zijn er hier ook mama's die het "eng" vinden of er tegen op zien om hun kindje naar de psz te brengen? mijn zoontje hoeft t nu gelukkig nog niet maar vind het een raar idee om hem bij mensen achter te laten die hij EN wij niet kennen.. herkent iemand dit misschien? groetjes
Aan de ene kant is er natuurlijk wel het besef dat je kindje al groot wordt dat hij/zij naar de psz mag . Maar een raar idee omdat je de juf niet kent? Nee dat herken ik niet hoor, je leert de juffen toch snel genoeg kennen en je zoontje ook. Dat heb je straks met school en zwemles en ....... toch ook. Dat is iets wat je altijd zult houden. Maar voor Yanick is het toch leuk om met andere kinderen te spelen, te zingen, etc? Spannend wel om te zien of kindje wel goed meedoet of hij/zij het wel leuk vindt etc.
tuurlijk, vind het voor yanick ook leuk en ben vast en zeker beretrots als hij met een zelfgemaakt werkje thuis zou komen en zou hem er nooit weghouden maar vind het daarom nog wel moeilijk.. die juffen ken je idd na een poosje maar de eerste weken natuurlijk niet.. we zullen zien
mijn dochtertje gaat ook bijna naar de psp vind het erg belangrijk met andere kindjes, maar snap helemaal wat jij bedoel hebt best een knoop in mijn maag als ik het zo mag zeggen. Maar dat zal wel weer snel overgaan als ik weet hoe leuk ze het er heeft.
tja, wij moeten hier kijken voor kinderopvang.. eignelijk.. al maanden... maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik moet er niet aan denken om m'n dochter 1 dag in de week aan iemand anders toe te vertrouwen . Maarja, dat zullen alle moeders in het begin wel hebben. We zullen er straks toch aan moeten geloven...
mijn kindje gaat niet naar de psz straks, ook niet naar school... 1 van de redenen: ik heb geen idee naar wie ik mijn kindje eigenlijk breng. En in die paar gesprekken leer je zo iemand echt niet kennen
Ik snap het wel hoor... Maar die juffen hebben een opleiding gedaan en ze worden goed in de gaten gehouden. Er is altijd een leidinggevende. Ik heb eerlijk gezegd nooit nog nare verhalen over de psz gehoord en ik zit wel een beetje in dat wereldje.
Aan de ene kant hou ik haar liever bij me natuurlijk. Maar als ik dat zie hoe blij ze wordt van andere kinderen om mee te spelen. Gisteren ook op cb, ze moest prikken was even huilen we gaan de deur uit en ze vliegt naar het speelgoed en de kinderen toe. Kreeg haar bijna niet aangekleed haha, liep steeds met een kledingstuk achter haar aan. Volgens mij had ik zo weg kunnen gaan. Denk dat ik het wel moeilijk zal vinden en als ik zie dat het niet goed gaat dan haal ik haar er weer af toch.
Ik kan het me héél goed voorstellen. Sanne gaat, zoals ik er nu over denk niet naar het psz. Ook omdat ik mijn kind niet aan een ander toe vetrouw. Ik weet best wel dat ze toch een keer naar school moet, maar dan zijn we al weer wat jaartjes verder.
De eerste keer vond ik ook wel een beetje 'spannend'. Gewoon hoe hij het zou vinden enzo. Het is pas vanaf 2 jaar he, dus je hebt nog ff! Ze worden dan al een stuk zelfstandiger, met 1 jaar had ik er ook niet aan moeten denken Kyllian vind het iig heel leuk op 'school' en gaat er met plezier naartoe.
ik heb op een kdv/psz stage gelopen en moet zeggen dat de grotere en betere organizaties van alle medewerkers eerst een verklaring van goed gedrag eisen! Wil je die niet geven of kun je geen verklaring van goed gedrag halen dan word je direct de deur gewezen en kom je apsoluut niet met kids in aanraking!
IK heb het nu ook met het KDV. C gaat daar 1,5 dag per week heen sinds begin december. En hij lijkt aardig te wennen. Maar het blijft raar om hem daar af te geven. Ik weet verder weinig van die leidsters. Zij kennen mijn jochie ook niet. Maar hij steekt nu wel zijn handjes al uit naar de leidsters, dus hij begint hen al wel te vertrouwen. C gaat waarschijnlijk niet naar de psz, op dit KDV doen ze op de peutergroepen ook aan psz dingen. Dus dan is het niet meer zo nodig. Wat ik ook gek vind, is dat hij dus dingen doen, zo'n hele dag, zonder dat wij weten wat. Hij was tot december altijd thuis bij mij of mijn vriend. Maar nu heeft hij gewoon een eigen dagje, waarvan we maar 5 minuten samenvatting krijgen..
Toen Esmée zo oud was als jouw kindje dacht ik precies hetzelfde. Ik vond dat ze al te snel groot werd en ze moet nog zo lang naar school... Maar.. sinds ze 2 jaar is, vliegt ze thuis tegen de muren op. Ze wil gewoon graag met andere kinderen spelen en verveelt zich thuis al snel. Als ik zeg dat er een vriendje of vriendinnetje komt spelen word ze helemaal blij, dus ze is er gewoon echt aan toe om naar de peuterschool te gaan. Volgende week gaat ze voor het eerst en nu ben ik echt onwijs blij voor haar!
Dat is voor iedere medewerker verplicht, ook voor kleine organisaties. Zelfs voor geregristreerde gastouders is een VOG verplicht.
ik kan het me heel goed voorstellen hoor! maar ik denk dat het ook wel wat beter word als je kindje wat ouder is. toen mijn oudste 1 was vond ik het ook doodeng, terwijl nu hij bijna 2 is, ik veel relaxter ben als ik zie dat hij het leuk vind en dat hij zelf heel duidelijk aangeeft wat hij wel en niet leuk vind. het is ook wel aan hem te merken als hij het ergens niet leuk gehad heeft. maar ik begrijp je gevoel hoor! mijn oudste gaat voorlopig ook nog niet naar de psz, op zijn vroegst als hij 3 is wat mij betreft.
Fenneke gaat volgende maand naar de psz. Ik heb het voordeel dat ik in een dorp woon en de leidsters dus ken. Er zit zelfs een leidster die er al 30 jaar werkt,die heeft mij nog onder haar hoede gehad.
sja ik denk dat we daar als moeder gewoon even doorheen moeten. Ik zal vast ook moeten slikken, het is toch weer een stukje loslaten inderdaad.
Oke dat is dan sinds een paar jaar ofzo? Het is nu zowiezo 4 jaar terug voor mij dat zou wel een hele goede verbetering zijn
Begrijp ik nou goed dat jij je kind tot zijn/haar 21ste thuis wilt houden zonder je kind zich te laten ontwikkelen door hem/haar naar school te doen?
Ja ik viel ook al bijna van mn stoel van verbazing... Lijkt me niet echt goed voor de ontwikkeling van je kindje... mja dat is weer een andere discussie. Mijn kindje gaat als ze ruim 6 mnd is naar het kdv en daar hebben we dan hetzelfde. We kennen de mensen niet waar we haar naar toe brengen. We zijn natuurlijk al wel geweest om te kijken hoe het daar is en of het ons aan staat. En voordat ze er echt heengaat hebben we nog een kennismaking. Misschien kan je een keer naar de psz toe gaan (samen met je kindje) om kennis te maken en te kijken wat ze zoal doen? En als je je kindje meeneemt kan je meteen kijken of hij/zij het leuk vindt.