Temop en tekenen passen niet

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ja we lopen aardig gelijk op ja. Maar ik ga niet testen voor nod. Mijn LF is ong 15 dagen (kom dus op 18 dec uit) en ik heb besloten dat ik geen witte testen meer wil zien.... Ik heb nu al gehad dat ik vanalles topt helemaal niets voelde vooraf, dus daar vertrouw ik ook niet meer op.

Wat is jouw plan de campagne? :)

ps. je temp is wel mooi hoog, hopelijk blijft t zo

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ desiree zou je bij mij de eisprong dan op een andere dag schatten? (ik heb na dag 23 geen ovu-testen meer gedaan, was er klaar mee)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Plan de campagne? Tja...volgens FF zijn onze klusmomenten hooguit goed voor een score "low" op de teller, dus de kans is wel ergggg klein, tenzij vriendlief superzaad heeft. We zullen zien. Ik heb een LF van 13 dagen en soms 12, dus ik kijk wel wat er gebeurt. Soms (niet altijd) blijft mijn temp doodleuk hoog tot aan de eerste dag van ongi, dus daar kan ik ook nie top rekenen. De ene maand heb ik dagenlang spotting vantevoren en dan weer niet, dus ik kijk hoe ik me voel.

Toen ik eerder zwanger was, wíst ik het gewoon al aan alles, zelfs toen ik op dag 8 negatief testte. Mijn buik voelde "raar", het was echt meer een gevoel. het klinkt zo zweverig, ,aar ik hoop dat weer te voelen, ooit. Liefst snel ;)

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Toen ik eerder zwanger was voelde ik me eigenlijk niet anders tussen ei en de positieve test. Ik ben altijd misselijk in die periode en heb altijd krampen. Vandaag ook behoorlijk, op 7 dpo... Ja, of 8, of 6 want bij mij passen de tekenen ook niet en ff maakt er per modus zo ongeveer wat anders van... Ik heb nu dezelfde coverline aangehouden als in mijn vorige grafieken en heb het kruis er zelf ingezet (daarom is ie blauw). Wat denken jullie? Dit is mijn kaartje...

Mijn plan de campagne: duimen en hopen dat ik niet ongesteld word. ;) Mijn LF is 12 dagen (doorgaans) en ik krijg vanaf 9dpo vaak bruine afscheiding... Dus als dat tot het weekend weg blijft, heb ik wel een beetje hoop...

5. Nee, klopt zo, ook ivm je ovulatietest.
    Maar ik bedoel meer in de zin van in vergelijking met je temp voor je ovulatie. Vanaf dag 23 zie je het verschil, je kan je kaartje duidelijk in 2-en hakken qua temp.
    Denk wel dat FF een aantal keer het kruis niet goed heeft gezet in vorige cyclussen.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ Helen, ach zweverig.. je hoort het wel vaker dat mensen het gewoon voelen. Ik vind het dus niet zo zwerige klinken Al vind ik het ook wel prettig om te lezen dat mensen niets voelen zoals annabeth schrijft.

@annabeth tja als kijk na je gemiddelde lijn en de huidige zie ik daar nog geen grote verschillen. Mbt je eisprong zou die misschien ook nog een dag eerder kunnen geweest zijn? Al zal dat niet heel veel uitmaken

@desiree thx. Het kan dat FF het niet altijd goed heeft al zou ik denken dat ze niet veel dagen naar voren kunnen omdat ik anders wel een erg lange LF zou hebben.

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ja ik ook!!:D En sommigen voelen zich gewoon ongesteld worden als het ware en toch zwanger. Je kunt er soms geen pijl op trekken.

@ Annabeth: Het lijkt mij dat je het kruis aardig goed geplaatst hebt...

8. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik denk dat je het kruis goed geplaatst hebt :D

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Pffff ik zit echt in spanning deze maand hoor! Hoop dat ik het kruis goed geplaatst heb. Rond ei alleen op dag 17 geklust....
    Ik voel me nu al een paar dagen niet zo lekker. Echt hevige menstruatiepijn zeg maar. Steeds als ik naar de wc ga ben ik verbaasd dat er niet een enorm bloedbad is.... Maar ja, zou ook heel vroeg zijn want de buikpijn begon eergisteren op 6dpo en vandaag zit ik op 8dpo. Door die buikpijn denk ik dat ik ongesteld ga worden, maar ik weet nog dat ik bij de vorige zwangerschap ook dacht dat ik ongesteld ging worden en dat ik met 5 weken ofzo de verloskundige belde en ook tegen haar zei 'ik voel niks, ik heb alleen buikpijn alsof ik ongesteld ga worden, is dat wel goed'. Ze moest toen lachen en zei dat dat heel normaal is.... :)
    Nou ja, even duimen nog.... Als ik ongesteld word, heb ik op dag 9dpo vaak al bruine afscheiding. Morgen zit ik op 9dpo..... pfffff.....

Hoe is het bij jullie? Temp allemaal nog mooi hoog, maar verder?

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Temp zie kaartje; nu weer daling --> waarschijnlijk rommelig tot nod, net zoals de vorige cycli Ik mag (wsl) gewoon aan de champagne met O&N, jippie :(. (sorry heb ff een dip)

11. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :( Ik kan me je dip voorstellen, heb ik ook altijd als mijn temp zakt. Eergisteren heb ik daarom op FF in de chartgallery tempkaartjes van zwangeren bekeken die geen medicijnen gebruiken. Misschien helpt dat bij jou ook. Dan zie je dat de meeste vrouwen in hun luteale fase dipjes hebben. Zeker tussen 5 en 8 dpo... :) Word je alweer een beetje blij? :) Verder kan je temp ook dippen door een innesteling en dat is vaak tussen 5 en 10 dpo... :) :) :) het kan zelfs dat je temp dan onder de coverline schiet. Is niet erg dus!
    Ik heb nog steeds hoop voor je hoor! Ik duim!

12. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hier overigens nog geen bruin bloed gespot... Dat had ik de afgelopen maanden al wel op 9dpo... Pfffff... Ik durf bijna niet meer naar de wc. Ben steeds bang bruin bloed te zien waardoor mijn hoop voor deze maand de grond weer in wordt geslagen...

13. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Sluit mij bij Annabeth aan: nog niet getreurd, geen bloed is goed!:) Maar begrijp je dip wel hoor, je wilt gewoon dat je temp echt hoog is en blijft en nog hoger wordt liefst...;)

@Annabeth: Lastig en vervelend he die symptomen!:$

Hier ook gewoon gevoel of ik ongsteld ga worden. Maar dat heb ik nu al precies een week. En je zou zeggen dat een week geleden mijn lichaam nog niet kon weten of ik zwanger ben dus daar kun je ook geen pijl op trekken.
    Temp is nog hoog in elk geval wel met wat 'ups en downs' en geen echte mogelijke innestelingsdip.
    Ik blijf gelukkig erg nuchter deze ronde, ik hang mezelf niet op aan al die tekens die ik heb. Ze kunnen idd zijn van of menstruatie of zwangerschap.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Tja als je bij FF gaat kijken kan ongeveer alles laag, hoog, dalende, stijgende temp, korte LF, lange LF.

Maar ik had gister en vandaag 's ochtends ook bruinverlies (dus oud bloed). Dat heb ik vorige cycli ook gehad alleen de dag wisselt een beetje. Maar ik denk dus neit dat t een innesetling dip is. Huidige curve volgt momenteel redelijk de gemiddelde curve.
    Ik had nog aan de vk hier gevraagd of dat slecht was dat bruinverlies, (als bm-wand te vroeg afbreekt kan er toch nooit een ei in wonen?) maar t gele lichaam blijft nog even hormonen produceren die het juist opbouwen. Dus dat is niet slecht schijnt en meer vrouwen schijnen dat te hebben. Nouja de tijd zal t leren

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Lauwra: die innestelingsdip kan ook nog komen hoor.... Of hij komt niet, want niet iedereen die zwanger is heeft 'm... :D

@Bouwjaar1979: maar als ik het goed begrijp heb jij dus bruinig bloed op het moment dat je innesteling net geweest zou kunnen zijn? Dat kan ook juist heel erg positief zijn!

@Hier: niet veel bijzonders. De menstruatie-achtige krampen waren vandaag overdag weg, maar sinds een uurtje ofzo zijn ze er weer. Verder gaan mijn borsten wat pijn doen, maar dat heb ik altijd als ik bijna ongesteld moet worden. Er is inderdaad echt niks van te zeggen. :( Het enige positieve is dat ik nog geen bruin bloed heb gespot vandaag. Want bij mij is dat echt een teken van een beginnende menstruatie. Ik heb dan op dag 9 t/m 12 bruin bloed en op dag 13 breekt 't door, zeg maar.... De keer dat ik zwanger was, had ik geen bruin bloed.... Maar goed.... afwachten nog even. Morgen 10dpo!

16. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zo..ben ik ook weer. Met FF ingesteld op "research" zit ik vandaag op 8 DPO. Voor mijn geval nog één dag ernaast, we zullen zien. Denk het niet hoor, want dan moet mijn Lief wel superzaad hebben. Temp is sinds gister ook 37 waar ie 37.1 was, dus ik denk dat ik komende week wel ongi word.

Ik had ook heel zere borsten (volgens mij puur van de progesteron) en het lijkt nu alweer minder. dan weet ik genoeg.

Maar goed..mijn duimen draaien voor jullie!

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ annabeth lastig eh dat er geen peil op te trekken is. Als alles goed gaat wanneer wil je dan gaan testen? Op 13 dpo? Of toch al eerder? (Zelf ga ik nooit meer voor nod testen. Ik wil geen witte test meer zien.) Hopelijk gaat het goed, een positieve afsluiter van het jaar kun je vast wel gebruiken na je * in mei.

@lauwra ik hoop van harte voor je dat het bij jou ook de goede kant op gaat. Je bent ook al een eeuw bezig zeg. Hoe ga je daar mee om al ik vragen mag?

@ Hellen lees je nog mee? Ik keek ook nog even naar jouw grafiek, maar die ziet er vooralsnog hoopvol uit!

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja ik lees nog mee :)
    En die temp..ach dat zegt bij mij nooit heel veel. Hij is soms nog doodleuk 37 de dag dat ik ongi wordt. En mijn minder pijnlijke boobs zijn toch wel een teken van anderend onheil..

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @helen Owh jammer dat het bij jou niks zegt. Bij mij vooralsnog ook niet hoor, misschien als ik op 14dpo nog op de 37 dat eht dan wel iets betekend (maar denk dat dat een andere cyclus wordt)

Over symptomen FF heeft iets nieuws: Sign cloud. Dat is een word-cloud van symptomen, waarbij je ovulerende tegen zwangere kan afzetten, (kleuren legenda onderin). Dan zie dat heleboel signalen bij beide categorien even vaak voorkomen

Deel Deze Pagina