Hallo, Vandaag de eerste echo gehad en een kloppend hartje te zien, joepie! Ik dacht, volgens de calculator berekening hier op het forum dat ik vandaag 9w1d zou zijn. Maar op de echo was het nog echt een heel klein frummeltje met dooierzak. Zij dacht aan 6 weken. ? Op 16 juli heb ik mijn 1ste dag laatste menstruatie gehad. Cyclussen laatste drie maanden eindelijk normaal. Hoe komt het dat het de telling van weken overal weer anders is? Ik kwam ergens een lijstje tegen met de termijnen en de cm's en hoeveel weken je dan zou zijn. Op de echo staat bovenin 1.5/4.8 cm Ik neem aan dat de totale, dus incl de dooierzak dus 4.8 cm is. En dat 1.5 cm dus volgens dat lijstje dan 8 weken zou zijn? Ook als ik op verschillende sites bereken kom ik steeds tot verschillende weken? Nu zal mijn cyclus wellicht iets langer geweest zijn deze maand? Wie o wie herkent het? heeft het zelfde gehad? Ach ik ben in ieder geval blij dat er een kloppend hartje te zien was! Nu nog heel eventjes wachten voor we het aan iedereen zullen vertellen.
Mijn laatste menstruatie was 14 juli en mijn onderschrift klopte precies met de echos (heb met 6 en 8 weken echo gehad) mijn cyclus was 28 dagen trouwens. Ben je bij de vk of gyn geweest? Ik namelijk bij beide en merkte dat de apparatuur van de vk minder secuur meet. Wellicht zit t m daar in?? Aan de andere kant lijkt mij een verschil van 3 weken erg veel. Wat vonden zij ervan?
Ik heb ook altijd een onregelmatige cyclus maar die was ook al een aantal maanden heel keurig. En toch... de maand waarin ik uiteindelijk zwanger werd was die meer dan een week langer! Ik las even snel terug dat je 4 september je positieve test had, was dat ook echt een knaltest of een wat lichter streepje? Ervan uitgaande dat je toen precies 4 weken was zou het prima kunnen dat je nu 6 weken bent.