Tellen cyclus na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CVW, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo meiden,

Het zal best al een keer vermeld staan, maar ik krijg het antwoord niet goed gevonden en vandaar dat ik de vraag zelf stel:

Op 11 september heb ik een MK gehad; de 7/8e sept. begon ik te vloeien en uiteindelijk is het vruchtje de 11e zelf gekomen (gelukkig zonder enige pijn!).

Ik weet dat de termijn altijd moeilijk te bepalen is na een MK, maar moet ik nu gaan tellen vanaf de 7e (dit is dan de 1e dag van m'n laatste menstruatie) of vanaf de 11e toen het is afgekomen?

Kijk het scheelt toch minimaal 3 dagen op de calculator en dan kan de vruchtbaarste dag ook schelen.

De bedoeling was ook om nog 1 x een cyclus af te wachten, maar onverwachts is het "een keer zonder" gegaan en als ik anders ga tellen dan zou dat juist de meest vruchtbaarste dag zijn geweest!
    (Als het dan nu raak is, dan moet het gewoon zo zijn denk ik, maar toch!)

Voor de MK ben ik altijd aan de pil geweest dus echt een duidelijke termijn heb ik verder niet, maar toen ik in augustus zwanger was hebben we de normale duur van 28 dagen aangehouden en ik teste 1 dag voor NOD al positief dus ik denk dat 28 dagen redelijk safe is, al is een MK natuurlijk altijd iets wat alles in het honderd gooit!

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor me?
    Alvast bedankt

2. Moosie

Moosie Lid

11 aug 2006
    71
    0
    0
    Intercedente
    Sneek
    Beste CVB,

Wat vervelend van je miskraam. Ik heb zelf in juli ook een miskraam gehad en weet hoe je je voelt en je verwarring.

De verloskundige heeft tegen mij gezegd dat de dag dat je bent gaan vloeien, de eerste dag van je menstruatie is.

Hoop dat je er wat aan heb.

Sterkte!

Moosie

3. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    de eerste dag is de dag dat het echt doorzette zeg maar.. net zoals een echte doorgezette menstruatie..

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ze zeggen vanaf de dag dat je ben tgaan vloeien, maar bij mij is na de MK mijn eitje apas net geweest (dus bijna 4 weken na de MK). Normaal heb ik een cyclus van 27 dagen nu dus bijna 6 weken.

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo,

Dit vroeg ik me dus ook af. Het vloeien bij een Mk wordt dus al een menstruatie gezien? Ik met zeggen dat ik voor ik zwanger werd en na ik gestopt was met pil, ik steeds rond de 29/30/31 of eerste van de maand ongi werd. k had wel een redelijk lange cyclus van ongeveer 31 dagen maar toen ik zwanger ben geraakt bleek het toch weer een langere cylcus van ongeveer 37 dagen geweest te zijn (termijnecho).
    Ik wil heel graag weer heel snel zwanger zijn.
    Ik zou dus wel weer gewoon 14 dagen na 1e dag na vloeien (dat het doorzette) moeten tellen om mn ovulatie te berekenen? Rond de 26/27e begon het bij mij door te zetten.
    Alleen weet ik nog niet hoe lange cyclus ik heb, maar vind het zo lang wachten als ik eerst nog een menstruatie af moet wachten. Ik wil dus de ovulatietesten gaan gebruiken (heb voor zekerheid al 2 keer getest wegens het HCG wat nog in mn bloed zit, maar gisteren gaf ie gelukkig nega aan, heeel licht streepje dus daar kan ik nu ook gewoon op vertrouwen als ie posi aangeeft.

Liefs

Sylvia

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA Sylvia klopt. Ik ben rond de dagen dat mijn eisprong normaal zou komen ovutesten gaan gebruiken, die werden echter pas 2 weken later echt positief. Ik kan dta wel aanraden want dan weet je iig wanneer je ei is geweest. Ik weet naemlijk ook dat mijn lutealew fase 12 dagen is (dagen na je eitje) dus ik weet nu ook weer wat mijn NOD is. Zoals gezegd heeft mijn cyclus dan na mk bijna 6 weken gedurrd in tegenstelling tot de normale cyclus van 27 dagen.

7. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    ook ik wist niet hoe te tellen en nog steeds niet.na miskraam 8 augustus echt hele grote bloedingen en 10 septemben heel lichte menstruatie van 7 dagen nu alwer vanaf vanmorgen 4 september weer menstruatie maar heviger als in september. moet ik dan al tellen vanaf maandag toen het een heel heel klein stolseltje was van 1 cm en verder hele dag niets of vanaf vandaag mijn cyclus aanhouden. moeilijk hoor zo n vrouwe lichaam.
    allemaal sterkte en veel succes na jullie miskraam. we gaan er maar weer voor.

Deel Deze Pagina