Tellen jullie mee af? 34 weken zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chicken1975, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hallo meiden!!

Ben het zoooooooooooooooooooooooooooooooo zat. Zijn er gezellige lotgenoten die mee willen klagen tot de bevalling?

Groetjes!!

2. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    hoi hoi hier ook inmiddels 34 weken zwanger en begin het nu ook behoorlijk zat te worden de lkwaaltjes worden steeds meer en de vermoeidheid gaat nu parten spelen bij jou ook?

3. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    meiden succes nog ffies..;) ik benal een stuk verder nl 37 weken en ben het ook echt al weeeeeken zat...en dan te bedenken dat het ook voor mij nog 4 wekn kan duren pfffffff dan heb ik melij met jullie hihi...

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben nog geen 34 weken, maar de slapeloze nachten beginnen me aardig op te breken. Ik ga om de zoveel uurtjes naar de wc en af en toe heb ik zo'n last van maagzuur dat ik niet meer in slaap kom. Pfffff. Wat duurt bevallen nog lang dan....;)

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha overmorgen 34 weken en nu ik dit typ snak ik naar adem! Zo benauwd en kortademig! Hoe hou ik dit nog max 8 weken vol? Naar mijn idee een onmogelijke uitdaging!

En die buik?? Iemand de goude tip voor schoenen aandoen????

Verder geniet ik vollop hoor! Van de bewegingen in mijn buik en de rust die de komende 25 jaar ver te zoeken is :)

6. ecl

ecl Niet meer actief

Hallo dames,

Hier vandaag 35weken en het eigenlijk nog helemaal niet zat.
    Week 32, 33 en 34 veel last gehad van benauwdheid nu eigenlijk veel minder(dus wie weet is er hoop voor jullie;)).

Verder geen klachten, geef overal aan toe en geniet van mijn verlof.
    Heb een heel druk kindje die vrijwel 70/80% van de dag bezig is. Af en toe wel gevoelig, maar niet pijnlijk. Al moet ik zeggen dat het heel raar voelt als er een voetje of billen tegen mijn rib(ben) aan komen. De baby ligt trouwens bijna altijd rechts. Merken jullie ook dat je kindje veel op de zelfde plek ligt?

Niet veel geklaag van mijn kant, tot nu toe, maar wil wel graag mee aftellen!

7. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Hier ook 34 weken en 2 dagen, ben nu heel erg verkouden en dat breekt me meer op dan het zwanger zijn. Maar ben dan ook heel blij dat ik al zo ver ben (vorige keer met 32 +3 bevallen en dat wilde ik niet weer!) En het vooruitzicht dat ik waarschijnlijk met 38 weken wordt ingeleid maakt het wel iets dragelijker. Maar vooral op de momenten dat mijn zoontje niets van mij wil weten omdat mama een dikke buik heeft, zou ik wel eens willen dat het klaar was en ook omdat ik zo graag kennis wil maken met dat kleine hummeltje!
    Sterkte iedereen met alle kwaaltjes!

8. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    ik ben morgen 33 weken en ben het al zooooooooo zat...zit sinds september thuis met bankrust en met 29 weken verplichte bedrust..ben het echt goed zat nu..geniet er wel van als de kleine lekker aan t bewegen is maar voor de rest..nee heb echt een bagger zwangerschap en kan niet wachten tot het februari is!!

9. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    nu ruim 32 weken, ontzettend brak van de kerst hoewel die erg rustig was, mn bekkenklachten volkomen zat en ook nog misselijk... ik klaag wel ff mee :(

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hoi Meiden,

Ik ben nu 33 weken zwanger.......en *schaam schaam* ben het nog helemaal niet zat....

Natuurlijk ben ik erg moe, veel last van maagzuur (wat is dat toch rot), slaap slecht en heb een to-do-list van 100 pagina's maar kan me nergens toe zetten.....

MAAR.....ik probeer nu juist nog enorm te genieten aangezien ik weet dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn en ik mijn buik en het getrappel zo vreselijk ga missen.......Dat wordt echt afkicken en tranen laten....

Maar verder, al die kwaaltjes....die mogen me idd gestolen worden, dus ik klaag een klein beetje mee!

Succes nog ff meiden!!!

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik klaag ff lekker mee :D

Ik zit op bijna 32 weken en ben het ook zat. Nee, ik heb geen klachten, ik kan alles nog prima, ben alleen wat sneller buiten adem en heb soms het idee dat mijn longen zwaar in de verdrukking zitten. MAAR, ik wil weer mijn normale kleding aan EN ik wil gewoon mijn kleine mannetje zien. Ben het zwanger zijn zat. Het getrappel is leuk en het voelt goed al dat teken van leven. Maar die buik is zwaar en ik wil weer goed functioneren op een minimale hoeveelheid slaap.

