Goedenavond dames Ik heb van de week een temazepam gekregen van de gyn. Maar of ik had niet moeten google maar ik vind het maar niks om hem in te nemen. Zwangerschap Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind. Slik dit medicijnNIETvanaf de achtste maandvan de zwangerschap. Bij gebruik na de achtste maand kan uw kind na de geboorte zo versuft en slap zijn dat het moeite heeft adem te halen. Bovendien kunnen bij de baby ontwenningsverschijnselen ontstaan. Borstvoeding U kunt dit slaapmiddel een enkele maal gebruiken. Bijvoorbeeld niet meer dan twee of drie keer per maand. Vervang wel de eventuele nachtvoeding door flesvoeding. Het komt in een kleine hoeveelheid in de moedermelk. Bij een beperkt gebruik zal het kind daar geen last van hebben. Als u het 's avonds inneemt is het grootste deel 's ochtends weer uit de moedermelk verdwenen. Overdag kunt u dus veilig borstvoeding geven. Wat is jullie ervaring ook gezien mijn termijn zwangerschap. Alvast bedankt
Ik zou je gyn bellen en dit voorleggen! Zelf geen ervaring mee maar dan kan hij/zijn uitleggen hoe het zit en waarom je dit middel hebt gekregen. Hoop dat je het niet nu meteen hoeft in te nemen en dat je er nog even mee kan wachten.
Heey toetie, Mijn ervaring is alleen van na de bevalling en weet wel dat ik geen borstvoeding mocht geven voor 5 dagen na gebruik van 1 pil. Zijn er geen alternatieve middelen? Ik neem aan dat de gynaecoloog weet wat ze voorschrijft, maar die omschrijving klinkt wel heftig. Succes nog met de laatste loodjes!
Temazepam werkt maar een aantal uren. Dus al zou je nu weeën krijgen dan is de kans groot dat het al grotendeels uitgewerkt is voordat je uk geboren wordt. Je schrijft dat het eenmalig is. Ik neem aan om een keer goed te kunnen slapen? Dan zou ik me echt niet drukmaken. Het heeft zelfs geen zin om het meerdere dagen te gebruiken, want de gewenning aan het middel gaat heel snel en dan werkt het dus niet meer. Vertrouw ie gyn. Ze weet dat je zwanger bent, incl je termijn. Zij heeft er voor geleerd.
Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik zo weinig slaap en zo vaak wakker word. Met nog wat complicaties van de zwangerschap waardoor ik ook niet echt meer kan liggen zonder pijn ik er gewoon helemaal doorheen zit. Ik hoef hem morgen aaf pas in te nemen want dan is mijn man thuis voor de oudste anders ben ik bang haar niet te horen. Hij zei wel dat de baby wat suf geboren kon worden zo maar vind dit niet alleen als suf klinken. Morgen nog maar eens na bellen. Zag er echt naar uit maar zoals ik dit lees wil ik dit niet voor mijn kleintje.
Jammer genoeg is mijn ervaring niet super met dit ziekenhuis. ik had een arts assistent maar mag hopen dat deze daar ook voor geleerd heeft. Maar we zijn 3 jaar geleden gestopt met de pil een hoop behandelingen verder ben nu gewoon wat voorzichtiger op dit mooie wonder. Ik had niet op google moeten zitten misschien. Bel ze morgen gewoon op om voor de zekerheid even na te vragen de man zei ook niet gebruiken als je denkt daarna te bevallen maarja dat weet je ook niet.
Google is idd meestal geen goede raadgever. Wat ik je ook nog wil meegeven: als je echt zo vermoeid bent, dan kan het NIET innemen van het middel mogelijk net zo veel kwaad als wel. Als je extreem vermoeid aan een bevalling begint, dan is er ook risico op extra complicaties. Sterkte!
Ik heb het toevallig gisteren ook voorgeschreven gekregen omdat Ik helemaal uitgeput ben van het niet slapen..ben vandaag 40.1 weken..heb het vannacht ingenomen en ik moet zeggen dat het een verademing was om weer een keer in slaap te kunnen vallen zonder problemen..heerlijk!! Ik ben wel gewoon een paar keer wakker geweest om te plassen maar viel snel genoeg weer in slaap..ik vond t idee om het te nemen ook niet geweldig maar uitgeput een bevalling beginnen lijkt me ook niet de bedoeling. Ik voel me vandaag in ieder geval weer een beetje mens...
Ik heb het ook gehad, uiteindelijk 2 dagen voor ik beviel. Het gaat erom dat je kindje van temazepam ook wat suffer orst, wat geen kwaad kan overigens. Als je zou bevallen, zou het eventueel mogelijk kunnen zijn dat zelf gaan ademen iets meer moeite kost omdat hij wat suf is. MAAR - dat is niet altijd zo - temazepam werkt een paar uur dus als je al begint met bevallen moet je wel heeeeel snel bevallen wil dit gebeuren - een nacht goed slapen is belangrijker voor een evt bevalling, heb je energie voor nodig. - de kans is zowieso gewoon klein dat je nu al bevalt
Ik heb het ook gehad in het ziekenhuis om 1x een nacht goed te kunnen slapen; werkte prima en werd ook vaker gegeven aan andere zwangeren op de afdeling. Ik werd er zelf overigens niet suf van ofzo en 's ochtends was het zeker uitgewerkt, baby was op ctg ook niet rustiger dan normaal.
Bij 2 eerdere zwangerschappen kreeg ik dit middel ook aan het eind van de zwangerschap omdat ik niet meer sliep. Doordat ik rustig werd kwam de bevalling op gang en de kindjes hadden nergens last van hoor. Ik denk dat het prima kan. Zoals iemand al eerder schreef, het werkt maar een paar uur, het helpt je om in slaap te komen.
dankjewel voor alle reacties. ik ga vanavond gewoon lekker genieten van mijn slaap. ben er ook echt aan toe...
Ik heb t ook meegekregen, vanwege de vreselijke bekkenpijn kon ik niks meer dus ook niet slapen. Heb t uitendelijk niet genomen durfde het gewoon niet aan..
ik heb hem afgelopen zaterdagavond genomen jammer genoeg heeft het niet geholpen inslapen nog steeds een ramp en doorslapen en de keren na de wc gaan en weer inslapen was ook een ramp. had me zo verheugd op een beetje energie de volgende dag. helaas was ik nog moeier dan anders. morgen moet ik terug dus dan maar eens kijken hoe en wat want heb ook echt al 2 weken voorweeen die gewoon echt niks doen maar wel heel de dag aanwezig zijn. dus ben gewoon echt gebroken. waarschijnlijk een nachtje slapen met spuit.
Ik heb het de nacht van mijn inleiding ook gekregen. 20mg. Sliep als een roosje, heb moeten spugen die nacht, niks van gemerkt. ML had verpleging gebeld, naar de wc gegaan en mijn bedje was weer schoon.
Had ook een slaaptablet gehad bij m'n eerste zwangerschap weet niet zeker of t temazepam was,maar had t om 22.30 uur ingenomen half uur later kwam ie er net zo hard weer uit en was de bevalling begonnen was dus kapot dat begrijp je! Zou t ook gewoon navragen