alleen in bed, andere temperatuur?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Lotje84, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Vanochtend (op dag 11 van mijn cyclus) is mijn tempertauur opeens 0,9 graden gedaald. Mijn man sliep erg slecht vannacht en is beneden op de bank verder gaan slapen, dus ik werd alleen in bed wakker. (verder geen veranderingen: zelfde tijdstip, raam hele nacht open, etc.)
    N.a.v. de tempdaling heb ik een ovulatietestje gedaan, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat nu al mijn eisprong zou zijn. Deze was zoals verwacht omo-wit.

Ook kan het zijn dat ik pas op dag 7 of 8 van mijn cyclus (27/28 dagen) zit omdat ik twijfel of de eerste dagen van mijn menstruatie niet spotting waren en dus nog bij de vorige cyclus horen.

Dit is mijn eerste maand tempen, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. (tempkaartje zie handtekening)

Logisch redeneren zegt mij dat deze temperatuurdaling komt doordat ik een extra warmtebron in mijn bed heb gemist de halve nacht? Of zou dit onzin zijn? Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De omstandigheden moeten inderdaad altijd hetzelfde zijn, daar hoort ook een kacheltje naast je in bed bij :) In mijn geval maakte dit echter niets uit, mijn man geeft blijkbaar niet zoveel hitte af.

Ik kijk nu naar je kaartje, ik zie alleen geen 0,9 verschil, maar 0,2? Want dat maakt verder niets uit dan, daar zou ik mij niet sappel om maken.

3. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ik heb gisteren rond 9u weer getempt na een uurtje rust op de bank. Was toen 36,8. Vandaag weer 36,8. Dus ik vermoed dat het aan mijn kacheltje heeft gelegen. Mijn bed voelde sowieso frisser aan, want als hij naast me ligt is het gewoon warmer.

Ik heb beide temps in mijn FF gezet, alleen die van 36,8 nu even laten tellen. Dus kan hem altijd weer even omzetten.

Bedankt voor je reactie!

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    *je weet dat een temp ook niet betrouwbaar is nadat je bent opgestaan, zeker na een uur daarna? Niet dat het wellicht op die dag uitmaakte omdat hij toch al onbetrouwbaar was, maar ik zeg het je gewoon even.* ;)

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Haha ja dat weet ik. Ik ben even gaan googlen en vond dat je minimaal 1 uur in rust moet zijn om te kunnen tempen. Dus na het opstaan ben ik nog ruim een uur 's ochtends onder de deken gaan liggen en heb daarna nog eens getemperatuurd (uit nieuwsgierigheid).
    Vandaag was ie weer 37,0. Dus ik vermoed dat die 36,8 betrouwbaarder is dan di 36,1. Maar goed, kan met beide niet echt veel. Dus ik wacht nu maar even af totdat de echte dip komt. ;)

Bedankt voor je advies!

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ik zag vandaag dat mijn thermometer bij 36,7 hapert en het net lijkt alsof er 36,1 staat. Toen ik het schermpje kantelde, zag ik pas dat het 36,7 ipv 36,1 was. Misschienis dit de vorige keer dus ook wel zo geweest...

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Vandaag weer alleen wakker geworden overigens. Dus vind het wel grappig dat ik ook weer dezelfde temp heb mogelijk. Blijft toch gissen.

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Je meot minimaal 3 uur rust hebben voor je tempt. Ik zou dus gewoon invullen wat je de eerste keer getempt hebt. Het kan toch wel eens wat verschillen ondanks dat je dezelfde situatie hebt. Bij mij zat er tussen zaterdag en vandaag ook 4 tienden (nu lager). En zit nog gewoon voor mijn ei.

9. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Je moet inderdaad 3 uur rust hebben, maar met rust wordt dan dus ook wel echt slapen bedoeld.
    Zodra je je ogen open doet begint je temp te stijgen. Dus dan kun je wel een uur stil gaan liggen, maar je lichaam is evengoed wakker.

Maar ik merk overigens niks aan mijn temp als ik alleen in bed lig. Mijn vriend draait diensten dus dan zou ik elke nachtdienst iets afwijkends moeten zien. Maar ja elk lichaam is anders natuurlijk.

10. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ik denk dus dat ik hem verkeerd heb gelezen doordat het schermpje weerspiegelde en de 7 net een 1 leek.
    Maar denk dat het verder niet zoveel uitmaakt. Ik weet sowieso zeker dat mijn eisprong nog niet is geweest.

Blijft interessant wat je lichaam allemaal doet.

11. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Dat dat interessant en soms erg verwarrend is, is helemaal waar :)

Share This Page