ik lees heel vaak dat ouders hun kindje vanaf 6 maanden een rijstewafel geven,maar nu is mijn vraag, in de winkel kom ik ze alleen tegen vanaf 8 maanden. welke rijstewafels zijn aan te raden voor een kindje vanaf 6 maanden? en als je je kindje yoghurt ofzo wilt geven een paar hapjes na de groente hap wat kan je dan het beste nemen?
ik ben ook pas met een maand of 8 rijstewafels gaan geven, tot die tijd gaf ik gewoon een soepstengel. als "toetje" geef ik een beetje gewone volle yoghurt of vanille yoghurt, als we buiten de deur eten dan krijgt ie een danoontje.
Ik gaf wel vanaf 6 maanden rijstwafel, maar dan die zonder zout van de ecowinkel. Yoghurt gaf ik biogarde roer, yoghurt, omdat die volgens zeggen, makkelijker verteerbaar is, door de biogarde culturen. Geen vanille yoghurt of zo, want daar zit suiker in.
Hier geen rijstewafel omdat dit niet goed oplost in haar mond. Ik geef griekse yoghurt of een opvolgmelktoetje.
Ik heb vanaf zes maanden ongeveer de bambix rijstwafeltjes gegeven. Mijn zoontje was echt toe aan de structuur, en at er ook direct van. Die van bambix worden snel zacht in de mond. Volgens mij kun je yoghurt vanaf zeven maanden geven, en dan het beste pure volle yoghurt.
Bambix heeft pas vrij recent de richtlijn verandert van 6 maanden naar 8 maanden. Dit om alle risico's uit te sluiten. Het hangt dus van je kindje af hoe goed deze stukjes kan eten. Mijn zoontje kreeg heel af en toe een rijstwafel vanaf 6 maanden. Yoghurt of kwark kreeg mijn zoontje toen hij goed groenten at (een maaltijdje zeg maar). We gaven (en geven) heb gewoon naturel volle yoghurt / kwark en als we weggaan olvarit yoghurt minste suiker.
Mijn jochie kreeg die rijstewafels ook vanaf 6,5mnd. Dat ging prima. Maar de richtlijnen zijn daarna veranderd. Ik zou vooral naar je kindje kijken. Mijn jochie kon met 6,5 maand ook al zelf van een banaan kluiven.. En na de groente deden we yoghurt. Meestal gewoon puur, soms met een scheutje diksap. Of heel soms danoontje met opvolgmelk, maar dat is weinig gebeurd, daar zat naar mijn idee toch veel suiker in..
mijn meisje heb ik vanaf 8 maanden een rijstewafel gegeven, maar ze lust het echt niet. Toetje krijgt ze dagelijks een danoontje, mits ze voldoende avondeten op heeft.
Jacob krijgt sinds vorige week af en toe een rijstewafel, en hij red zich daar heel goed mee. Het wordt snel zacht inderdaad. Een toetje geef ik nog niet. Hij krijgt na zijn warme eten borstvoeding en gaat dan op bed.
Alleen de commerciele babyvoedingsindustrie laat adviezen of richtlijnen los op rijstwafels. Bij de mijne staat er niks op de verpakking hoor! Bio, zonder zout uiteraard. Is ook geen wettelijk geregeld iets; advies omtrent rijstwafels zoals bijv. wel wettelijk is dat aangegeven moet worden hoeveel natrium er in een bepaald voedingsmiddel zit. Mijn zoontje kan vanaf dat hij 6 maanden was uitstekend overweg met een rijstwafel. Als je kind brood kan wegwerken, dan zeker ook een rijstwafel; is toch een stuk zachter. Ik vind die van Bambix overigens akelig klein.
Wij geven ook de rijstwafels van bambix. Vanaf een maand of 7 geloof ik. Maar die breken we eerst door tweeen. Volle yoghurt zijn we een week geleden mee begonnen, maar dat vintie nog behoorlijk zuur. Net als appel trektie echt van die rare bekken en na 5 happen wil hij niet meer. We gaan het nog wel even volhouden. Stuk of 10 keer aanbieden Diksap erin helpt niet. Het wordt wel zoeter, maar dat zurige gaat er niet vanaf, hihi. Wij moeten wel lachen om die rare bekken, haha. Groetjes, Jem
Yoghurt zijn we vanaf 6.5 maanden gaan geven en hij vindt het echt heerlijk. Puur, met een heel klein beetje diksap of met fruit gaat allemaal goed en op. Rijstewafel van Bambix heb ik in huis maar krijgt hij sporadisch. Eten daarvan is geen probleem. Ze zijn inderdaad wel heel erg klein
Vind net dit nog (via google ) http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/145579-rijstwafel-zout.html
Je hebt diverse biologische rijstwafels zonder zout, ook in sommige supermarkten, maar iig bij iedere reformzaak/biowinkel.
lars krijgt nog geen van 2. hij kan nog niet goed kauwen dus wachtik nog met de rijstewafel. het toetje is hier tot 1 jaar ivm met kma uitgesloten. wij geven een extra fruithapje als toetje. maar het zo dat een kleintje volle producten moet hebben voor de groei en ontwikkeling. dus te denken valt aan bio garde of griekse yohurt ( beide wat milder van smaak ) of gewoon volle yohurt. de boeren variant is wat minder zuur, want yohurt kan erg zuur zijn. vanille yohurt vind ik ongeschikt voor een heel kleintje vanwege de suiker en eventuele andere toevoegingen.