Ok dit is mijn eerste, dus ik ben op de meeste gebieden nog een leek. Behalve waar ik me goed in heb verdiept tot nu toe Wat bedoelen jullie met gerommel? Ik loop nu ook tegen de 34 weken... Maar de beeb is nog niet eens ingedaald. Wanneer krijg je gerommel (als je het al krijgt) en wat kan ik dan verwachten?
hier bestaat het gerommel tot nog toe uit zo nu en dan wat harde buiken in de avond en steekjes en pijn rondom mijn schaambot (anders dan mijn bekken instabiliteit ) Ergens blij toe want scheelt nog meer gemiste nachtrust, maar heb ook neit het idee dat er al lekker voorwerk wordt verricht en ik op korte termijn de bevalling kan verwachten
Nou, gisteren had ik mijn eerste gerommer geloof ik Ik herken het niet want bij mijn zoon had ik dat niet. Maar gisteren op de bank kreeg ik kramp rondom mijn buik. Wel vrij hoog, halverwege mijn buik zeg maar tot 2x toe en toen was het weer rustig. Vanochtend had ik steken/krampen rechts in mijn banden. Kent iemand anders dit ook Ik vind het wel apart en fijn hoor. Onze kleine meid is al sinds 34 wk ingedaald (gelukkig, nu is mijn BI over ) En verder voel ik ze vooral vandaag weer flink bewegen (wat nog mogelijk is dan natuurlijk) Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaat volhouden.
Zojuist de VK op bezoek gehad. We hebben het over mijn geboorteplan gehad en wat mijn wensen en verwachtingen zijn voor bij de bevalling. Ik mag idd met 36 weken een liggings-echo doen. Ze begon er zelf over en dat het vergoed werd enz. Dus over 2 weken dan maar afspreken voor een echo. De kleine ligt wel keurig met haar hoofdje naar beneden en is al een beetje ingedaald. En tegelijk zit ze ook heel hoog (tegen mijn ribben aan) waardoor zitten ook niet meer zo prettig is. Ze zei dat ik straks wel meer ruimte zal krijgen.
Char1983 gelijk heb je, het lijkt mij ook helemaal niets als er nog iemand anders bij is behalve mijn partner. Wij berichten de nabije familieleden/vrienden pas na de bevalling en geven het aan wanneer men wel/niet kan komen. Pompeloesje welkom en ook succes! Syrae super dat je echo goed is gegaan. Laika fijn dat je nog een echo krijgt, geeft toch wel weer een geruststellend gevoel. Mijn kleintje is al een paar weken licht ingedaald. Het gerommel bij mij bestaat uit een nog grotere druk op mijn blaas, vooral in de nacht. Ik voel nu heel duidelijk dat het hoofdje laag ligt, kleine plopjes in mijn onderbuik die ik eerder niet voelde. Harde buiken heb ik al weken. Ik wacht nu min of meer op de fase dat ik wat meer (maag)ruimte krijg. Verder voel ik me emotioneel heel zwak en op andere momenten weer energiek en vrolijk. Snap helemaal niets van mezelf!
Hoi hoi allemaal! Dat gerommel zal nu wel bij iedereen zijn of komen,Ik heb er behoorlijk last van maar denk dan ook weer het is een goed teken dat alles in werking word gezet voordat het zover mag zijn. Voor de nieuwe dames hier welkom! Lekker mee aftellen dus! @ Linana,Ik voelde van de week een drukkend gevoel in mijn buik en heb last van steken in mijn schaambot/vagina en heb last van harde buiken.Ook doet naast mijn klachten die ik al had mijn onderrug nog meer en sneller pijn. @ Syrae,Ik vind het indd ook een ander gevoel dan dat ik al had bij mijn bekken/rug klachten.Krijg jij daar trouwens nu ook meer last van van je bekken? @ Loes,Zeker herkenbaar hoor! Wat fijn trouwens dat jij geen last meer hebt betreft BI.... @ Laika, Wat fijn dat je verloskundige langs komt en dat even goed kan praten over wat je wel en niet wilt.Fijn ook dat je nog een liggingsecho krijgt. @ Inaya, Ik ken dat de ene keer ben ik heel blij en ontzettend vrolijk en heb dan zin om van alles te doen! (wat eigenlijk niet gaat met mijn klachten maar goed) En de andere keer kan ik heel shaggie zijn en heb dan nergens zin in ach ja die hormonen van ons ook he? We hebben tenminste een goeie smoes!
jap bekken is veel pijnlijker dan eerst... bij mij begonnen de klachten dan ook al bij week 12 maar ik ben zowiezo een beetje hypermobiel dus had eigenlijk wel verwacht er flink last van te krijgen... Gelukkig dankzij goede oefeningen de hele bende goed onder controle weten te houden, dat scheelt wel een hoop!
