telkens zo'n opgejaagd gevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door blijzwanger, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb het ook als ik koffie op heb.
    Ik was ook zo gejaagd al een hele tijd.
    Ik bleek een hele hoge bloeddruk te hebben (190/111) en heb er meds voor gekregen, het gejaagd gevoel is nu weg.
    Misschien een goed idee om even langs je huisarts te gaan.

2. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Het lijkt wel een paniekaanval. Je kunt het beste even je bloed laten onderzoeken. Bij mij heeft mindfulness, meditatie, (power)yoga en wandelen erg goed geholpen. En ik drink maximaal 2 kopjes koffie per dag ipv 5-6 kopjes. Dit heeft mij ook erg goed geholpen. Als zo'n aanval komt opzetten niet proberen te onderdrukken maar accepteren dat je het hebt (blijven herkennen en erkennen dat je een aanval hebt, in plaats van tegengas geven)

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Laat sowieso je bloed maar even checken, mochten ze daar niks in vinden zou je ademhalingsoefeningen moeten proberen. Ik moet mezelf bij een paniekaanval ook heel bewust weer rustig maken door te tellen tijdens het ademen.

Dat wat Nescio zegt heb ik ook, als ik me rot voel door een paniekaanval, wordt dat versterkt door de angst dat iemand het ziet, dat ik flauw val, of dat ik moet overgeven. Hierdoor ben ik al heel lang niet meer in een bioscoop geweest. Of ik er nou lang of kort zit, op een bepaald moment bekruipt mij de gedachte "wat nou als ik onwel wordt / moet overgeven?" daar ben ik dan heel erg mee bezig, waardoor mn ademhaling en hartritme helemaal in de knoop komt... Pfff soms wordt ik wel moe van mezelf hoor, baal er echt van!

4. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik ga zeker mn bloed laten prikken, morgen even naar de huisarts. bedankt voor jullie berichtjes! :)

Deel Deze Pagina