Bijvoeding lukt nog niet zo goed

Discussie in 'Voeding' gestart door Lon enTijn, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Onze dochter krijgt sinds ze bijna 6 maanden was bijvoeding. Alleen wil het nog niet zo lukken..
    Ze wil niet happen van het lepeltje, ze wil wel een hapje proberen maar vaak duwt ze mijn hand weg of houdt ze haar mondje dicht.
    Fruit of groente maakt niet uit, ze vindt het nog maar niks.
    Het is niet dat ze de smaak niet lekker vindt, als ik haar een stuk banaan of broccoli geef dan vindt ze het wel leuk. Ze eet alleen nog weinig. Dat geeft op zich niks, het is nog maar bijvoeding.
    Ze krijgt borstvoeding trouwens.

Maar moet ik doorgaan met oefenen met het lepeltje of zou ik haar alles in stukken moeten gaan geven?

Ik weet het even niet meer, als ze niet wil dan stop ik, wil haar niet dwingen. Ik prijs haar ook als ze een 'hapje' neemt.
    onze zoon was heel anders, die at gewoon meteen. Zoon van zijn vader, die eet ook alles.:D

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Tja...dit is meer wat je zelf wilt denk ik.

Je zou gewoon stukjes aan kunnen bieden...dat doen heel veel moeders en dat gaat goed!

Ik doe het zelf allebei...maar ik heb zo'n vreetmonster die alles lust en nog helemaal niets vies vind!

Ik zou haar iig niet dwingen om perse van een lepeltje te eten! Dna vind ze het eten dalijk niet leuk meer...en dat is niet de bedoeling!

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze stukjes wil eten zou ik het lekker zo geven. Het is dan misschien niet veel wat er binnen komt, maar dat is ook niet erg, dat komt vanzelf wel.... Lekker handig als ze gewoon uit het vuistje kan eten en het zelf doet. Lekker puur natuur zonder toevoegingen. Wordt echt vanzelf meer wat ze gaat eten.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Dwingen doe ik haar zeker niet, dan wil ze straks helemaal niet meer en dat is inderdaad niet de bedoeling.

Ik denk dat ik haar maar een paar dagen geen eten van een lepeltje meer geef, maar alleen stukken. Even kijken hoe dat gaat en dan misschien over een paar dagen weer de lepel proberen.
    Ik zou het wel fijn vinden als ze het allebei kan, lepel en stukken eten.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben.
    Alleen heeft Kenji dit niet altijd.
    Vandaag bijvoorbeeld heeft ie nog geen half potje fruit op (vanaf 4 mnd). Gisteren en zaterdag heeft ie in 1 keer een half potje op.
    Ik snap ook niet waar het aan kan liggen.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Lijkt op hoe het met mijn zoontje en de bijvoeding gaat. Ben ook sinds 3 weken begonnen met bijvoeding. Maar van een lepeltje eten ging niet echt lekker eigenlijk. Ik prakte dan een banaan, of raspte een peer fijn. Maar hij vond het niks eigenlijk. Maar een broodkorst at hij wel weer zo op. Ben er dus achtergekomen dat hij geen fijngemaakt eten wil. Hij wil ook stukjes. Ik snij fruit nu in kleine blokjes, die ik hem wel van een lepeltje geef. Hiervoor doet hij maar al te graag zijn mond open! Maar hij geeft ook duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft. Hij eet echt nog niet veel bijvoeding. Groente nog maar net een paar dagen mee begonnen. Hij eet een gekookte wortel zo uit het vuistje. Vindt hij heerlijk!! Denk dat het gewoon een kwestie van tijd en wennen is. En zolang ze onbeperkt aan de borst mogen krijgen ze genoeg binnen. Ik merk nu in elk geval al een duidelijk verschil met 3 weken geleden. Gaat ook zeker lukken bij jullie!!

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oja, met potjes hoef ik zeker niet aan te komen. Dat vindt hij echt heeeeeel goor, hahaha!

8. 894hi

894hi Niet meer actief

hier neemt mevrouw ook een paar happen van haar eten... maar geef je haar een stuk groente/fruit dan is ze een half uur zoet met ondekken en eten :D

tip als ze toch niet veel eten schep met een schone lepen een beetje in een bakje/potje.. zo kan je als het andere eten niet in contact is gekomen met speeksel dan kan je het de volgende dag ook nog geven

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik maak altijd maar een klein beetje eten voor haar klaar, of ze krijgt de groente die wij ook eten.
    Vanmorgen heb ik haar wat mango gegeven van een lepel, en ze heeft weer een paar happen op. Het doorslikken gaat al beter en ze vond de smaak ook lekker. Vanmiddag maar weer eens wat groente proberen.
    Gisteren wilde ze echt helemaal niks, geen stukjes banaan of appel en 's avonds geen stukken bloemkool.
    Maar we blijven proberen!

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddox vind dat bijvoeden ook maar niks.. op het kdv eet hij zn fruitje wel lekker op maar thuis niet. hij vind de lepel veel leuker en wilt ermee spelen. nu had ik hem zn eigen lepen gegeven om tijdens het eten vast te houden maar ook dat hielp niet.
    laatst heb ik kleine stukjes banaan door zn hapje geprakt maar ook dat was weer te raar volgens hem. hij kwijlde de stukjes gewoon weer uit. naja voor hem is het ook maar wennen. liga babykoekjes is wel een feest en soepstengels.

Deel Deze Pagina