Na de echo gister waarop een leeg vruchtzakje te zien was heb ik bloed laten prikken op hcg . Vandaag gebeld voor de waarde en dat was 2180 . Volgens de tabel opzich wel goed . Maar toch lijkt het me aan de lage kant ik lees veel hogere waardes de tabel (21 dagen na de bevruchting ) waar ik vandaag op zit gaat ook tot 7340 . En daarna gaat de tabel verder vanaf 28 dagen na de bevruchting . Snap dus niet zo goed wat daar tussen zit horen dag 22 tot 27 dan nog bij de waardes van dag 21 ? Misschien maak ik me druk om niks want volgens de tabel is het prima , toch hoor ik eigenlijk alleen maar hogere waardes. Daarom vraag ik me af wat jullie waarde was met 5 weken ? Alvast bedankt .
Op The Betabase vullen vrouwen met een 'doorgaande zwangerschap' (zoals dat heet) hun hCG waardes in per DPO (days past ovulation/dagen na de eisprong). Als jij precies 5 weken bent, dan is dat 21dpo. Overigens (en ik zeg dit niet om je te stressen, maar zo zit het gewoon) zegt 1x bloedprikken niets over je zwangerschap. Het is namelijk een momentopname waarbij je niet weet of het hCG goed aan het stijgen is of niet. Als je dat wilt weten moet je twee of drie dagen na de eerste bloedafname nog een keer laten prikken en dan berekenen wat je 'verdubbelingstijd' is.
Ik heb mijn waardes even terug gezocht: 19dpo: 1352 23dpo: 3408 En ik ben dat net vergeten te zeggen, maar jouw waarde lijkt me prima binnen de gewenste marge te passen. Dus dat is in ieder geval super!