Hallo allemaal! Ik ben sinds een tijdje aan het temperaturen. Ook gebruik ik voor het eerst deze maand ovulatietesten omdat ik twee lange cyclussen achter de rug heb. Nu denk ik dat als mijn temp morgen ook hoger is (of hetzelfde) ik mijn ei dit weekend heb gehad... maar ik heb gewoon een witte ovulatietest gehad..... Wat is nu betrouwbaarder??? Ik wordt hier echt onzeker van, wil echt mij ei niet missen... En als mij ei wel geweest is, wanneer denken jullie dan? En heeft het nog zin om te klussen? Ik heb woensdagochtend en gisterenochtend geklust.... Oja, ik heb voor morgen alvast een zelfde temp ingevuld, zodat die lijn is ontstaan (ik weet natuurlijk niet of dat echt zo is, zal morgen ochtend blijken!) Graaaaaag reacties
Hm ja als kijk naar je kaartje idd vermoedelijk van t weekend je ei gehad. ( stippellijn betekent dat ff er ook niet zeker van is) Welk merk ovulatietesten gebruik je? Heb zelf van z&k en die bevallen mij super, maar bij sommige meiden geeft die bijna geen lijntje en een ander merk wel super duidelijk.
Ik gebruik testen van sensitest. Maar die waren echt omowit (gisteren echt een tuurstreepje) Ik kijk er wel een beetje van op. Had het eigenlijk niet verwacht omdat ik twee lange cyclussen gehad heb (49 en 40 dagen) Dat zou betekenen dat ik nu rond 32-33 dagen uitkom. Ik vind het spannend wat mijn temp morgen doet! Ik denk dat ik toch maar doortest met de ovutesten. Heeft het zin om vandaag nog te klussen? (ben nu aan het werk, dus kan vanavond pas)
Heb je tussen dag 14 en 17 ook getest? En hoe laat test je? het tijdstip kan ervoor zorgen dat je je piek mist als je een korte piek hebt. je hebt wel je eisprong gehad zie ik. Ik vind zelf het meest betrouwbaar de slijmobservatie. Dan zie je wanneer je vruchtbaar slijm hebt (jij hebt maar 1 dag ingevuld) en wanneer je vruchtbare slijm weg is (je hebt dan je eisprong gehad). Ik begon altijd met ovulatietesten wanneer ik mijn eerste dag had met vruchtbaar slijm (is wat zuiniger qua testen, ook ik had langere cyclussen). Dan kon ik beter de dag bepalen, maar eigenlijk had ik die testen niet meer nodig want je kunt ook wachten op je tempstijging. Gewoon in je vruchtbare slijm dagen om de dag klussen.
Ik test om ongeveer half 6, als ik uit mijn werk kom. Vanmorgen vroeg om 9.45 getest, nog steeds negatief. Vanmorgen is mijn temperatuur gekelderd en nu is mijn kruis van ff ook weg Ik heb mijn slijm niet in de gaten gehouden, wel een goede tip. Ik had het ingevuld omdat ik had gelezen dat je dan alleen een streep krijgt ipv een stippellijntje. Wat denken jullie nu???? Wel of geen eisprong, gezien ik nog geen positieve ovutest heb gehad......
Even kijken wat je temp morgen doet. Het kan zijn dat je een dip in je temp hebt. Dat heb ik ook wel eens en dat stijgt hij de volgende dag weer naar het niveau voor de dip.
Pfffff ik vind het gewoon spannend, probeer het los te laten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik zie inderdaad dat als mijn temp morgen weer rond de 36,6 is het kruis terug komt. Fingers crossed!
Zonder twijfel: tempen is betrouwbaarder. Ovutesten meten slechts je LH-piek. Een positieve ovutest is echter helaas geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt! Zie ook: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/268858-positieve-ovulatietest-maar-volgens-bloedprikken-geen-eisprong.html
Tempen is betrouwbaarder. Ik had het juist andersom, wel positieve ovulatietesten, maar geen eisprong. En ook geen temperatuurverhoging dus. Als je echt nog geen positieve test gehad hebt, denk ik dat je ei toch nog moet komen misschien. Heb je doorgetest? Misschien is je ei vandaag wel.
Ik had vanmorgen een negatieve test om 10 uur. Is het de moeite om straks nog te testen? Ik ben pas 22.30 thuis...