Bewegingen voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Gisteren was ik bij de VK en alles was goed, hij groeide goed, hartje klopte goed. Ik voel ons kindje volgens mij wel, maar nog niet duidelijk. Komt waarschijnlijk omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.

Maar nu zei de VK dat ik dan een echo kreeg als ik hem niet goed voelde. Toen zei ik dat een a.s. woensdag een pretecho heb. Dus toen zei ze als je de pretecho niet had dan kreeg je volgende week de echo en nu niet.
    Is het echt raar dat ik hem nog niet goed voel? Ik weet ook niet zeker of ik hem voel, ik denk het wel, weet niet wat het anders zou moeten zijn.

Gisteravond voelde ik hem heel erg in mijn zij en onderin in mijn buik (echt onderin, best diep). En opeens voelde ik iets van links naar rechts gaan. Is dit wel mijn kindje? Kan het dat het zo aan de zijkant en onderin zit met deze duur van de zwangerschap?

Ik maak me nu best wel zorgen eigenlijk. Wat zou er op de echo te zien zijn? Zou er iets niet goed zijn?

Ik zit nu te denken om te bellen omdat ik volgende week ga trouwen en dan wil ik eigenlijk wel genieten van de dag.

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen of het dus wel mijn kindje zou kunnen zijn en hoe het zit met die echo? En of je op een pretecho iets kunt zien?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi indy,

Er is geen reden tot ongerustheid. De bewegingen die je beschrijft komen absoluut van je kindje. Met dit termijn en zeker als je placenta op de voorwand ligt (tegen jou buik) kan je de bewegingen nog heel makkelijk missen. Vanaf 28 weken is het belangrijk dat je je kindje elke dag voelt bewegen.
    Geniet van je dag!

Imke

3. Niet meer actief

Ok dank je wel!

Ik voel nu soms wel echt duidelijk iets, maar soms is het weer 2 dagen weg. Zal er dan ook wel bij horen, maar toch blijf ik soms ongerust.

4. Niet meer actief

Hoi, nog even iets. Ik heb gisteren een echo gehad en toen lag mijn kindje dus met de handen en de voeten achter de placenta.

Geen wonder dat ik hem niet voel zei die vrouw. Ik voelde hem toen die nacht juist wel, dus ik blij. Maar nu al de hele dag niet!

Maak ik meteen weer zorgen, is dit terecht? Op de echo van gisteravond was alles goed, kindje was 977 gram en alles lag op schema.

Word er echt een beetje gek van.

Deel Deze Pagina