrouw te zuur is?

Maar was lactacyd ook niet goed om te gebruiken wanneer je zwanger wilt worden. Had zoiets gelezen, dat het zaadjes tegen houdt of zo iets dergelijks.

3. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Een samenlevingstest wijst uit of het zaad wel of niet het loodje heeft gelegd...Je moet dan een aantal uur voordat ze die test bij je afnemen, gemeenschap hebben gehad. Ze halen dan wat slijm weg van je baarmoedermond (dacht ik) en dat bekijken ze dan onder de microscoop om te zien of de zaadjes nog zwemmen of dat ze het loodje hebben gelegd. Dat onderzoek doen ze in het ziekenhuis.

Groetjes, Lola2

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi, ik ken iemand die dit had. Weet niet met wat voor test dat gevonden wordt. Ze moest voordat ze gemeenschap had spoelen met een of ander spul, inderdaad via de gyn. Er was geen spontaniteit meer bij, maar wel zwanger geworden!

5. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Bedankt voor het antwoorden lola.

Heb zelf al bloedonderzoekjes gehad een hsg onderzoek. Moet ik zo'n samenlevingstest zelf aankaarten bij de gynaecoloog?
    Want hij had het er vorige keer helemaal niet over, maar begon over
    iui?

:(

Deel Deze Pagina