Nou hier ook het eerste echte gerommel vandaag. Nooit gehad bij de eerste, maar had nu echt voorweeën..niet leuk zeg!! En last van m'n bekken, dus ga echt rustiger aandoen..(zegt ze..)
hier wat harde buiken,zeurige rug en buikpijn, bij het inwendig onderzoek van woensdag voelde de gyne. het hoodfje al zitten, ik heb nu echt last van mijn bekkn en schaambeen dus volgens mij nog wat ingedaald?
Het gerommel bij mij is ook voornamelijk harde buiken achter elkaar met kramp erbij. Pijn in schaambot en rug had ik al langer last van.. Die hormonen zijn wel een ramp! Had gister zo'n boze bui dat ik m'n mobiel kapot heb gegooid.. Oeps.. Wel afkicken zonder blackberry haha! Ben ook gezakt voor mijn mama examen, was superlang bezig het ledikantje op te schudden, dat ging voor geen meter met deken en laken, ding is veels te lang! Heb dekentje nu maar dubbel gedaan, dat ging wel
Ik vind het steeds spannender worden (de aankomende bevalling) Ik heb nu echt een enorme dubbel gevoel. Aan de ene kan mag ze van mij snel komen, ik ben zoooooooo benieuwd hoe ze eruit ziet en wil zo graag met haar knuffelen en voor haar zorgen, de borst geven enz enz. Aan de andere kant wil ik ook nog geen afscheid nemen mijn mijn zwangere buik. Heeft ook wel z'n charmes. Ik blijf maar rustig wachten dan maar
Hey dames, Iedereen heeft dus wel zo'n beetje gerommel, nou ik nu ook! Gister in de Plus ineens een soort ongie kramp, dat ging weg en dan kwam het weer. Denk hardebuiken ofzo Het kwam heel snel achter elkaar en was niet echt pijnlijk. Vannacht slecht geslapen, door pijn in mijn bekken en onderrug. Ook mijn onderbuik is nu erg gevoelig, voelt een beetje beurs ofzo. Ondanks dat net nog bezig geweest met stofzuigen, papieren opruimen en stoffen. Vindt het allemaal heel spannend, heb gewoon geen idee wat ik voel of zou moeten voelen. Ik vindt het helemaal niet eng, maar ben wel erg benieuwd. Loes ik heb het zelfde als jij. Aan de ene kant wil ik dit kleintje graag vasthouden en verzorgen, aan de andere kant vindt ik het zwanger zijn ook heel mooi. Denk dat ik me buik en dan vooral de bewegingen enz. flink zal missen. Inaya, Char en Elvina vervelend die emoties, vooral als je tel er door sneuvelt. Hier geen last ervan. Laika dat is wel fijn zeg, de vk die thuis komt. Denk dat dat een stuk makkelijker praat dan in de praktijk. Super dat jullie het over van alles en nog wat gehad hebben, wat betreft de bevalling. Leuk dat je die echo ook krijgt. Ik vindt elke keer dat ik de kleine even kan zien super, echt genieten. gr ecl
Ik zie dat het al bij bijna iedereenal een beetje rommelt. Dat is altijd een goed teken dat het voorwerk al begonnen is. Het begint steeds dichterbij te komen en ik ben ook zo benieuwd naar mijn meisje. Ik weet dat ik het zwanger zijn ga missen, maar ik zal blij zijn als ik mijn tenen weer kan zien.
Goedemorgen dames, vanacht heerlijk geslapen en gedroomd over de bevalling en ons kindje Ben ook wel benieuwd hoor! Aan de ene kant mag het nog wel even blijven zitten en aan de andere kant ben ik erg nieuwsgierig naar de kleine Ben er ook nog steeds niet over uit waar ik wil bevallen. Eerst in het ziekenhuis, maar nu ben ik er een boek over aan het lezen en wil ik toch liever thuis zijn tussen m'n eigen spulletjes..
Oh ik herken jullie verhalen helemaal! Ik wil ook het liefst morgen wel bevallen, maar zal mijn buik en het intieme gevoel met de kleine binnenin me ook wel heel erg missen! Ook ik ben zo benieuwd hoe het zal beginnen en heb totaal geen idee wat me te wachten staat. Wat moet ik me bijvoorbeeld nou voorstellen bij een wee haha! Iedereen zegt net weer even iets anders... Maar ik kijk er erg naar uit haha, echt stom om op te schrijven maar zo voelt het voor mij... De kraamzorg is geweest en alles is goedgekeurd, dus ook dat is allemaal geen probleem. Fotoshoot, bellypaint en babyshower zijn ook allemaal van mijn lijstje gevinkt, dus nu is het tijd haha! Nee hoor, ze mag nog wel 2 weekjes blijven zitten zodat ik alle laatste dingetjes ook klaar heb, maar dan word ik denk wel erg ongeduldig... Volgens de vk ligt ze er ook klaar voor, dat was wel leuk om te horen maar het zegt ook weer niets... jammer! Afgelopen weekend flinke krampen in mijn rug gehad, wat was dat naar zeg! Gisteren en vandaag is alles weer rustig, het is steeds 2 dagen voorwerk en dan weer even niets. Elvina, ik kon me de charme van thuisbevallen nooit voorstellen, tot het nu bijna zover is. Helaas heb ik een medische indicatie en moet ik naar het ziekenhuis, maar ik kan me goed voorstellen dat je nu twijfelt. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt en het meest achterstaat!
