davitamon

Discussie in 'Gezondheid' gestart door iniminie, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb sinds dat ik ondekte zwanger te zijn,ongeveer 6weken gelijk davitamon fem natal gekocht,en slik deze
    is deze ook erg goed?
    of zijn er betere?of zijn ze allen geschikt en goed,dat het puur om het merk gaat?

2. mach86

mach86 Actief lid

volgens mij zijn ze bijvoorbeeld net zo goed als de vitaminepillen van de kruidvat. En is het echt merkgevoelig.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vitaminepillen van het kruidvat? Ik hoop wel dat je dan ook speciale hebt voor de zwangere vrouw? Want 'gewone' vitaminepillen zijn niet echt geschikt, omdat de vit A concentratie vaak te hoog is. In de preparaten voor de zwangere vrouw zit oa ook een hogere conc. foliumzuur.

Fem Natal gebruik ik ook, is prima, volgens mijn VK. Als je maar speciale voor zwangere vrouwen gebruikt, dan maakt t merk niet veel uit.

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik gebruik dagravit mama en baby

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Etos zwanger zijn. Veel goedkoper en erg goed :d Je betaald stukken meer voor de naam ,aangezien vitamine's en multi's voor zwangeren aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen ,zijn ze vrijwel gelijk.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben met femnatal begonnen maar later overgestapt naar gravitamon. Nog duur, maar uiteindelijk goedkoper dan de femnatal (verschil in hoeveelheden) .

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb bewust gekozen voor een vitamine voor zwangeren met over het merendeel van de vitamines 50% van de ADH, want ik eet zelf erg gezond.

Belangrijk is:
    0% vitamine A
    100% foliumzuur (B11)
    200% vitamine D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zoek eigenlijk een andere multivitamine voor zwangeren, met een hoge dosis calcium, omdat ik helemaal geen melkproducten meer verdraag (melk, yoghurt, vla, kaas, en ook geen soya of geitenmelk).

Nu slik ik naast mijn multivitamine ook nog 2 tabletten van 200mg Ca per dag. Maar ze zijn erg groot en eigenlijk zou ik nog meer moeten slikken om aan de ADH te komen, maar krijg t echt niet weg.

Ik heb nu dus Fem Natal, maar daar zit maar 15% ADH voor calcium in. Hoeveel zit er in die van jullie?

9. zogelukkig

Ik zal zo eens kijken, ik dacht 50%?
    Je hebt 1000mg calcium per dag nodig.
    Naast zuivelproducten zit het ook in brood, aardappels, groenten en peulvruchten, maar veel minder dan in zuivelproducten.
    Er zijn ook calciumkauwtabletten hoor, wsl krijg je die wel weg!

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gebruik ook fem natal en volgens verloskundige is deze prima... heb ook geen zin om op dit soort dingen te gaan bezuinigen.... dat doe ik liever op andere dingen

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik eet idd wel goed bruinbrood en groenten, maar hier haal ik nevernooit genoeg calcium uit.

De HA had t ook over kauwtabletten. Maar van rennie-kauwtabletten ed word ik misselijk, maarja is er dan wel maar 1 per dag..

Zag op de bijsluiter van Gravitamon (ff gegoogled) trouwens ook 50% van ADH staan, maar dat kwam overeen met 200mg! Klopt dus niet, want een zwangere heeft 1000-1200mg Ca nodig.

Nou ja, anders ga ik die kauwtabletten gewoon proberen. Misschien valt t erg mee.

12. zogelukkig

Nee joh, ik bedoel geen Rennies hoor!
    Gewoon calciumtabletten die je kunt kauwen. Davitamon heeft ze in combinatie met vitamine D + K, die kan je gewoon nemen tijdens de zwangerschap! 2 tabletten bevatten 800 mg calcium.
    Verder weet ik dat de apotheek ook calciumpreperaten verkoopt, ook in poedervorm.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat begrijp ik haha!

Maar ik bedoel meer dat rennies ook kauwtabletten zijn met veel mineralen erin, getsie. Daar word ik dus misselijk van en vind t heel smerig. Maar misschien vallen de calciumkauwtabletten mee.

