Telkens staan/lopen in bed en dus niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danabelle, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter is tien maanden en gaat telkens staan en lopen (aan de leuning) in haar bedje. Ze gaat dan dus niet slapen en gaat uiteindelijk staan brullen. Het is net alsof ze niet snapt dat ze weer zelf kan gaan zitten en daarna liggen en dan kan gaan slapen. Ze kan wel zelf weer gaan zitten en dan weer gaan liggen.
    Wie herkent dit? Kan ik er iets aan doen of is het gewoon 'uitzitten' totdat ze doorheeft dat ze ook in haar bedje weer zelf kan gaan liggen en 'moet' slapen in haar bedje?
    Ze is ook behoorlijk verkouden nu, dus slaapt daardoor ook al slecht :(

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    heel herkenbaar, dat is een fase.... gewoon af en toe weer goed neerleggen muziekje aan knuffel erbij , tul in en weer weggaan... op een gegeven moment zijn ze zo moe dan vallen ze vanzelf in slaap, het duur wel een tijdje voor die fase voorbij is, maar de aanhouder wint...
    Als ze zo verkouden is kan je evt een kussen onder het hoofdeinde van haar matrasje leggen dan igt ze iets hoger en is dan minder benauwd. succes

3. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde...wij lopen na een tijdje naar boven even knuffelen en dan weer neerleggen. Ze heeft ook Pino en Ernie bij dr liggen en daar gaat ze soms mee spelen. Als we dan aan kijken slaapt ze soms zittend...voorover...hoe ze dat toch kunnen:(
    Ze snapt ook nog niet echt dat ze zelf in bed weer kan gaan liggen...hihi
    zal wel van voorbij gaande aard zijn.

Wij hebben trouwens boeken onder de poten van het bedje liggen zodat het een beetje schuin staat ivm verkouden zijn

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ben blij te horen dat het 'normaal is';).
    Het bedje staat al iets hoger aan het hoofdeinde, dochter heeft erg veel last gehad van reflux en toen dat minder werd heb ik de blokjes (nog) niet onder de poten van het bedje vandaan gehaald. Mijn dochter is sowieso geen goede slaper.. ik heb haar net voor de vierde keer weer goed in bed gelegd en eindelijk lijkt ze even te slapen, ben benieuwd voor hoe lang!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Weer zo'n fase inderdaad.

Wij legden ons jochie dan elke 15a 20 minuten terug, verder niks zeggen, niks doen, geen feestje. Hoogstens "het is slaaptijd, weltrusten" zeggen. Vaak genoeg stond hij dan weer aan de rand voordat wij de kamer uitwaren. Meestal bleef hij na een paar keer wel liggen. En met een paar dagen was het ook wel weer over.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Oh, ik ben bang dat deze fase mij binnenkort ook bereikt...

Als ze moe is en nog niet wilt slapen dan geef ik soms een (ander) knuffeltje. Daar gaat ze dan even mee spelen en valt daarna in slaap.
    In ieder geval blijft ze dan wel op haar rug liggen.

7. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hier ook al een week of 2 dit verhaal. Door de verkoudheid is ze al niet te genieten en dan gaat ze ook nog eens vrolijk zitten. Tja dat weer gaan liggen heeft ze nog niet door. Ik leg d'r ook gewoon zonder teveel gedoe eromheen hup weer terug op d'r ruggetje, speen erin, knuffeldoekje erbij, muziekdoosje aan en slapen.
    Soms wel een keer of 3. S'nachts wordt ze vaak wakker omdat ze op d'r buik ligt en dan hetzelfde verhaal ze kan niet terug naar d'r rug.
    Een nacht dat ik heerlijk doorslaap is er dus niet meer bij, gaat wel weer over hoop ik *zucht*

Deel Deze Pagina