Hoi dames, nou, waar ik om heb gevraagd is uitgekomen. Vanacht amper kunnen slapen omdat ik last van harde buiken. En het deed zeer! Dus ik had te vroeg gejuicht dat ik nergens last van had. @Elvina: waar je wilt bevallen is erg persoonlijk en je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik voel me veiliger in het ZH, dus voor mij was het geen moeilijke keuze. En omdat ik de vorige keer vrij veel bloed had verloren, is het beter voor mij om in het ZH te bevallen. @de rest: houden jullie het nog een beetje vol? Is er al iemand die op het punt staat te bevallen of nog niet?
Oh Doortje wat leuk een fotoshoot, bellypaint en babyshower! *jaloers* Haha! Vervelend die harde buiken en krampen! Hier ook weer een redelijk slechte nacht! Weer last van m'n rug en ook schaambot doet zeer! Weet niet of het kan, maar gister toen ik me omdraaide maakte het een behoorlijk knakkend geluid.. Wist niet dat dat op die plaats ook kon.. Morgen gaan we een ander bed kopen! Deze heb ik al heel lang en toen we zijn gaan samenwonen hebben we alleen nieuwe matrassen gekocht. Maar ben inmiddels wel toe aan een andere! Dus heb een andere op het oog een boxspring (en ik vind die dingen normaal gesproken zo lelijk he, zouden dat hormonen zijn? Dat ik m straks weer afschuwelijk vind ) en 1tje die lekker hoog is. Daar hoeven tenminste geen bokken onder Ben benieuwd hoe het slaapt! Gisteren ook al nieuwe gordijnen besteld voor woonkamer en nieuw vloerkleed (waar ik weer mee terug kan wegens verkeerde maat, handige harry ik.. ). Fijn hoor, die nesteldrang! Haha! Jullie ook last van? Fijne dag vandaag!
Zooo, ben ik ook weer eens. Druk bezig geweest om Milan's kamer af te krijgen. Is nu helemaal klaar en nu kan de babykamer weer op orde gemaakt worden. Is al helemaal schoon, maar moet de kleertjes nog strijken en ophangen. En dan ben ik er wel een beetje klaar voor en mee geloof ik..hihi. Heel gek, maar bij Milan had ik wel dat ik m'n buik ging missen, maar nu helemaal niet. Heb zo'n zin om straks lekker te gaan shoppen voor de nieuwe voorjaarscollectie. Leuke jeans, pumps, jasjes...heeeeeeeeeeerlijk. Ennuh...thuisbevallen...is echt geweldig!!!! Als je geen medische indicatie hebt, gewoon doen! Maar je moet er wel helemaal achter staan natuurlijk.
He meiden! Wat heerlijk dat de bevalling inzicht komt tenminste even afwachten wanneer het wil komen natuurlijk maar het komt dichterbij...vind de weken nu ineens wel langzamer gaan hebben jullie dat ook? Ik kijk ook echt uit naar de bevalling,Morgenochtend eerst nog een afspraak met onze gyn. dan s middags terug voor afspraak om de bevalling te bespreken (gelukkig wonen we dichtbij het zh) Kon niet achter elkaar helaas. Vind het wel fijn om even goed te praten over de bevalling weet je toch een beetje waar je aan toe bent. En s avonds mag mijn vriend mee naar de cursus (soort zwangerschapsgym) Ondanks ik nog steeds enorm geniet van mijn bewegende kleintje in mijn buik en mijn buik die steeds boller en groter word,zal ik het ook wel weer fijn vinden om straks weer mijn oude kleding aan te kunnen want dat betekend ook dat ons kindje er dan is en we die lekker kunnen knuffelen!
Elvina, fijn dat je mag kiezen, bij mij is er helaas geen keuzemogelijkheid gezien ik een medische indicatie heb. Doortje, het is helemaal niet stom om zo op te schrijven. Ik heb precies hetzelfde en velen met ons, bij de eerste weet je nu eenmaal niet wat er je te wachten staat. Ik vraag me ook echt af hoe het gaat voelen en waar mijn pijngrens ligt. Hahaha Laika join het gerommel clubje! Char, de dagen gaan voor mijn gevoel juist heel snel. Iedere keer weet ik weer iets te bedenken wat ik nog zou kunnen doen voor de bevalling. Echt zo debiel, ik heb net weer een paar een wasjes gedraaid terwijl het helemaal niet nodig was. Morgen weer naar het ziekenhuis, hopelijk is mijn bloeddruk stabiel gebleven, altijd weer spannend!