@Bouwjaar1979: jou temp is weer omhoog!!! Wow, op 14dpo, dat maakt het wel spannend... Heb je al getest?
@Zilla: ik ben het helemaal met je eens, ik denk ook daj je ei gisteren is gesprongen. Nu even afwachten of de temp hoog blijft! @Nogevengeduld: ja ik weet dat ff het kruis pas na drie dagen zet. De afgelopen cyclus kwam ff er alleen niet helemaal uit. Afhankelijk van de modus werd mijn ei op dag 16 (stippellijn in advanced), 17 (kruis in advanced als ik de temp op cd 18 (!) met een honderdste verhoogde - en tot dag 19 een kruis in research) of zelfs 18 (deed ie vanaf dag 20 in de research modus) geplaatst. Ik heb toen zelf het kruis gezet gelet op de vorige grafieken. (Daarom is ie ook blauw). Alleen .... De temp op de eerste cyclusdag is toch niet leidend? Ik dacht dat het normaal was dat je temp als je ongesteld bent nog wel eens wat hoger is dan daarna... Nou ja, ben benieuwd wat mijn lichaam deze maand doet...
Het bolletje is echter niet voor niks wit: niet zo goed geslapen vannacht. Denk dat daardoor m'n temp wat hoger is. Ook ligt het op het gemiddelde van de vorige rondjes (blauwe lijn). Mijn hele gevoel zegt ook dat ik niet zwanger ben en mijn LF duurt echt 14 à 15 dagen: het zegt nu dus nog niets. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel komt dit weekend. Ik vind het dus ook niet spannend, het is vanmorgen niet eens in me opgekomen om te testen. Ik wil echt geen witte:x testen meer. Mocht ongi weg blijven, kan ik altijd nog testen. Als ik dat soms lees hoe dames zich gek lopen te maken, tuurderdetuur testen plaatsten (waar meestal iedereen wat in ziet behalve ik) dan denk ik echt... neh dit ga ik mezelf niet aandoen.
Nou... Ik begin mijn nieuwe cyclus lekker.... Als jullie hier nog meelezen, willen jullie dan eens naar mijn kaartje kijken? Tempkaartje Annabeth Temp daalde en gisteren echt een dip. Echt.... in de afgelopen maanden (zo lang ik temp) is ie nog nooit zo laag geweest. En als ie laag was, was dat meestal rond mijn eisprong. Dus voor de zekerheid gisteren een ovutest gedaan, al lijkt het me onmogelijk dat een eitje zo vroeg springt (moeten die dingen niet 8 dagen rijpen?). En wat zie ik tot mijn grote verbazing vanochtend? Temp omhoog geschoten! Ook echt boven de temp die bij mijn coverline hoort... Enig idee wat ik hier nu mee moet? Ik zal toch niet mijn ei hebben gehad terwijl de menstruatie nauwelijks over is? Wat me alleen nog een beetje hoop geeft, is dat ik zie dat het in de ronde van oktober ook zo was; een uitschieter op CD7. Alleen daarvoor zat niet zo'n dip.
@Bouwjaar1979: Balen, zie dat je ook ongesteld bent. Hopelijk begint 2012 voor jou met het perfecte eitje dat een prachtige beeb wordt en zit je volgend jaar rond deze tijd met een kleine bij de kerstboom. Wat je verder schrijft over die witte "tuurtesten" die vaak geplaatst worden herken ik helemaal. Ik zie daar ook vrijwel nooit streepjes op. Hahaha. Je ziet ook dat ze 8 of 9 van de 10 keer uiteindelijk ook negatief blijken te zijn.
Annabeth, ik heb heel vaak op mijn kaartjes, 4/5 dagen voor mijn eisprong zo'n flinke stijging en 1 of 2 dagen na de stijging begint de vruchtbare afscheiding * ik heb een abonnement hier op dit topic (heb het zo ingesteld dat in ieder topic waar ik op reageer ik automatisch een abonnement heb)
Aha! Paar dagen voor de eisprong flinke stijging, nou, wie weet is dat bij mij ook zo dan. Ovutest was in elk geval opnieuw negatief vandaag, dus ik denk toch niet dat ik mijn ei heb gemist. Even morgen afwachten. En ehh, abonnement op een topic? Hoe doe je dat? Lijkt mij ook wel handig. Ik zoek ze elke keer opnieuw op...
