Sinds een week hou ik mijn temperatuur wat bij,.omdat het me toch wel interesseert hoe dit werkt. Wanneer ik mijn.eisprong had weet ik niet precies. Nu heb ik steeds wat last van krampen en vermoed ongesteld te worden, zo voelt het. Nu heb ik wit afscheiding en mijn temp schommelde steeds rond 36,5 en 37 graden. Nu is mijn temperatuur 37,4. Bij mijn zoontje had ik geen menstruatie krampen of ergens anders last van, daarom denk ik dat ik toch ongesteld zal worden. Maar nu vraag ik mij af of die verhoging iets kan betekenen. Een verhoging heb je toch alleen na je eisprong en blijft daarna ongeveer gelijk tot naderende menstruatie? Of kan hij ook stijgen??
Je zou eigenlijk even de kaartjes van een aantal mensen moeten bekijken. Dan zie je dat het heel verschillend kan zijn per persoon. Ik denk dat je gewoon door moet blijven gaan met tempen en als je dan ongesteld wordt heb je meteen cd1 te pakken en kun je een hele cyclus tempen. Succes!
Ahhh ja ik ben al wat wijzer geworden.. Dat het niks zegt eigenlijk.. Het tempen is handig voor je ei en vlak voor je menstruatie en natuurlijk een goed inzicht krijgen in je cyclus..
Ik heb geen flauw idee hoe het werkt. Ik heb een aantal temperaturen ingevuld, maar er komt niet echt een duidelijke lijn en niet bij elke temperatuur komt een blauw bolletje te staan, die ik wel heb ingevuld. Ik hoop dat de link werkt: http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
Ik heb geen flauw idee hoe het werkt. Ik heb een aantal temperaturen ingevuld, maar er komt niet echt een duidelijke lijn en niet bij elke temperatuur komt een blauw bolletje te staan, die ik wel heb ingevuld. Ik hoop dat de link werkt: http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
Je hebt je eisprong al gehad zeg je. Naar mijn mening scoor je je baarmoederslijm dan niet goed, na je eisprong heb je geen eggwhite of watery afscheiding meer. Dit is namelijk slijm waar spermacellen makkelijk doorheen kunnen en dat wordt weer meteen dikker als je eisprong voorbij is. verder: als je na je eisprong steeds 36,5-37 hebt en nu gaat hij hoger, dan kan het een trifasisch gebeuren zijn. Al dat zo is dan is er een behoorlijk grote kans dat je zwanger bent. Echter staan er te weinig gegevens om te kunnen zien of het bij jou het geval is. Je bent niet ziek toevallig wat je hogere temp kan verklaren?
Nee ik ben niet ziek of iets dergelijks.. Ik denk dat de 23e mijn eisprong was, tien ging mijn afscheiding van eiwit agtig over in waterig en ik heb nu nog steeds waterige afscheiding. Heb deze dingen nu weg gelaten bij de kaart.. Ik snap tot nu toe nog niks van mijn cyclus en wanneer ik ongesteld moet worden. De 23e had ik een licht streepje op een zw test, ik begrijp dat deze ook op een ovulatie kan reageren paar dagen erna was ie omo wit. Misschien toch ovu testen halen als het deze ronde niet raak is
Hmm, daar ben ik eventjes te lang uit... ik weet dat een ovulatietest op een zwangerschap kan reageren, maar of dat andersom ook geldt? Dat een zwangerschapstest op een ovulatietest kan reageren, dat weet ik niet meer. Vreemd dat je waterige afscheiding hebt, wellicht een cyclus die van slag is? Succes in elk geval!
Je kaartje zegt nu niet zoveel omdat er veel gegevens ontbreken, maar dat wist je al. Een zwangerschapstest reageert helaas soms ook op een ovulatie. Zou niet mogen, maar gebeurd soms wel. Maar ik zie dat je ook pas net gestopt bent met de pil? Of ben je al langer gestopt en zijn jullie nu voor het eerst weer aan het proberen?
Klopt, daarom denk ik dat ik de 23e mijn eisprong heb gehad, of de dag erna. Ik zag echt een vaag streepje en mijn man ook. Lastig hoor als je nog aan het ontpillen bent haha. Klopt inderdaad, dit is onze eerste ronde én de eerste ronde zonder de pil. Heb al wel een onttrekkingsbloeding gehad, maar nog geen echte menstruatie. Spannend allemaal en we wachten het af. Ik hoor van familie dat als we voor een tweede gaan het snel raak kan zijn omdat ik nu niet aan de prik pil was en de familie ook snel zwanger was (1e rondes). Ik lees hier dat dat niks hoeft te zeggen..!! Wat een weetjes en fabeltjes allemaal hihi Ik zie dat jullie al in ronde 20 zitten.. Heftig zeg. Hopelijk is het voor jullie snel raak..!!!
Dank je wel meis, maar dat hoop ik voor jullie natuurlijk ook!! Bij mijn zoontje duurde het 17 maanden. De 2e keer 16, maar dit werd een bbz helaas. Nu weer opnieuw beginnen dus...... Hoop dat jullie gelijk de 1e ronde geluk hebben!
Ohh wat naar zeg dat jullie dat zo mee moeten maken.. Het is je begunt. Lijkt mee niet zo leuk als het bij een ander direct raak is!!! Ik zie dat je je eisprong hebt, klusze Haha