Temazepam

Discussion in 'De bevalling' started by warhoofd, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik vroeg me wat af. Ik heb van de verloskundige een slaappil meegekregen. Dit omdat ik niet meer slaap enz! Ik vroeg me af of er meiden zijn die ook Temazepam kregen en waarbij de weeën begonnen zijn en na het nemen van dit medicijn bevallen zijn?

Je wordt er heeel ontspannen van, dus vroeg het me af.

Groetjes

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Je slaapt er heerlijk op maar geloof mij: hiervan komen je weeen echt niet hoor!!!

Ik heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen en kreeg dagelijk temazepan om te kunnen slapen. Soms samen met een pethedineprik als ik echt veel pijn had.

Slaap lekker!!!!!!!!!!

3. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Hoihoi,

Bij mijn 1ste heb ik 1 nacht in het ziekenhuis gelegen en ook een pethedineprik gehad. Toen ben ik die ochtend bevallen van onze dochter.... Ik lees op internet dat terzepam dezelfde werking heeft, maar dat weet ik niet?!??

Iniedergeval bedankt voor je bericht!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Lijkt me eerlijk gezegd niet kunnen of het was puur toeval. Anders zouden alle vrouwen die overtijd zijn toch gewoon zo'n temazepam kunnen slikken ipv ingeleid te worden?

5. meidenhuis

We zullen het morgen zien. Maar ik zou mn hoop daar niet op vast pinnen hoor. Je hebt net iets minder dan 3 weken te gaan maar het kan ook nog 5 weken duren.

Succes!

6. meidenhuis

Ik wou dat je gelijk had hahah! een slaappilletje en de volgende dag bevallen!

ik ben met mijn eerste ingeleid, de bevalling heeft 4 dagen geduurd terwijl ik 3 weken in het ziekenhuis lag met slaappillen en pethadineprikken.

Ook met mijn tweede de laatste week dagelijks 2 temazepam genomen en ook weer ingeleid. Gelukkig duurde deze bevalling maar 3 uur en 3 kwartie hahaha.

zou wat zijn zeg, denk dat ik meteen bij 37 weken al om een pilletje zou vragen

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb dat ook gehad maar ik werd er nog wakkerder van ik heb echt niet geslapen op die pil kreeg dat ook in het ziekenhuis nou op die pil slapen nou hier niet

8. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    die middag voor die prik ben ik nog getjekt op ontsluiting, ik had helemaal niks en was ook niet verweekt....

????

9. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    oja, de vk zei toen nog dat het vaak voorkwam dat je door de ontspanning bevalt, daarom vroeg ik me af of mensen er ervaring mee hebben met terezepam....

10. meidenhuis

Door ontspanning is er een mogelijkheid dat je lichaam zich klaar maakt voor een bevalling.

Maar zoals ik eerder al zei: je bent 37,5 weken en de kans is echt nihil.

Het enige wat een bevalling gegarandeerd kan opwekken is je baby die het signaal afgeeft of een infuus met wee-opwekkers.

Geniet nog van je laatste weken. Het is niet voor niets dat ze niet zomaar inleiden etc.. bij 37 of 38 weken. De baby heeft die laatste weekjes nog nodig en pas wanneer de baby klaar is zul jij bevallen. tenzij er een medische noodzaak is om de baby eerder te halen.

Indien je van slaappillen kunt bevallen worden ze niet voorgeschreven......

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Haha, denk dat je me verkeerd begrepen hebt hoor. Ik bedoelde het namelijk meer sarcastisch. Ben zelf ook ingeleid met 42 weken en ging alles behalve makkelijk, eerder traumatisch..

Bedoelde dan ook zo dat dat geen enkele vrouw meer ingeleid hoefd te worden (en dat het dus een beetje onzin is van die slaappil). Was het maar waar, dan zou ik nu zo'n pilletje innemen en me niet meer druk maken om de komende bevalling die waarschijnlijk wel weer een inleiding wordt.

12. meidenhuis

Haha, en ik schreef ook met een knipoog.

Wat betreft je volgende (ingeleide) bevalling kan ik je wellicht geruststellen.

Bij mijn eerste heb ik er 4 dagen over gedaan, ruggeprik gehad die niet goed zat en een weeenstorm de laatste 9 uur lang. Geen persweeen, artsen die mij niet geloofden dat ik zoveelpijn had. Heb liggen brullen!!!!!!!!!1

Bij mijn tweede hebben ze het infuus heel gedoseerd opgevoerd, de eerste 3 uur makkelijk puffen, toen werd het echt zwaar, ruggeprik die niet werkte omdat ik al persweeen had, 1x geperst en het was klaar. totaal 3 uur en 3 kwartier.
    ik heb een zalige bevaling gehad, met zelfs een romatisch diner tussendoor hihihih.