Annabeth, wat gek! Toch maar afwachten wat je temp gaat doen. Had je al wel geklust, mocht t wel je ei zijn? Ik heb nog steeds geen duidelijkheid, mijn temperatuur was vandaag zelfs iets gedaalt. Zag wel dat als mijn temp morgen weer iets omhoog gaat dat ff mijn ei op donderdag zet. We wachten weer af...
Abonneren op ieder topic waarin je reageert: gebruikersinstellingen opties wijzigen dan staat er: Abonneren op onderwerpen (Wanneer je een nieuw onderwerp start, of reageert op een onderwerp, dan kun je ervoor kiezen om automatisch dit onderwerp toe te voegen aan je lijst van onderwerpen met abonnement, met de optie om een e-mailnotificatie te ontvangen bij nieuwe reacties op dat onderwerp.) ik heb daar gekozen: geen e-mail notificatie
@Zilla: Nee nog niet geklust. Vind dat niet prettig als ik nog bloed en bovendien heb ik wel eens gehoord dat sperma ook niet goed tegen bloed kan; dat het er dood van gaat.... En jeetje, jouw kaartje is moeilijk deze ronde! Ik zou donderdag op zich wel logisch vinden, ook door de Eggwhite afscheiding. Maar dan moet die temp idd wel weer omhoog! Dat ie nu 1/10 lager zit zegt trouwens niet heel veel, da's bijna niks.... en, als ik het mag zeggen... aan je kaartje te zien, gebruik je een gewone thermometer. Je hebt namelijk steeds de bolletjes op precies de tienden van de graden staan. Klopt het dat je een normale thermometer hebt met 1 cijfer achter de komma? Dat kan prima hoor, maar die zijn iets minder precies en die ronden natuurlijk ook alles af tot 1 cijfer achter de komma. Het zou dus kunnen dat je temp gisteren 36.75 was (wordt 36.8) en vandaag 36.73 (wordt 36.7)... Dan denk je dat er echt een daling van een tiende is, terwijl dat misschien niet zo is. Ik heb zelf in het begin ook met een gewone thermometer getempt (1 of 2 rondes) en ik heb nu een speciale BBT thermometer. Die heeft twee cijfers achter de komma en is ook nauwkeuriger (afwijking is kleiner; alle thermometers hebben overigens een kleine 'foutmarge'). Mocht je in een BBT thermometer geïnteresseerd zijn voor de volgende ronde (laten we hopen dat dat niet nodig is en dat je deze ronde lekker zwanger bent/wordt) dan zou je eens op de site van matcare kunnen kijken. Ik heb de mijne daar besteld (kost iets van 12 euro, dus valt erg mee) en ik ben super tevreden! @Eeva: bedankt voor de tip, ik zal eens even op die link klikken en instellen dat ik ook geabonneerd wil zijn. Is wel zo handig.
@Eeva: Ik heb het ingesteld, ben benieuwd of het werkt. Als ik op abonnementen klik, staat er alleen nog niks.... Vraag me af of dat wel klopt, maar ik zie ook niet zo snel waar ik nog meer zou kunnen aanpassen....
Je kunt het ook anders instellen (hier boven in de grijze balk): onderwerp tools - abonneren op dit onderwerp - abonnement toevoegen Zoals ik eerder beschreef vind je het terug bij gebruikersinstellingen.. je ziet het onderwerp waar het laatst in gereageerd is bovenaan staan Ook het bovenstaande vind je bij gebruikersinstellingen terug!
@Eeva: Super! Nu is 't wel gelukt! Dank je! Nou, ik ga snel slapen. Ben benieuwd wat de temp morgen doet.