Dus ik lees mee, nog minimaal 10 weken lang (waarom die 2 weken langer... gatver... 40 weken is meer dan zat!)

12. Tulli

Tulli Niet meer actief

Nou kom ik aan....nog geen 31w. En ik ben het ook zoooooooooooooooo zat!
    De BI gaat me parten spelen...wil gewoon van die buik af! Vind er niets aan....kan niet wachten tot ik de kleine in me armen kan sluiten! Maar ik moet dus nog ECHT ff...
    Nu is al me hoop gericht op de groeiecho 17jan! Hopelijk word ik eerder ingeleid ivm grote baby...???
    Mijn zoontje woog met 39w. ruim 9pond...ik hoop zooo dat deze baby NOG groter verwacht word en dat t een reden gaat zijn om ingeleid te worden.
    Wat zou t tegenvallen als ik nu zwanger ben van een klein kindje...en misschien nog wel tot 40+ ga lopen! Dus ik klaag lekker mee hoor met jullie ;)

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    HOERA!!!!! Hier mag ik mee doen :D ben sinds vandaag 34 wk zwanger.
    En zat..... Nog lang niet.
    Ja, ik heb enorm veel last van BI en kan vaak amper lopen, zitten, liggen van de pijn.
    De kleine meid lijkt veel minder ruimte te hebben en wat er nu toch allemaal gebeurt in mijn buik als ze draait :$
    Ja en ik ben vaak moe en gigantisch aan het nesten dus wil niet rusten:)

Maar zat..... Nee hoor. Ik geniet:)
    Deze zwangerschap bedacht ik me ineens dat ik heel graag nog 1 keertje wilde (eerst zouden we het bij 1 kindje laten, maar ineens dacht ik :$ ik wil nog een keer, en POEF, zo was ze er)
    Dit wordt echt dan de laatste (volgens mijn man ;):D) dus ik wil zo lang mogelijk genieten en bewust beseffen en mee maken. Dit komt nml nooit meer terug.
    Ik geniet van alle aandacht, alle smoesjes om dingen wel of juist niet te hoeven doen (bijv. winkelen omdat de baby spullen nodig heeft, mijn man de zolder op sturen omdat ik dat niet meer kan maar het huis moet opgeruimd worden want de baby komt, ATWT kijken omdat ik rusten moet enz enz:D)

Oh, en de gouden tip voor schonen aan te doen........ Daar heb ik een man voor die goed bukken kan (geldt ook voor onderbroeken, alles wat ik op de grond laat vallen enz enz;):D)

Kom meiden, nog heel even. Er komt een tijd dat we deze tijd echt gaan missen. (hier spreek ik uit ervaring,)

14. Tulli

Tulli Niet meer actief

Missen? dat geloof ik niet hoor....
    Maar je hebt wel gelijk...het gevoel in me buik vind ik heel bijzonder. Al heb ik dit bij me zoontje destijds ook nooit gemist. Nee missen...zal ik t zeker niet.

Ik probeer er ook wel t beste van te maken....al verlang ik echt intens naar me oude lichaam...oude gewoontes, lekker erop uit kunnen zonder beperkt te voelen.

Het zou zo handig zijn als we onze buik eventjes af konden ritsen :D

15. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    oeh ja als daar ooit een petitie voor komt dan onderteken ik hem meteen! evenals het scenario van die sgwarzenegger film junior, mag van mij ook :D

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dat dacht ik bij mijn eerste ook (maar nu zie ik dat je ook al mama bent en dus ook ervaren;):D)
    Zelfs op mijn zw kaart bij de eerste bij 36 wk staat er: is het zat :D
    Maar begin dit jaar dacht ik ineens :$ dit kan het toch niet zijn:$ Het kan toch niet ineens over zijn: zwangerschap, baby tijd enzo
    :$:$ Ik wil weer, ik ben nog niet klaar.
    Ik scheen het toch ineens zomaar te missen....... dus nu maak ik er een punt van om niet te klagen en van ieder moment te genieten, klachten en al.
    En moet je na gaan.... Bij mijn eerste zw had ik totaal bijna nergens klachten:( En nu sta ik regelmatig krom van de pijn.:cool:
    Maar toch, Ik voel me gezegend dat ik weer zwanger mag zijn en dat onze baby (voor zover we kunnen zien) gezond is.
    Dankbaar en gelukkig, daar focus ik op;)

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Wauw wat een positiviteit! Ik ga jou standpunt eens tot me door laten dringen....hopelijk kom ik in de zelfde flow als jij zit!

