Extra voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kimmy26, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy26

kimmy26 Lid

25 jan 2012
    58
    0
    0
    Beste lezers,

Even een vraagje voor jullie....

Mijn dochter is vandaag 4 maanden en wordt ineens om half 4 in de nacht wakker, terwijl zij al sinds dag 4 doorslaapt en sinds begin november van 19:00 tot ongeveer 08:00. Nu krijgt ze s'avonds een half potje groente en wil ik eigelijk voor de avond/nacht wat rijstebloem door haar laatste fles doen om dat ik denk dat ze niet voldoende meer heeft aan de 180-6 voor de lange nacht.

Mijn vraag is nu hoeveel water ik nu in de fles moet doen met de 6 scheppen nutrilon en de 2 scheppen rijstebloem....moet ik gewoon de 180 aanhouden of moet ik iets meer water toevoegen?

Ik hoop dat jullie advies hebben.

Alvast bedankt.

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Gewoon 180. Rijstebloem is een soort pap. Niet alle kinderen slapen er beter op. Sommige kinderen worden er juist wakkerder door

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Gewoon de fles maken als normaal en daar 2-3 scheppen rijstebloem aan toe voegen.

T kan ook te maken hebben met een sprongetje, was hier met de 4 maanden sprong ook dat hij snachts inens wakker werd een paar nachten!

4. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gaf toen de laatste fles 210/7.
    Rijstebloem was bij ons geen succes.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je kan ook gewoon 's nachts een voeding geven toch? Mijn dochter heeft ook periodes dat ze ineens weer wil eten 's nachts terwijl ze ook vanaf 4 weken al doorsliep.

6. kimmy26

kimmy26 Lid

25 jan 2012
    58
    0
    0
    Bedankt voor de adviezen, ik heb zojuist andere flessen en spenen gehaald. En we zullen het vanacht mee maken.... mocht het niets zijn, dan er maar een extra voeding als ze wakker wordt!!

Groetjes.

7. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Wordt ze wel wakker van de honger dan? Gaat ze echt huilen of misschien kletsen. Hier ook een meisje van 4 maanden die nu al een paar dagen om 4:00 wakker wordt . Ze sliep ook al vanaf de eerste week door.

Hier gaat ze lekker kletsen +/- 30 minuten en valt dan weer in slaap tot de fles. Hier geef ik geen flesje s'nachts ga dit pas doen als ze een honger huiltje krijgt ipv het kletsen en spelen in bed. Wil haar niet aanleren namelijk dat het s'nachts speeltijd of wakker tijd is.

Uiteraard als ze gaat huilen van de honger krijgt ze wel een voeding maar tot nu toe is het gebleven bij een beetje kletsen....:p

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou eigenlijk niet gaan aanwennen om 's nachts een fles te geven. Als ze dat eenmaal weet is het eind zoek. Daarnaast is het als ze straks tandjes gaat krijgen hartstikke slecht voor de tanden.
    Beter rijstebloem inderdaad in de fles of een fles van 210 geven.

9. adi

adi Niet meer actief

Dit is een baby van 4 maanden hoor, voor een baby is het hartstikke normaal om ook s nachts te drinken ( einde zoek met 4 maanden?)
    in ieder geval normaler als een kwart liter melk met rijst in 1x naar binnen werken.,

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Is volgens mij ook heel normaal dat baby's op een gegeven moment niet meer doorslapen. Hier ook rond een maand of vier gaan spoken (tot 4x per nacht ofzo) en nu pas weer wat rustiger. Ze maken zoveel ontwikkelingen door, dat moeten ze allemaal verwerken en maakt de meeste kids wat onrustiger.

Niet persé aan jou gericht, maar het valt me heel erg op dat "de maatschappij" het afwijkend vindt als een baby niet doorslaapt. Ik heb ook een kind met een "slaapprobleem" volgens veel sites. Met 6 maanden niet doorslapen...poeh zeg. Kan er niet wakker van liggen. Als hij teveel wakker is, neem ik hem lekker bij me en slapen we prima. Andere nachten slaapt hij prima in zijn eigen bedje.

Zou het even aankijken. :)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Aanwennen kan nog helemaal niet, een baby van 4 maanden heeft gewoon honger 's nachts. Groeispurt, sprongetje, kan er allemaal mee te maken hebben. Als die fases weer voorbij zijn, is meestal de nachtvoeding ook weer voorbij!

En ja, wat een drama wordt ervan gemaakt als baby een keer niet doorslaapt. Er wordt dan gewoon vergeten dat kinderen groeien in sprongen en ze in die sprong gewoon meer honger kunnen hebben. Heeft niets met aanwennen te maken, het gaat niet om een peuter, maar om een baby.

Hier begon het wakker worden met 6,5 maand en nog altijd heeft mijn dochter 2 tot 3 voedingen per nacht nodig. Dat is prima en ik kan er echt niet wakker van liggen.;)

12. kimmy26

kimmy26 Lid

25 jan 2012
    58
    0
    0
    Vanacht weer het zelfde verhaal, omdanks de rijstebloem.
    Het zal wel een nieuwe fase zijn hoor!! Geen probleem vind het helemaal niet erg om dr nog een fles tegeven of lekker bij me te nemen.

Het is ineens gekomen dus het zal vanzelf ook weer over gaan!

We hebben de afgelopen 4 maanden heerlijk geslapen dus zat energie om dr nu optevangen hoor ;)

Deel Deze Pagina