Ik heb vandaag op 10dpo een vroege test van predictor gedaan. Negatief. Baal ontzettend. Hier ook al een eeuwigheid bezig. In januari 2010 begonnen. Dik jaar laterzwanger, mei * en nu alweer een half jaar verder... Ik begon op mijn 29e. Moet nu hopen datik op mijn 32e een kleintje in mijn armen mag sluiten. Hmpfs... En vanmiddag ga ik naar mijn zusje. Zij en ik waren dit voorjaar tegelijk zwanger. Haar zoon is drie weken geleden gezond en wel geboren. Mijn uitgerekende dag was 15 dec. Had zo gehoopt voor die tijd weer een positieve test te hebben, maar nee dus. Is wel moeilijk om daar nog positief mee om te gaan. Ik wil dit jaar niet eens een kerstboom, want dit voorjaar ging ik er vanuit dat we gezellig met de kleine onder de boom zouden zitten. Maar goed, positieve noot: ik zal blij zijn als dit &£$>#% jaar voorbij is! Pfff en ik blijf duimen voor jullie hoor! En minder pijnlijke borsten hoeft niet zoveel te zeggen. Toen ik zwanger was, kneep ik er in week 5 en 6 ook wel eens in omdat ik dacht 'help, ze doen niet meer zo erg pijn, voel ik ze nog wel'. Het echte pijn doen komt pas vanaf ca8 weken. Dan wordt het zo erg dat je met bh aan moet slapen. Eerder niet hoor.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik wel al voor de NOD zere borsten en dat werd na de NOD alleen maar erger. En op 10 DPO negatief testen zegt niet dat het al over is! Hou moed!
@annabeth pfff lekker jaar zeg en dat je dan gelijk met je zusje zwanger was. Ik me voorstellen dat je het gehad hebt met dit jaar. 10 dpo kan nog wat vroeg zijn, wanneer is je nod? Ik heb voor mezelf dus besloten nooit meer voor nod te testen en maar eerst eens te wachten of ongi uitblijft. Ik snap dat je geen kerstboom wilt, maar misschien toch een kleintje voor wat sfeer in huis? Het straalt toch wat gezelligheid uit en dat kun je misschien wel juist goed gebruiken. Sterkte
Mijn LF is meestal 12 dagen. Dan zou mijn NOD aanstaande maandag zijn. Vandaag is 10dpo en met die test van predictor kun je op 10dpo al testen.... hij is zo gevoelig dat ie al aanslaat op 12 ug/l hcg geloof ik, waar andere testen pas bij 20 positief worden.... Dus ik denk echt dat het weer mis is hoor. De temp is ook niet extra hoog nu ofzo. Nee, misschien moet ik ook maar nooit meer voor NOD testen. Ik doe het meestal ook niet hoor, maar omdat ik vandaag naar mijn zusje ga, wilde ik het eigenlijk wel weten. Maar die witte testen.... nee die kan ik ook niet meer zien.
Annabeth, ik heb ook ooit vroege testen gebruikt in de maand dat ik zwanger was... de kruidvat 2v5 was al een licht streepje op 10dpo en op die vroege test nog niet het kan nog meid, er is nog hoop zo lang er geen ongi is ik lees het hier ook vaker, dat ze helemaal niet zo gevoelig blijken te zijn!
He Annabeth, wat waardeloos allemaal he! Voel met je mee hoor meid. Vooral als anderen maar wel zo zwanger worden, en blijven... k begrijp je goed. Maar zoals de andere meiden ook zeggen, het kan nog!! Kop op dus en maak het gezellig in huis. Je mag weten, ik wilde eerst ook geen gezellige kerstdingen in huis maar gisteren toch gedaan en het is zo gezellig en dat geeft ook iets van troost...
Nog steeds geen bloed of bruin verlies, maar mijn temp begint erg te zakken. Dat icm de negatieve vroege test van gisteren, maakt dat mijn hoop voor deze ronde wel weg is.
Hier: 10 DPO en temp 37.1 again. Zere boobs, rug en -helaas- ook buik. Ook wel zuurbranden enzo, maar ongi-achtige pijnen betekenen ook meestal weinig goeds. Ik heb wel eens een week lang ongi-pijn gehad voor het ook daadwerkelijk doorbrak. Krijg het wel benauwd. Nog maar een ronde of 9-10 tegaan voor mijn 41e. Zouden we het halen?????