Thx! Ik hoop dit voor jou ook natuurlijk. Over je tempkaart, je ovu testen waren niet positief? Dan zal het vast een uitschieter zijn. Het lijk mij sterk dat je ei nu plots zo vroeg komt @zilla op jouw kaart is een mooie pre-ei dip te zien met vervolgens een stijging. Ik denk dat FF wel goed zit hoor. Nou is weer stadium duimen draaien dan.
Vandaag had ik weer 36.36, een heel normale temperatuur voor mij voor de eerste helft van de cyclus. Ovutesten waren inderdaad negatief dus ik denk ook dat het een uitschieter was. Geen idee waardoor, maar ja er kan natuurlijk zoveel van invloed zijn op je temp...
@Zilla: FF zet het kruis nu bij jou ook op donderdag zie ik. Mooi, weet je 't nu 'zeker'. Vanaf nu dus weer anderhalve week duimen draaien! Spannend hoor! Zou mooi zijn, met een positieve test het nieuwe jaar in!
He meisjes! Inderdaad, t is nu weer duimen draaien. Nog 1,5 week wachten.. Ik had mn hoop op een positieve test in 2011 al opgegeven omdat mijn cyclussen steeds zo lang zijn, maar deze keer opeens een cyclus van 29 dagen, dus het kan nog!! Vandaag een enorme uitschieter in mijn temp, maar dat komt omdat ik nu ziek ben Ik duim ook voor jullie allemaal meiden!
@Zilla: Beterschap! En ik duim dat je idd nog een mooie positieve test zult hebben voor de jaarwisseling. Het kan inderdaad nog! Mijn temp is hier weer helemaal gezakt. Gekke piek, zo in de eerste week. Ben benieuwd wanneer mijn ei komt. Eigenlijk hoop ik net na kerst. Kan ik nog lekker een wijntje drinken. Als mijn cyclus net zo is als die van 't afgelopen half jaar, mag ik mijn ei tussen volgende week dinsdag en donderdag verwachten. Ben benieuwd.
Hoe is het hier meiden? Nog nieuws? Hier geen nieuws, mn koorst is gelukkig over dus wie weet kan ik toch nog iets aflezen uit mn temp
Hier nog geen nieuws. Nog geen ei. Ik had steeds het gevoel dat ie veel eerder zou komen, maar 't lijkt mee te vallen. Gelukkig eigenlijk, want een ei vlak na kerst zou me veeeeeel beter uitkomen (ben ook niet kies-keurig ofzo). Hahahahaha. Mijn temp doet ook weer normaal. Geen uitschieters meer gehad, na die gekke piek in het begin. Wat eigenlijk vooral opvalt, is dat mijn temp veel lager is dan normaal. Ik temp sinds juni en mijn voor-ei temp was altijd tussen de 36.3 en de 36.5. De afgelopen cyclus was ie al lager, steeds rond de 36.3 en deze ronde zit ik daar zelfs onder. Vanochtend 36.09 en aangezien mijn ovutesten nog negatief zijn, lijkt 't geen pre-o-dip. (Sowieso niet omdat de temp steeds laag is en ik deze ronde al eens eerder onder de 36.10 zat). Gek toch? Wat ik me zit af te vragen.... Ik heb nu vakantie. Ik heb dus een wat ander ritme en slaap meer. Rust meer uit, doe overdag minder.... Zou dat van invloed zijn op je temp? En op je hormonen? Zou dat kunnen maken dat ik opeens toch een eerder ei krijg of een veel later ei? Ik weet wel dat je een eisprong schijnt te kunnen vervroegen door 's nachts een 100 watt lamp naast het bed te zetten (welke idioot doet dat nou, denk ik dan, maar goed). Zou het dan ook zo zijn dat je met deze lange donkere nachten en korte dagen ook een latere eisprong hebt dan anders? Ja en omdat mijn temp zo laag is, zouden lange donkere maanden ook van invloed zijn op je temp? Zou die 's winters altijd lager liggen dan 's zomers? tempkaartje Annabeth