Wat is dit geweest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Raketje, 18 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raketje

Raketje Lid

1 sep 2021
    12
    1
    3
    Vrouw
    #1 Raketje, 18 feb 2023
    Laatst bewerkt: 18 feb 2023
    Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp even nodig om mijn lijf te begrijpen. Dacht dat ik het onderhand wel kende maar nu toch een cyclus die vragen bij mij op roept.

Even wat achtergrond informatie: Bezig met zwanger worden sinds juli 2021. Deze cyclus was poging 5 IUI. Gebruik Gonal en Ovitrelle tijdens de IUI pogingen. Er medisch gezien niks gevonden bij mij of mijn man waardoor het zwanger worden niet zou lukken. Mijn LF is altijd 12 of 13 dagen. Zonder hormonen had ik ook gewoon nette cyclussen van 28-29 dagen. In al die tijd geen succes gehad, geen miskramen oid. Ik ben altijd 6 dagen ongesteld waarvan 3-4 actief bloedverlies en erna wat restjes zeg maar.

Deze ronde van 50 IE Gonal naar 62,5 IE gegaan omdat het ziekenhuis een tweede eitje wil laten groeien tijdens mijn cyclus.
    Dag 8: Een eitje van 24mm al. Was de eerste echo (verder geen eitje te zien).
    Dag 9: IUI
    Dag 11 (2 dpo): Extra echo om te kijken of het echt een eitje was omdat hij zo snel al zo groot was. Was inderdaad een eitje en hij was gesprongen.
    Dag 16 en 17 (7 en 8 dpo): Roze bij afvegen na het plassen. In mijn hoofd dacht ik dat dit mogelijk een innestelingsbloeding was (nog niet eerder gehad). 7 dpo een zwangerschapstest gedaan, streepje zichtbaar, zal nog van de ovitrelle zijn.
    Dag 18 (9 dpo) in de avond ben ik helderrood bloed verloren. Meteen al vrij veel dus innestelingsbloeding geloofde ik niet meer.
    Dag 19 (10 dpo): Enorm veel bloed verloren met heel veel stolsels. Ik zat meerdere keren die dag op de wc dat het er gewoon achter elkaar uit liep zonder dat ik maar druk hoefde te zetten. Nog nooit in een cyclus dit gehad, ook niet deze mate van bloedverlies. Zwangerschapstest gedaan, een tuurstreepje te zien, kan nog steeds door de Ovitrelle komen.
    Dag 20 en 21: Amper bloedverlies. Op die dagen misschien max 4 druppels in inlegkruisje. Beide dagen negatieve zwangerschapstesten.
    Dag 22: Beetje bloedverlies nog gehad, leken nog wat restjes.
    Dag 23 (vandaag): Helemaal niks meer verloren.

Weten jullie wat dit is geweest? Een gepoogde innesteling die niet is gelukt? Is het dan gebruikelijk om zoveel bloed en stolsels erna te verliezen? En ook gelijk erna? Heb deze ronde dus maar een cyclus van 18 dagen gehad met een LF van 9 (dan tel ik dus pas vanaf de volgende dag ongesteld worden omdat het bloeden pas later in de avond gebeurde op dag 18).. Ook is de ongesteldheid dan heel erg kort geweest voor mijn doen. Heb al meerdere keren contact proberen te leggen met het ziekenhuis om het te bespreken maar ik krijg mijn behandelaar niet te pakken, vandaar dat ik hier even naar ervaringen/kennis vraag.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #2 RoGiJuLi, 18 feb 2023
    Laatst bewerkt: 18 feb 2023
    Ik vermoed dat er geen eitje heeft gezeten, maar dat het wellicht een lege folikel was (cyste) en dat je lichaam dus een "slechte eisprong" heeft gehad en dus de cyste ook bij de bloeding heeft gezeten en daarom wat heftiger was.
    Op cd 8 al een eitje van 24 mm is wel erg snel.

Is er niet geprikt op progesteron?

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Je menstruatie is doorgekomen. Als er geen bloed geprikt is, is t moeilijk te achterhalen of het echt een eisprong is geweest of in cyste die is ingestort. Of dat er nooit een eicel in heeft gezeten: omdat je cyclus wordt opgejaagd door de gonal, kan t prima zijn dat er een keer een lege follikel zit.

Daarom kreeg ik met gonal altijd een uitgangsecho op dag 4 van de menstruatie om er zeker van te zijn dat alles schoon is en rustig om op te starten. Zonder uitgangsecho kan het prima zijn dat je een cyste aan het stimuleren bent omdat je niet weet of die er al zat aan de start van je cyclus.

En ja dat geeft helaas zwaardere menstruaties.

4. Raketje

Raketje Lid

1 sep 2021
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ze dachten toen inderdaad dat het mogelijk was dat het een cyste was vanwege de snelle groei. Daarom 2 dagen erna een echo. Ze kon aan mijn baarmoederslijmvlies zien dat ik een eisprong had gehad en ook was de plek waar het eitje zat niks meer zichtbaar op een soort afdruk na waar het eitje had gezeten. Als het een cyste was, was deze toen nog te zien geweest gaven ze aan en pas weg gegaan bij de menstruatie. Ook voel ik sinds ik hormonen gebruik mijn eisprong. Die heb ik deze cyclus ook gevoeld. Bloed hebben ze niet geprikt helaas..

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben bang dat het dan een lege folikel is geweest, ook omdat het zo vroeg was in je cyclus.
    Blijft giswerk helaas.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ik had een positieve ovulatietest, voelde mijn eisprong en de gyn zei: lijkt wel op eisprong op de echo.
    Met de uitgangsecho zat op precies dezelfde plek... een cyste. Dus ik moest een cyclus overslaan. Eisprong was geen eisprong.

Dat is de pest met hormonen spuiten helaas. In het follikel hoeft ook niet perse een eicel te zitten. Bij ivf zie je dat ook: niet elke follikel bevat perse een eicel. Sommigen zijn gewoonweg leeg.

Ik heb wel eens een follikel in een follikel gehad, zag er heel gek uit op de echo, door het stimuleren kan de boel van slag raken

7. Raketje

Raketje Lid

1 sep 2021
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hmm heel lastig ja.. zou een lege follikel dan ook veel sneller groeien dan een gevulde en gewoon springen op ovitrelle? En kan die dan ook zoveel stolsels etc geven?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan idd.

9. Raketje

Raketje Lid

1 sep 2021
    12