Hier: nog steeds 37.1, het wordt wat saai. Gisteravond flinke krampen gehad, ik dacht elk moment ongesteld te worden, maar trof bij het afvegen alleen zo'n minuscuul spatje bloed aan, dat ik het niet eens heb genoteerd als spotting. Wat ook gek is, is dat mijn boobs toch weer zeer doen. Maar ik blijf mijn buik ook voelen, dus ik verwacht dus nog steeds gewoon mijn ongi één dezer dagen. En stiekum beken ik, dat dat minuscule spatje bloed, nog kleiner dan een speldenknop, me toch wel heel verdrietig stemde. Maar dat komt omdat ik de tijd zó ontzettend hard in mijn nek voel hijgen en ik het vreselijk zou vinden als ons meisje alleen bleef. Ik zie wat het mijn Lief heeft gedaan, dat hij enig kind was van oudere ouders en dat wil ik haar niet graag aandoen. Komt daarbij nog, dat ze tegenwoordig met regelmaat zélf om een zusje of broertje vraagt....tuurlijk weet ze niet precies wat het inhoudt, maar als je bang bent dat je wens voor een 2e wellicht niet uitkomt, hélpt dat niet. Maar soms denk ik dat ik niet mag zeuren..ik heb al zo'n mooi kindje waar velen van jullie een moord voor zouden doen (in figuurlijke zin, hoop ik dan). Toch is het verdriet elke maand niet minder...
Saai, saai? Mooi! Maar is er nog iets anders dan anders? Je schreef eerder dat je boobs minder werd, is dat weer meer geworden?
Ja. Was één dagje minder en nu voelen ze weer bont en blauw. Weird he? Mja..zere boobs tot aan NOD heb ik wel eens eerder gehad, nét als een hoge temp en dan werd ik ook gewoon ongi. Je lijf kan je zó voor de gek houden! Toen ik wél zwanger was, had ik ook wel héél zere borsten, maar dat was pas ná NOD. Durfde ik 's avonds niet eens mijn bh uit te doen, terwijl ik normaalgesproken een enorme hekel heb aan die dingen...Dus ik blijf er maar bij dat ik één dezer dagen de rode duivels moet verwelkomen, of ik wil of niet.
Hellen, ik had ook het gevoel ongi te worden voor nod toen ik zwanger bleek en verder geen klachtjes gehad!! Ik duim dat je kleine meid grote zus gaat worden Heb je voor jezelf al gependeld??
Spannend Hellen! Zolang je temp hoog blijft en je menstruatie niet doorzet kan het nog steeds...! En k begrijp je frustratie, vooral nu je klok zo begint te tikken! Hopelijk is het deze keer gewoon raak. Dat je boobs weer zeer gaan doen kan n goed teken zijn... Mijn temp zakt wel alweer. Het is me ineens opgevallen dat ik wel een korte LF heb. Ik zal hiermee toch eens langs de ha gaan. Vandaag mijn temp niet op kunnen schrijven, want kreeg gisterenavond ineens verhoging en keelpijn. Vanmorgen tempte ik op de normale tijd 37,6 dus dat is niet goed! Jammer want k was wel benieuwd! Hopelijk morgen beter. Ook al iets van bruinverlies gehad...
@ Helen, ik dacht even naar je kaartje kijken het was aldoor zo mooi stabiel. Maar mijn 1e reactie was owh nee, je temp is erg gedaald . Ik weet dat een hoge temp voor nod ook niets hoeft te zeggen, maar ik hoopte het zo voor je.
@Bouwjaar1979: ja...ik baal vreselijk. ook al was de kans niet groot, met al die symptomen en mooie temp krijg je toch weer hoop. Maar gisteravond na een grote boodschap had ik al een veeg bloed, dus deze maand wordt de ongi weer es ingeluid met spotting. BAH BAH BAH! ik neem een baaldag vandaag. En zo zie je maar weer: een mooie temp en vele symptomen zijn ook een wassen neus maar goed, wat ik WEl nog even wil melden, is dat FF er dus mi echt naast zat en ik eerder mijn ei had dan zij zeiden, wat dus gelijk opgaat met mijn bevindingen, eerdere ervaringen en gevoel van deze maand.
@ helen over FF, iedereen moet inderdaad wel in zijn achterhoofd houden dat FF niet "de waarheid" spreekt en er naast kan zitten. Het is natuurlijk ook maar gebaseerd op kansen obv van de data die zij binnen krijgen, oftewel statistisch bepaald.