Tis ook niet allemaal zo "zwart"....maar 80% van de tijd helaas wel. Die pijn...is echt erg! Had ik bij me zoontje ook...en nu knuffel ik ook nog elke morgen met de wcpot!
    Moet wel zeggen...me man is niet vaak thuis...maar de afgelopen dagen heeft hij me super verwend door echt ALLES in huis te doen! Wat een luxe...vind t zo lief...maar voel me ook gelijk weer schuldig, regie uit handen geven is ook al niets voor mij.
    Haha...ik blijf "klagen"....

Hopen dat jou positiviteit wat met me gaat doen ;)

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Halloooooooooo allemaal!!

Jeetje wat een gezelligheid al! Ik ben nog steeds aan het werk, heb een eigen zaak en moet nog veeeeeeeeel afronden.

@Moray..ja, ik ben erg vermoeid. Maar we zijn dan ook thuis nog bezig met een verbouwing. Onze zoon van 2 krijgt een eigen kamer met een nieuw bed en dat moet nog af. De baby komt dan weer bij ons op de kamer. Flinke klus!

@Laika..erg he dat maagzuur. Hier ook gisteravond weer heel erg. Ik word er zooo misselijk van. Gebruik je geen rennies? Die helpen wel heel goed hoor.

@MW21..oeh vervelend zo kortademig…lekker rustig aan doen.

@Eci..lekker he, als je eenmaal verlof hebt. Mijn kindje ligt ook heel veel rechts, maar kan ook flink aan het woelen zijn. Ik heb ook een heel druk kindje, wel gezellig natuurlijk!

@Joma..zo, vorige keer met 32 +3 is vroeg zeg. Daarna wel alles goed gegaan?

@Knuffelbien..ach meid, dat is wel heel vervelend zeg…alleen maar zitten kan ik me voorstellen dat je dat helemaal zat bent. Wordt je wel eerder ingeleid of dat ook niet?

@Syrae..heerlijk meeklagen!!

@Knorretje….haaaaaaaaaaaiiiiiiiiiii, wat gezellig dat je hier ook komt kletsen!! Leuk hoor dat wij zo gelijk oplopen. Hoe is het verder met je….buiten de kwalen?

@Linana…hihi..m’n eigen lichaam terug herken ik ook wel. Ik dacht laatst ineens: jeetje, hoe zal ik het volhouden met twee kids, maar toen bedacht ik me dat het wel scheelt als die dikke buik er niet meer is en je weer energie voor 10 hebt!

@Tulli…zo, flinke knul heb jij gekregen!! Milan was ook 8,5 pond. Met de groeiecho laatst was deze toch een stuk kleiner. Wordt verwacht rond de 6 pond. Best fijn om te horen….moet een makkie worden dan..;)

@Loes..is ook zo..ik weet ook dat ik het erg ga missen. Maar klagen en een beetje ervan profiteren is zooooooooooooo lekker…hahahaha.

Zo, ik ga weer rap aan het werk, anders komt het echt nooit af!

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    pfff volgens mij ben ik hier gewoon grieperig, vandaar dat ik me even extra ellendig voel ;)

Beetje hetzelfde trouwens als Tulli, ik vindt het lastig om de regie uit handen te geven en voel me schuldig als mijn man vanalles voor me doet... maar vindt het dus ook super irritant dat mijn lichaam niet meer alles zo makkelijk doet als eerst, ik denk dat als ik me daar overheen kan zetten ik me een stuk beter voel! Ik had eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat zwanger zijn zo ontzettend veel kan vragen van je lichaam, heb me daar dus ook nooit op ingesteld. ( en dan die foto's van mijn moeder in mijn babyalbum... die was met 33 weken zwangerschap nog aan het wildwatervaren... dat helpt dus ook niet mee aan accurate beeldvroming ;)) Desalniettemin krijgen wij wel een heel lief klein kindje over een paar weken, ik weet dat ik het daar voor doe, en ik geniet van zijn aanwezigheid :D nog een paar weekjes uitpuffen (letterlijk ;))

20. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Chicken1975: ik heb gisteren de grootste doos Rennies gekocht die ik kon kopen, maar gisteren geen last. Maar ik was eergisteren zo dom geweest om cola te drinken 's avonds.:)

Hier ook midden in een verbouwing, waardoor ik tussen de middag geen dutje kan doen. Gelukkig heb ik een lieve kleuter die zich prima zelf kan vermaken.

Deel Deze Pagina