Die van davitamon zijn dus vrij verkrijgbaar? Ow, begreep van de HA dat ze alleen op recept waren. Maar moet ik er dus nog 2 nemen voor 800mg.
    Ik wil gewoon t liefst één glad klein pilletje! Hap slik weg, probleem opgelost!

Haha, nou ja helaas. t Is niet anders. Niet zo zeuren!

14. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ooh nu lees ik toch dat er verschillende hoeveelheden overal inzitten
    dacht dat dat wel gelijk op ging eigenlijk?
    tja het blijft moeilijk
    ik vind deze prima,hebben geen smaak ook,want ik ga al snel kokhalzen van smaakjes aan grote pillen,maar deze glijden zonder smaak goed weg voor mij :D
    ik had bij me vorige zwangerschap is eigen merk van kruitvat geloof ik,en die hadden een nare smaak,en dan blijft het hangen in me keel,en ga dan kokken :oops: vooral als ze zo groot zijn

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat heb ik nu dus ook snel met al die pillen, dat ik bijna ga kokken. Normaal nooit last van. Fem natal glijdt wel redelijk makkelijk weg.
    Dus vandaar.

Toen we begonnen met zwanger worden heb ik in de winkel een aantal verschillende merken vergeleken. Ik weet t niet meer precies, maar volgens mij zat er in de belangrijke vitamines iig niet zo heel veel verschil...
    Maar goed, toen heb ik natuurlijk helemaal niet op verschillen in calcium gelet.

Ik kom nu niet meer zo makkelijk in t dorp, omdat ik gewoon te weinig energie heb. Anders was ik al lang ff naar de etos of kruidvat gegaan om te kijken.

16. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik ga vrijdag als ik naar de stad ga,toch is ff een paar checken :)
    gewoon voor de gein,en weten we gelijk of het waar is dat het enigzins verschilt,altijd makkelijk te weten natuurlijk

17. zogelukkig

Ik denk echt dat ze je bij de apotheek het beste kunnen helpen, die meiden weten ook wat grote en kleine pillen zijn en nogmaals; die hebben ook kauwtabletten, bruistabletten en poeders.
    Je kunt trouwens altijd een gladde pil, dus zonder plastic laagje, oplossen in een glas water. Ze zijn soms erg hard, dus duurt het wat langer, maar het kan wel. Of je kan ze verpulveren en door je yoghurt euh... ik bedoel appelmoes doen ofzo! ;)

18. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik slik de Davitamon Femnatal ook vanaf het begin van mijn zwangerschap...zelfs al eerder ivm foliumzuur. De verloskundige vond dit prima en adviseerde me deze pillen ook gewoon gedurende de rest van de zwangerschap te blijven slikken. Ik vergeet ze af en toe wel maar dat kan geen kwaad.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi ik slik gravitamon foliumzuur en vitamines en ik ben daarmee doorgegaan na de 10 weken (dan schijn je geen foliumzuur meer te hoeven slikken) er zit ook calcium in 25%adh b-carotheen en ijzer 114%adh
    ik heb weinig last van kwaaltjes gehad tijdens de zwangerschap.
    kost wel iets van 15 euro per potje van 100 dragees.
    groetjes

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben vandaag even naar de etos geweest en heb Gravitamon en Davitamon calciumkauwtabletten gekocht!

De gravitamon-tabletten bevatten de hoogste concentratie calcium van de zwangerschaps-multivitaminen in vergelijking met wat ik daar zag staan. Volgens mij zijn de tabletten nog kleiner dan fem natal en net zo glad, dus makkelijk weg te krijgen.

En de Davitamon calcium kauwtabletten hebben een totaal andere structuur dan rennie-kauwtabletten! Dit zijn geen kauwtabletten, het zijn gewoon toffees! Smaken ook naar een snoepje, dus prima binnen te houden. Tot nu toe niet misselijk van geworden; er zit wel een berg suiker in, maarja. (Dus voortaan zal ik niet meer bij voorbaat al beginnen te piepen).

Deel Deze Pagina