telkens worden je "regels" niet opgevolgd, zo vermoeiend :(

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Cheerio, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    2 verschillende adressen is ook best vermoeiend voor een kleintje. Zeker als ze toch al prikkelgevkelig is. Dan kan je beter kiezen voor alleen opvang of alleen de oppas. Dan blijft er ook meer tijd over voor je oppas om iets te kunnen doen én rust in te bouwen. Want ik snap heel goed dat oma? Het leuk vindt om ook iets te kunnen doen met kleindochter ipv haar te laten rusten en daar naast te gaan zitten.

    En een iets te koud broekje levert echt geen ziek kind op met deze temperaturen. Anders was mijn zoon er echt niet meer geweest. Hij loopt gewoon in zijn trui buiten 's morgens, brr moet er niet aan denken zelf. Maar je wordt er niet ziek van.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom haal je je dochter niet zelf op bij de creche?

    Ik zou er overigens ook niet blij van worden wanneer ze naar de creche nog van hot naar her worden genomen, hier waren ze na een dag creche op die leeftijd ook helemaal overprikkeld en ontzettend moe en het enige wat ze dan wilden was lekker in hun eigen bedje, box oid slapen, spelen.
    Dat van die broekjes boeit me niet zo maar slepen met kinderen vind ik onnodig.
     
  3. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Omdat er bij de oppas iets tussen kwam, en vandaar een halve dag naar de opvang en halve dag met de oppas.
    tnx voor je reactie! Geeft toch wel wat beter inzicht op deze manier :).
     
  4. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zou gaan kiezen voor een hele dag oppas of een hele kdv. Geen enkel kind vindt zulk gesleep fijn. In jouw geval zou ik dan kiezen voor een hele dag kdv. Scheelt je wat frustratie en voor de andere partij denk ik ook.
    Als iemand graag voor jou oppast kan je niet verwachten dat ze de hele dag maar thuis blijven. Ik neem aan dat ze geen gevaarlijke dingen doen dus dan moet je de rest loslaten of op een andere manier opvang de regelen.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Laat je overdag een pyjama aandoen voor het slapen? Dat lijkt me ook niet erg handig voor een snel overprikkeld kind... Gewoon in de kledij laten slapen toch, of eventueel broek uit bij het slapen. Dan vergeten ze de dikkere broek niet voor het uitje :)
     
    Blijdorp en Cheerio vinden dit leuk.
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.353
    113
    Home
    hier passen opa's en oma's ook op
    maar ik heb nooit echt "regeltjes" gehad
    ze zorgen met de beste bedoelingen voor de kinderen en het zal bij een ander nooit zo worden als dat je het zelf doet dus laat het los
    je kunt niet zeggen nergens heen gaan smiddags dat vind ik echt niet fair tegenover hun dan moet je zelf maar thuis blijven
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ook van een betaalde oppas kan je niet verwachten dat die heel de middag thuis blijft vind ik ;)
     
    a2cmieux vindt dit leuk.
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik heb maar 1 regel namelijk : ge doet ermee wat ge wilt zolang wij er thuis geen last van hebben.
    Hier passen mijn ouders op en ik vertrouw hun voor de volle 100%
    Kinderen weten heel snel bij wie wat kan.
    Mijn ouders beweren dat ze ons zoontje maar 1 snoepje per dag geven en als ik hun dan aangeef dat hij er 2/4 heeft gekregen in een bepaalde tijd zeggen ze dat dat geen snoepjes zijn:roflmao:
    Ach thuis zeurt hij er niet om dus ze doen maar. Hij leert daar heel veel andere dingen die hij thuis niet meekrijgt. Zoontje weet meer over planten en vogels dan ik en de papa samen. Super mooi om te zien wat hij allemaal meekrijgt en dat is onbetaalbaar.
     
    itakepictures, a2cmieux en Cheerio vinden dit leuk.
  9. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Dat bedacht ik inderdaad later ook. Ik bedoelde eigenlijk dat het met een betaalde oppas misschien iets makkelijker is om je grenzen aan te geven en een oppas te zoeken die over het algemeen dezelfde visie heeft op oppassen. Al is dat met een oppas met meerdere kinderen ook niet altijd haalbaar.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  10. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Als je geen concrete afspraken hebt gemaakt, dan kan je ook niet van een ander verwachten dat ze zich eraan houden, toch? Ik denk dat je, in een goed gesprek, kunt uitleggen wat jouw standpunt is, met onderbouwing. Je zegt dat ze alles voor haar over hebben, dan zullen ze het vast begrijpen en meer volgens jouw ‘regels’ werken.
     
    Zweden en Smurf79 vinden dit leuk.
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik had in het begin ook veel regeltjes. Zeker qua eten en slapen. Nu ben ik blij als ik hoor dat ze goed gegeten en goed geslapen heeft op het kdv. Wanneer mijn ouders oppassen eet ze de hele dag door, maar gelukkig wel gewoon gezonde dingen dus ook dat accepteer ik maar. Net als dat ze vandeweek 2x een heel kort dutje in de auto deed ipv in haar bed sliep. Het is altijd even wennen als iets anders gaat dan je zelf doet of plant.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  12. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik denk dat @Cheerio net zoals zoveel ouders het beste wil voor haar kind en daar is niks mis mee, maar daarmee maak je het voor jezelf best moeilijk. ;)

    Is het iets om toch eens aan te kaarten wat je belangrijk vindt, zonder al te veel regels erbij te benoemen? Hoe je dit wel/niet bespreekt hangt veel af van je soort relatie en communicatie met die persoon. Mijn schoonmoeder past bijv. een dag in de week op en doet sommige dingen ook ‘anders’ maar zeker niet verkeerd, maar soms benoem ik toch iets als het even niet zo goed heeft uitgepakt wat mij betreft en dat pakt ze goed op. En andersom krijg ik ook tips van d’r haha! :p Wij accepteren dit van elkaar.
    Maar de ene persoon is de andere niet.. succes! Vooral geen big deal van maken, je hebt jezelf ermee.
     
    Cheerio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina