Even een vraagje. Het CB adviseerde om te gaan oefenen met het drinken uit een open beker. Aangezien ons manneke erg geinteresseerd is wanneer iemand uit zijn glas drinkt zijn we daar dus ook mee begonnen. Hij vind het serieus een feestje en is dolenthousiast als hij de beker ziet. We geven hem daar water uit aangezien hij water uit een flesje nauwelijks tot niet drinkt. MAAR... CB adviseerde om tijdens zijn boterham 150 melk uit de open beker te drinken. Dus tussen de hapjes door wat slokjes geven. Helaas werkt dit niet. Zijn melk wil hij niet uit de open beker. Dit gaat hem te langzaam en dan zet hij het op een krijsen waardoor we het in zijn fles gieten en hem alsnog het flesje geven. Daarbij eet hij zijn boterham niet meer als hij op dat moment zijn melk krijgt. Hij weigert de boterham gewoon. Wij hebben dus nog altijd het patroon dat hij zijn boterham krijgt en ongeveer 1 a 2 uur later zijn flesje melk. Zijn er meerde mama's die de melk en boterham nog apart geven? Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er tegenop zie om dit samen te voegen. Enerzijds omdat ons manneke hier erg moeilijk om doet. Zijn boterham eten gaat ook nog niet altijd van harte. Anderzijds omdat het nu al vaak bij ons een knoeiboel word bij het drinken uit de beker (hij houd ook nog niet zelf zijn fles/beker vast). Mijn schoonmoeder let fulltime op ons zoontje. Dat betekend dat zij dus degene is die met hem moet oefenen doordeweeks. Echter bij bepaalde gecontroleerde handelingen gaat haar hand heel erg trillen (dit komt door een ongeluk van vroeger) waardoor ik bang ben dat driekwart van de beker in mijn zoontje zijn nek beland i.p.v. zijn mondje. (Overigens kwam ik er 2 weken geleden ook achter dat ze mijn zoontje liggend in zijn wippertje zijn fruithapje en boterham geeft) Ik denk dat ik anders maar in het weekend zelf doe oefenen met de melk tijdens de boterham en savonds hem laat oefenen met water. Zodra hij hier enigszins fatsoenlijk uit kan drinken dat ik dan SM ook een open beker geef om te proberen. Of denken jullie dat ik het flesje nog gewoon even kan aanhouden?
Ik geef hier ook de melk en de boterham apart! Wij laten hem inderdaad ook uit een open beker drinken, maar hij wil daar alleen water uit, melk hoort gewoon nog in zijn fles! haha Wij geven 3 flessen van 180/6. 1tje om 08.00u, 1tje om 15.00u en 1tje om 18.00u (daarna slaapt hij). en dan tussendoor de fruit en het brood, daarbij krijgt hij dan water. Overigens werd ons eerst geadviseerd om uit een open beker te geven en de laatste keer moesten we weer gaan oefenen met een rietje, dus weet het soms ook niet! haha
Persoonlijk zou ik zo vroeg niet beginnen. Ik ben dat met mijn zoontje pas een paar weken aan het oefenen. Hij toont nu ook echt interesse in een open beker en wil het nu ook graag. Eerder beginnen heb ik wel eens geprobeerd maar dat ging gewoon niet. Ik snap niet waarom dat zo vroeg zou "moeten". Oké open beker is beter voor de tanden uiteindelijk maar met 8 maanden zou ik nog lekker een flesje geven hoor.
hier een manneke van 15 maanden, maar melk lekker in een tuitbeker of fles, tussendoor oefenen we wel eens met een gewone beker, komt vanzelf wel
Nou onze kids denken in ieder geval hetzelfde haha Oh nou toen ik dus zei dat we af en toe met een tuitbeker oefenen zei ze dat dat allemaal niet hoefde al die tuitbekers en rietjesbekers. Dat was veel te verwarrend allemaal, ze moeten gewoon leren van een fles over te gaan op een open beker.... Dat het verwarrend kan zijn geloof ik best maar het is toch handig als je kindje ook uit een tuit of rietjesbeker kan drinken voor wanneer je bijvoorbeeld onderweg bent. Rietjesbeker heb ik nog niet geprobeerd, jullie wel? Hoe gaat trouwens het drinken uit de gewone beker? Hier krijgt hij om 07.00 pap en om 15.00 en 19.00 een flesje van 180/6
Dochter is 12 maand en krijgt nog steeds gewoon een fles melk bij het opstaan en een uur of twee later een boterham. Ik zie niet in waarom dat per se samen en uit een beker moet.
Ons zoontje is bijna 13 maand. De babyflesjes wilde hij al heel snel niet meer, dus een tijd melk gegeven uit een rietjesbeker. Onderweg gebruiken we de rietjesbeker nog steeds. Thuis zijn we nu aan het oefenen met een open beker, omdat hij het zelf graag wil. Ik oefen graag met yoghurt, dat gaat makkelijker. en soms gewoon lekker drinken uit de rietjesbeker. Als jouw zoontje er nog niet aan toe is en het levert alleen maar frustatie op, dan zou ik het cb maar even laten voor wat het is. Overigens krijgt hij hier eerst boterham en daarna drinken, als we tussendoor doen drinkt hij alleen maar en eet niks meer. Zal vanzelf wel goed komen!
Hier hoort melk nog steeds in de fles hoor. Nu krijgt ze dan alleen in de ochtend een papfles. Maar op een andere manier pap hoeft ze niet . Hier ook nooit brood en melk samen gehad zo jong! Met 7 mnd en een beetje dronk ze nog maar 3 flessen (allemaal papflessen ook nog). Maar ze kreeg haar 2e fles pas tussen 14/15u dus tja om dan pas brood te geven wordt wel erg groot gat dan. Ik zou t gewoon doen zoals je nu doet, water uit een open beker en melk uit een fles. Ik oefende vanaf 5 mnd met een openbeker. En ze drinkt er nu prima uit. Mowt alleen opletten wanneer ze klaar is. Draait ze dr beker om en zegt ze klaar. Ze beseft nog niet dat er een verschil tussen op en klaar zit haha.
Haha dat zal soms een flinke bende geven hihi Dan was je er ook al vroeg bij he met oefenen. Ik moet zeggen dat mijn zoontje zelf interesse toont en ook graag uit de beker wil drinken anders was ik er nog niet aan begonnen. Papflessen is hier een ramp. Met de papspeen krijgt hij er nooit iets door en met de L speen gaat het weer te snel en verslikt hij zich.
Wij hebben voor onze zoon toen hij ook ongeveer 8 maanden was de kiddyboo antiknoei drinkbeker gekocht. Dit lijkt op een normale beker (zonder tuit) maar dan met anti knoei. Voor mijn zoontje werkt dit echt ideaal en ging ineens heel snel van fles naar beker. Ik vind het veel te vroeg om met 8 maanden met open beker te beginnen, de kiddy boo beker is voor ons een perfecte tussenstap en kan het iedereen aanraden. Veel succes!
Haha ja ik dacht bij bijvoeding hoort ook drinken. En uit de fles dronk ze het niet. Dus dan maar open beker en tuitbeker . En omdat ze tuit/rietjesbeker al enige tijd omdraait en dan gaat drukken zodat het water eruit loopt was ik t zat whaha. Dus tuitbeker weg gegooid en rietjesbeker in dr luier tas. Hier heeft mw enorme zuigkracht. Uit stand nr 1 dronk ze haar ingedikte papflessen nog in 10 min leeg. Misschien andere fles proberen ? Uit avent kreeg ze het inderdaad niet en difrax/dr brown wel.
Jeetje je zoontje is pas 8 maanden, wat denkt dat cb wel niet! Straks mogen ze na de geboorte ook geen fles meer...Ik heb het idee dat een baby tegenwoordig bijna geen baby meer mag zijn. Hier een meid van 15 maanden die haar melk ook gewoon nog uit de fles drinkt. Sinds ze ca 11 maand is krijgt ze de melk direct na de boterham, daarvoor zat er een uurtje tussen. Oefenen met de open beker doe ik in bad.
Ja idd zo denk ik er ook over. open beker lukt bij mijn dochter ook echt nog niet.. Peetje gaf jij melk altijd nog uit de fles dan? Doe ik nu nog wel want uit een tuitbeker drinkt ze der melk ook niet (wel sap)
Tot een jaar heb ik de melk gewoon in een flesje gegeven en daarna met een tuitbeker begonnen. Hier ging dat snel goed gelukkig.
Ja ik vind het ook verwarrend wat ik moet doen... maar goed, we doen gewoon beide! Uit een beker drinken lukt aardig maar hij is dan wel veel te gulzig, gewoon uit een rietje gaat beter! Dus onderweg etc krijgt hij zijn water uit een rietje (gewoon zo'n plastic rietje in een normale beker) en thuis doen we af en toe uit een normale beker.
Fles, tuitbeker, rietjesbeker, oefenbeker van avent, gewone beker...dat was hier de volgorde en het één had ie sneller door dan het andere. Gewoon af en toe wat proberen is prima maar met 8 maanden uit een fles drinken is volkomen normaal. Ik gaf dan wel altijd een flesje melk bij de boterham maar ook dat is geen must.
Hier vanaf 6 maand thee, diksap en water uit de oefenbeker en puur omdat zodat zelf aangaf. Pakte mijn glas en dronk zo het water eruit maar de melk gewoon in de fles bij de bthm tot in ieder geval een jaar een jaar toen ging ze naar gewone melk over en dat leek me een prima tijdstip om de melk ook uit de beker te geven. Ik vind het maar vreemd advies. Gewoon lekker de melk uit de fles en de oefen beker om af en toe te oefenen . Ze hoeven echt niet alles zo vroeg te kunnen gaat om de oefening en persoonlijk zou ik zeggen lekker doen wat jullie het makkelijkste uitkomt
Hier hebben we vanaf negen maanden af en toe de open beker geoefend. Maar geen melk dat wilde ze echt niet, dat hoorde in de fles. Water is prima. Je hoeft niet te verwachten dat het snel gaat ofzo, op ons kdv drinken kindjes zo rond de 14 maanden zelf uit de beker. (mijn dochter ook)
Hier smorgens pap uit de fles nog altijd. Derest van de dag drinken uit rietjesbeker. Soms een slokje uit een bekertje. Maar hij graait t uit mijn handen. Ik vind dat hij er nog niet aan toe is, wij wachten nog even op die oefen slokjes na.
Hier ben ik het mee eens. Mijn dochter wordt over twee maanden al twee jaar, maar ze drinkt pas ongeveer een maand uit een open beker. En echt niet omdat we het niet eerder geprobeerd hebben! Met 6 mnd ben ik begonnen met oefenen, maar wat een drama en frustraties. Ze ging in de beker blazen, van die belletjes, en wat ze in haar mondje kreeg spuugde ze meteen weer terug in de beker. Mijn dochter is sowieso al geen grote drinker. Als ze 300 ml op een dag drinkt is het veel. Maar met een open beker kreeg ze helemaal bijna niks meer binnen. Ook de kiddy boo lukte niet. Ik heb het toen een tijdje laten rusten, omdat ik het belangrijker vond dat ze vocht binnen kreeg, dan uit wat voor soort beker of fles dat kwam. Het heeft ook een tijd geduurd voor ze uit een tuitbeker dronk, dus ze heeft nog lange tijd alles uit de fles gekregen. Ik heb een heleboel tuitbekers geprobeerd, maar ze leek het niet te snappen. Op een gegeven moment heb ik een goedkope tuitbeker gekocht, zonder anti-lek systeem. Ik hield die beker dan zelf vast, zette het aan haar mond en deed hem even omhoog, zodat er wat drinken in haar mondje kwam. Zo heeft ze het geleerd. Afgelopen voorjaar ben ik weer gaan proberen met de open beker, maar het lukte nog steeds niet. Ze kreeg op die manier ook weer veel te weinig vocht binnen. En nu sinds een maandje lijkt ze het ineens door te hebben. Ik gebruik de tuitbeker, omdat die twee oren heeft, maar draai de tuit er niet op. Natuurlijk knoeit ze nog veel, en stoot ze haar beker nog dagelijks om, maar het lukt wel om te drinken. En het is heus niet te verwarrend voor haar geweest dat ze als tussenstap uit een tuitbeker heeft gedronken, want als ik nu de tuit op de beker draai wordt ze heel boos en dreigt ze een driftbui te krijgen. Dat ding moet er heel snel weer af! Ze weet dus precies hoe de vork aan de steel zit.