Hallo , Dit is nu mijn tweede ronde dat ik temp dus ben er nog vrij nieuw in. Nu het volgende op cd 12 heb ik een positieve ovutest echt een knaller en een dag later alweer negatief. Maar mijn temp gaat niet omhoog terwijl dat wel zou moeten. Nu staat mijn temp al 4 dagen op 36.7 en zit ik inmiddels op cd 15. Nu twijfel ik of dat er wel een eisprong heeft plaats gevonden. Wie kan er meer vertellen over mijn kaartje? Ik ben zo onzeker. Alvast bedankt.
Ik zie zo op je kaartje inderdaad nog geen eisprong. Je tempt wel op de juiste manier? Helaas is een positieve ovu test geen garantie voor een daadwerkelijke eisprong.
Ik temperatuur iedere ochtend om 8 uur stipt anaal. Maar hoe verklaar je dan de slijm en pijn? Groetjes Kitty
Bij bijv. PCOS heb je ook slijm zonder eisprong, en "ovulatiepijn" kan ook duiden op groei van follikels (mogelijk meerdere dus - PCOS) zonder dat er een eisprong is. De enige manier om te weten of je een eisprong hebt, is 5 dagen na (vermoedelijke) ovulatie bloed laten nemen voor progesteronbepaling. Is er te weinig progesteron, dan kun je zeggen dat je die cyclus geen eisprong gehad hebt (en wanneer je temp etc. gelijkaardig is over meerdere cycli, dan die andere cycli waarschijnlijk ook niet).
Jeme nu zit ik helemaal in de stress. Maar PCOS komt toch voor bij vrouwen die hele lange en onregelmatige cyclussen hebben. En dat heb ik niet. Maar vorige maand is er wel een eisprong geconstateerd door FF. Dus nu weet ik het helemaal niet meer. Groetjes
Hey, je hoeft je ook niet te veel zorgen te maken hoor, als je vorige cyclus wel een eisprong aangaf, dan is het allicht ofwel eenmalig, ofwel heb je wel een eisprong zoals degene boven mij aangaf. Ik gaf enkel aan dat het kàn dat je er geen hebt en toch tekens die duiden op eisprong.
Nou om even een ander inzicht te geven... Ik had enkele maanden geleden vier positieve ovu-testen (op vier verschillende dagen achter elkaar) en mijn temperatuur steeg ook niet... Naja, hij steeg wel, maar pas een week daarna. Uit mijn temp-kaart bleek geen eisprong zichtbaar, maar uit de testen wel degelijk. & dat was overigens ook de maand dat ik zwanger ben geworden.
Wauw jij geeft er inderdaad wel een hele andere draai aan. Had je toen ook last van kwaaltjes? Toen ik vanochtend opstond moet ik zeggen dat ik me heel eng voelde toen keek ik in de spiegel en me gezicht was lijk wit. Ik voel me nu wel weer een stuk beter. We blijven nu gewoon om de dag klussen totdat er meer zekerheid is over het ei. Dank je wel voor je bericht. Groetjes Kitty
Vaak zijn de regeltjes van het tempen heel gemiddeld en gelden dus ook lang niet voor iedereen. Ik heb door middel van enkel temperaturen nooit een eisprong kunnen ontdekken (FF trouwens ook nooit). Als ik naar jouw temp-kaart kijk zou ik inzetten op cd 11, maar dan heb je weer die positieve test een dag later. Lastig lastig.. Trouwens, mijn cyclus is standaard 26 dagen en mijn positieve ovu-testen kwamen van dag 16 t/m 19. Best raar. Mijn temp begon pas te stijgen rond cd25 en cd26. Achteraf gezien had ik wel kwaaltjes, maar in tegenstelling tot de rondes ervoor had ik die ronde gewoon totaal geen hoop. Dus ik heb er toen ook niks achter gezocht. Anyway: vanaf de eisprong alleen maar buikpijn gehad, bloedend tandvlees en huilen om niks (ik ben vrij nuchter, dus dat was wel vreemd).
Dat weet ik dus niet op cd 11 want op cd 11 was ik vergeten te testen dus het kon best zijn dat ik op cd 11 ook een positest zou kunnen hebben gehad. Ik had toen een druk weekeinde. Normaal test ik vanaf cd 10 al. Maar vergeleken met vorige maand had ik pas op cd 14 een knaller en de dag erna ook dus het zou deze maand wel erg vroeg zijn geweest. Het blijft vreemd. Maargoed we hebben al vanaf cd 9 geklust en daarna cd 12 en dan gister nog. Vooraadje is er wel. Wederom weer bedankt voor het meedenken. Heb jij dat kaartje nog van die cyclus waar je het over had? xxx
Vanochtend weer getempt en er was eindelijk een stijging. Nu van 36.7 naar 36.9 maar door FF nog steeds geen eisprong gevonden. Pfff ben er een beetje somber van. Dit moet niet vaker gaan gebeuren anders toch maar een belletje naar de huisarts. Afscheiding was vanochtend weer creamy dus mijn vruchtbare dagen zijn ook weer voorbij. Nu maar de 12 dagen af wachten tot de duivels zich komen melden. xxx
Ik zal later even mn kaartje erbij zoeken.... Begrijp je frustratie wel hoor, maar tempen is ook niet altijd even betrouwbaar en FF kan ook niet altijd alles vinden. Probeer eens je positieve ovu test weg te halen bij FF, geeft hij dan nog geen kruis? Wel lastig omdat je die dag daarvoor niet hebt kunnen testen...
Hoi, Ik heb het net weggehaald maar ook dat heeft geen nut. Er zal toch een stijging moeten komen van minimaal 3 dagen wil ff er een kruis zetten. Ik ben benieuwd naar jouw kaartje. xxx
Hmmm vandaag stijg je wel ineens. Kijkend naar je vruchtbare slijm krijg je op de 15e dag een kruis van FF als je stijging zo doorzet.
Heyyy Sandana, Wat fijn om jouw inzicht weer te lezen Ik dacht dus ook al zoiets en heb dus ff even gemanipuleerd om door tot zondag een stijging in te vullen en ja hoor er komt dan een stippel lijntjes kruis op cd 15. Maar dan nog vind ik het raar n.a.v. die positieve ovutest op cd 12. Weet jij wat dat stippelachtige kruis betekend? Vind het wel vreemd deze maand en had eigelijk de hoop op een eisprong al opgegeven. xxx
Okey, het is natuurlijk nog niet daadwerkelijk omdat ik de boel vooruit heb zitten invullen t/m zondag. Ik ben nu wel benieuwd wat mijn temp mij morgen gaat zeggen ik hoop iig een stijging al is het een 10de. Is het de onzekerheid van een zw test is het wel je temp die je gek maakt. Alhoewel ik de hoop op een eisprong had opgegeven heb ik toch stiekem wel weer een beetje hoop. Voor de zekerheid vanavond nog maar een keertje aan de klus. Wat denken jullie? xiss
Ik zeg eisprong op dag 14-15 (wat weer overeen komt met je ovu test op de 12e dag... ei komt 36-48 na de posi test en temp stijgt 1-2 dagen na ei) ) Als je dat zo bekijkt klopt het helemaal en zal ff een kruis geven op dag 15 als je nu de komende 1-2 dagen een hogere temp houdt!!!