Liefs,

Lindsay

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    @litdekoster: ja, soms lastig om te zien hoe het geschreven is bedoeld. Ja, die 2e bevalling klinkt wel stukken beter haha, eten tussendoor? Dat je daar zin in had. Als ik ingeleid wordt mag het dit keer sowieso niet te lang duren ivm de ks van de vorige keer, anders wordt het opnieuw een ks. (maar daar zit ik ook niet echt op te wachten haha)

14. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik heb 5 weken in het zh gelegen en kreeg daar ook dat middel voor het slapen. Elke nacht.

Ben met 37,4 ingeleid met 2x gel en daarna infuus. Lukte nog niet dus uiteindelijk keizersnede.

15. meidenhuis

@ warhoofd:

Ik ben benieuwd of je slaappil de bevalling heeft doen opwekken of dat je nog altijd met een toeter rondloopt.

Liefs,

Lindsay

16. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Haha...helaas...het heeft niks opgewekt, wel lekker geslapen, maar echt sterk spul is het niet, want ik werd tussendoor wel paar keer wakker, maar dan sukkelde ik weer in...

Vandaag wel lichte onrechtmatige weeën...dus wie weet!

Liefs

17. meidenhuis

Oei spannend! Hou ons op de hoogte!

Maar stel je er niet te veel op in, kunnen ook voorweeën zijn he!!!

Succes!!!!

18. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hoi Litlekoster,
    Geen last gehad na de bevalling van dat je dan niet kon slapen? Waarom moest je zo lang in het ziekenhuis zijn? Dit wel goed ervaren?
    Groetjes Elba

19. meidenhuis

Hoi Elba,

nou hier mijn verhaal in een notendop:

30 weken (nieuwjaarsdag 2007) weeën, 2 weken opgenomen gelegen met weeënremmers.

Met 32 weken naar huis, thuis bedrust houden

Met 33 weken op controle bij de gyn, eiwitten in mijn urine en hoge bloeddruk. Opgenomen voor 1 week, toen thuis gemonitoord (2x per dag een klinisch verloskundige aan huis met een draagbaar CTG apparaat en bloedprikken. Slaappillen voor iedere dag ivm symfysiolyse.

tot 37 weken thuis gemonitoord. Met 37 weken opgenomen in het ziekenhuis voor pijn bestrijding ivm mijn bekken. Dagelijks een pethedineprik als pijnbestrijding en te kunnen slapen.

Met 38 weken begonnen met inleiden (26-02-2007) met nog steeds dagelijks een pethedineprik. Inleiden ivm geen voeding door de navelstreng en groeiachterstand door de zwangerschapsvergifitiging.

02-03-2007 eindelijk de vliezen door kunnen prikken en infuus gestart met een ruggeprik. helaas is deze verkeerd gezet en werkte deze niet. Infuus vanaf begin op de hoogste stand omdat ze dachten dat dat wel zou kunnen met de ruggerprik. Gevolg: 9 uur lang weeënstorm, 50 minuten persen zonder persweeën.

Door alle medicijnen (temazepam, pethedine, ruggeprik, gel, infuus) alles van mijn bevalling kwijt. Na de bevalling trillen en gezichten trekken als een junk.

Door al die medicijnen had mijn dochtertje een moeilijke start en heeft 5 dagen niets gedronken door de sufheid.

Met 6 dagen naar huis.

Tweede zwangerschap:

Vanaf 20 weken groeiachterstand.

Met 28 weken 1x in de 2 weken een groeiecho en dopplermeting (navelstrengdoorbloeding)

Met 30 weken dagelijks temazepan ivm mijn bekken

Met 39 weken ingeleid ivm groeistop en slechte doorbloeding navelstreng.

Deze bevalling is soepel verlopen en de volgende dag mochten we naar huis.

Ik heb mijn tweede zwangerschap en bevalling als fijn ervaren ondanks de pijn in mijn bekken en de zorgen om de groei.

Daarentegen heb ik zo'n zware eerste zwangerschap en bevalling gehad dat ik in een depressie raakte. Gelukkig met goede hulp snel vanaf gekomen.

Het liggen in het ziekenhuis is echt een crime, je MOET echt liggen, vragen of je mag plassen of douche. Bezoek is gereduceerd en ik verlangde zo naar huis.

Hoop je zo genoeg info te hebben gegeven. Mocht je meer willen weten mag je alles vragen!!!!

Op dit moment ben ik 15,4 weken in verwachting van mijn derde wondertje en zit al thuis ivm symfysiolyse, en wederom temazepam (eens in de twee dagen) om te kunnen slapen ivm mijn bekken.

Liefs,

Lindsay

20. meidenhuis

Ohw ja, na de bevalling 2 dagen niet kunnen slapen hahaha!!!

Share This Page