Verhuizen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 15 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Is er iemand van jullie verhuisd tijdens de zwangerschap? Wij gaan waarschijnlijk nog verhuizen binnen nu en een week of 6 (als alles doorgaat met de koop). Op zich zie ik het wel zitten, in een huis wonen wat klaar is, terwijl we zelf al 5 jaar aan het verbouwen zijn, maar ik zie ontzettend op tegen de verhuizing.

Viel het jullie tegen, alles nog in en uitpakken? Of viel het achteraf mee?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik vind het super knap als je tijdens je zwangerschap kan verhuizen. ik zou er niet aan moeten denken. je kunt dan even helemaal niet poetsen haha

3. Als alles meezit verhuizen wij ook naar een nieuw stekje voordat de baby er is. We zijn nog druk bezig met de verkoop van het oude huis en in onderhandeling met het nieuwe. Ik zie er niet zo tegenop. Ik verheug me op een nieuw warm thuis voor ons drieen! En daar hoort inderdaad een verhuizing bij...Voordeeltje: Je bent zwanger en mag niet te veel tillen...dus laat je je hulptroepen vooral zwoegen, hahaha!!!

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben in mijn zwangerschap twee keer verhuist *zucht*

Zeerrrr vermoeiend..

De eerste keer was ik rond de 9 a 10 weken geloof ik..

De tweede keer 35 weken :)

Na de eerste keer begonnen de pijnen in mijn onderrug..wat uiteindelijk overging..
    Nu na de tweede keer is het in extreme maten terug gekomen en kan ik dus nauwelijks nog iets van de pijn..
    Of het met het verhuizen te maken heeft..geen idee

Maar mijn advies is: Ik weet dat het moeilijk is om niets te doen..maar doe echt zo weinig mogelijk tijdens het verhuizen zodra je lichaam overbelast is krijg je er echt spijt van..

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook wij zijn verhuist tijdens de zwangerschap. Vond het geen pretje..
    Hou zowiezo niet van rommel in huis, en de hormonen maakten hier lustig gebruik van :confused:
    Ik zag het echt allemaal niet zitten..
    Maar gelukkig is alles goed gekomen.
    Vind het geen aanrader.. maar als je moet, dan moet je..

Succes!

Groetjes Kalush

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Bij ons wordt op dit moment de badkamer verbouwd...en als ik had geweten dat ik me zo zou voelen als dat ik nu doe, dan had ik het veel eerder laten doen...pfffff wat een drama...juist nu wil ik graag ff in bad of uitgebreid douchen.. (of zijn dat mijn hormonen en is het gewoon dat ik iets wil omdat ik weet dat het f niet kan...:( hmmm)

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als het allemaal doorgaat ga ik in ieder geval een heel peloton verhuishulpen (lees: familie en vrienden) inroepen. Van het weekje onderhandelen met makelaar en bank ben ik al ontzettend moe. Maar ja wachten tot het kind er is wil ik ook niet. Met zo'n kleintje tussen de voedingen en slaapjes door verhuizen lijkt me een verschrikking. Om nog maar niet te spreken over alle spullen die dan nog in dozen zitten. Dus ja als het doorgaat wordt het echt tijdens de zwangerschap helaas.

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Bij mij zal het precies andersom zijn... ik ben namelijk 1 maart uitgerekend en vanaf april kan ons nieuwe huis worden opgeleverd! Maar goed ik maak me er niet te druk om ik zie het wel...gelukkig hebben wij ook veel hulp en de grote dingen zoals saniitair zit er al in en de keuken wordt ook geplaatst (alsof ik dat anders zou doen hihi) En zo'n kleintje merkt toch nog weinig van een verhuizing denk ik...zal allemaal wel loslopen!

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij kunnen alles zo naar binnen dragen, het huis is kant en klaar. Het is meer het inpakken wat me tegenstaat. En we verlaten er een huis voor waar we toch wel aan gehecht zijn. Dat speelt natuurlijk ook mee.

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi,

Wij zijn ook verhuisd tijdens de zwangerschap. Het is allemaal heel goed gegaan.

Ik heb me alleen enorm verkeken op het inpakken. We woonden hiervoor in een heel klein huisje en ik dacht dat ik alles zo had ingepakt, nou, niet dus. Begin er een paar weken van te voren mee, want je bent al wat minder snel nu je zwanger bent, en je kan er zeker geen stress bij hebben nu. Gewoon alles heel netjes inpakken zodat uitpakken ook minder gedoe is, en veel hulp vragen, dan komt het helemaal goed!

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    O ja, en over dat gehecht zijn, dat had ik ook heel erg. Maar zodra je eigen spulletjes in het nieuwe huis zijn is dat snel over hoor! :)

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Wij hebben al een tussenverhuizing gehad, want ons appartement hebben we dus al afgelopen november verkocht...sinds januari zitten we nu dus in een tussenwoning en een hoop spullen heb ik dus ook gewoon al in dozen laten zitten dat scheelt straks weer. Het kamertje voor de beeb gaan we op zich wel inrichten alleen doen we niks aan de vloer enzovoort..dat komt in het nieuwe huis dan wel weer. Wij waren trouwens ook aan ons vorige huisje gehecht en ik zag dan ook echt tegen deze verhuizing op...maar al met al viel het allemaal meee en ik kijk erg uit naar ons nieuwe huis....het wordt er alleen maar beter op straks!

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

dat id een goede vraag.. het is nog lang niet zo ver, maar wij gaan ook verhuizen :S ik ben er helemaal niet blij mee. maar wat hulp komt alles wel goed. Ik woon namelijk bij mij ouders nog. dus ik hou mij bezig met mijn kamer en de baby kamer.! en dan moet het vast lukken :S

14. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hai,

Wij zijn ook verhuisd tijdens onze zwangerschap. Bij 3 maanden een huis gekocht wat nog volledig verbouwd moest worden. We hebben daarom eerst nog 2,5 maand bij mijn schoonvader ingewoond.
    Dit gaf best veel stress omdat je niet lekker je eigen privacy hebt. De verbouwing was heftig, iedere dag wel bezig geweest.

Ik zou zeggen neem voldoende rust en laat het over je heen komen. Wij zijn bij 7 maanden in ons nieuwe huisje getrokken. Dit was heerlijk maar het gaf vooral mij ook stress omdat er nog steeds dingen moesten gebeuren. Bij 8 maanden was ons huis helemaal af en wat gaf dat een heeeeerlijk gevoel!!

Nu moet ik nog 4 daagjes volgens de berekeningen en ik geniet elke dag volop van ons heerlijke nieuwe stekje!!

Ik zou zeggen laat het over je heen komen en ga vooral niet lopen stressen want de meeste dingen komen vanzelf goed, en als dat niet zo is bereik je met stressen toch meestal niets.
    En nog 1 tip, laat je lekker helpen en vertroetelen door andere mensen, dit deed mij ook erg veel goed.

Groetjes...

15. Niet meer actief

als ik nu zou moeten verhuizen zou ik lekker een verhuisbedrijf laten komen. Die pakken het in voor je en pakken het voor je uit enzovoorts...

16. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou daar zou ik dus niet tegen kunnen...dat vreemde mensen in jou spullen zitten te neuzen. Maar goed voor een ander kan dat een oplossing zijn...

Deel Deze Pagina