Hoi hoi! Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden methyldopa ipv enalaprilmaleaat ivm te hoge bloeddruk. December 2009 ben ik al gestopt met de pil en vond het toch veiliger om andere medicijnen te gebruiken, want enalaprilmaleaat mag je niet gebruiken als je zwanger bent. Intussen nog niet zwanger. Nu de 13e ronde al. Pff... Maar ik voel me de laatste tijd behoorlijk down. Zit helemaal niet lekker in mn vel. Om gek van te worden. Ik heb zelf het idee dat het door de medicijnen komt. Mn lichaam is heel onrustig en mn handen zijn ook heel trillerig. Wie had dit ook? Liefs
Wat vervelend zeg! Voordat ik zwanger was ben ik ook over gestapt op methyldopa (ook wel aldomet genoemd). Ik heb er nooit last van gehad en heb ook geen bijwerkingen. Op dit forum zijn meer mensen die dit medicijn gebruiken.
Hoi Heb dit gebruikt toen ik zwanger was om een zwvergiftiging te voorkomen. Heb geen rare verschijnselen gehad geloof ik...
Ik loop met dezelfde vraag, vroeg me af of er meer zijn die zich zo voelen. Ik schrok eerlijk gezegd ook toen ik net de hele lijst met bijwerkingen zag, wat een trowp zeg! Ik gebruik het nu 1 week. Ben wel al bijna 37 weken zwanger en heb de laatste weken een steeds hogere bloeddruk. Ik voel me er eerlijk gezegd heel erg beroerd bij. Hoofdpijn, moe, alleen maar kunnen slapen, gevoel alsof alles in een soort was gaat en je er niet helemaal bij bent, heel veel nachtmerries en ook heel down voelen. Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis en ga ook aangeven dat ik dit niet meer wil slikken, het wordt met de dag erger. Dan maar liever hoge bloeddruk, maar loop toch al de kans dat ze het ergens deze week gaan inleiden.
@iertje, kan me voorstellen dat je er liever mee stopt. Kan me zelf geen rare verschijnselen herinneren (gelukkig). Weet wel dat ik toen ik naar zhuis moest en ik 40 w en 4 dagen was, ik expres er een vergeten ben (hoopte dat ze me dan gingen strippen ofzo niet opnemen). Toen ze gingen controleren was mn bloeddruk echt giga hoog en moest ik direct opgenomen worden, ben volgende dag ingeleid...
Iedereen bedankt voor de reacties! Fijn om te horen dat de meesten van jullie géén last van bijwerken heeft gehad. @Iertje86, in het begin toen ik de medicijnen slikte was ik ook heel snel moe, maar na een tijdje had ik daar géén last meer van. Ik begin nu te merken dat ik me steeds vaker down voel. Ik heb sterk het gevoel dat het van de medicijnen komt. Ik bel deze week de huisarts om te overleggen of het verstandig is om deze medicijnen nog te gebruiken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je er minder door gaat voelen. Als ik jou was zou ik ook even overleggen met de arts, maar je moet niet uit jezelf stoppen met de medicijnen, juist omdat de je nu zwanger bent.
Ik stop niet uit mezelf. Hoe beroerd ik me nu ook voel, ik slik ze wel gewoon. Ik loop al een paar weken met een te hoge bloeddruk, alleen schommelde die erg, vandaar dat ik nu pas medicatie heb. Ik heb vorige week de medicatie gekregen om te kijken of het voor mij aangenamer is en ik het zo tot de 37 weken vol kan houden. Woensdag ben ik 37 weken, zou ik me met de medicatie goed voelen, laten ze me doorlopen. Gaat het niet goed, dan gaan ze me inleiden. Mijn bloeddruk is nu wel beter, maar ik voel me echt niet fijn en ga daarom aangeven dat ik met de medicatie wil stoppen en dat ze me dan maar in moeten leiden. (heb nog meer problemen waardoor inleiden waarschijnlijk beter is voor mij en de kleine)
Echt vervelend dat je je niet lekker voelt! Maar gelukkig is je bloeddruk wel goed! Meid ik wens je heel veel succes Liefs
@mum83: Hoe gaat het bij jou? Nog steeds zo'n down gevoel? Ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest en verteld hoe het gaat. Moest direct stoppen met de methyldopa. Ook willen ze me omdat ik me zo beroerd voel eind deze week waarschijnlijk inleiden en vinden ze het nu ook niet nodig om andere medicatie te starten. Waarschijnlijk ben ik na de bevalling binnen 2 dagen van de hoge bloeddruk af en zien ze het als een voordeel als ik dan niet ook nog eens de medicatie af moet bouwen. Moet nu wel elke dag terug om mijn bloeddruk te controleren. Als ik je een tip mag geven, trek echt aan de bel. Volgens de gyn is het behoorlijk sterk spul en als je er niet goed bij voelt kan je waarschijnlijk ook wat anders krijgen, de kans op depressies is bij deze medicatie erg groot volgens hem en vaak heb je dat zelf niet in de gaten. Bij mij doen ze het niet omdat het om hooguit 1 weekje gaat. Veel succes!!!
@iertje86, op het moment gaat het wel. Eigenlijk mag het niet, maar sinds een paar daagjes slik ik de medicijnen niet meer. Even kijken hoe ik me voel zonder... Voel me niet zo heel naar meer. Morgen bel ik de huisarts of ik mn oude vertrouwde medicijnen niet weer kan krijgen (ben toch nog niet zwanger, helaas...) Ik wens je heel veel succes met de bevalling eind deze week! Liefs
Dank je, jij ook heel veel succes. Hopen dat je idd met je oude medicijnen verder mag. Je weet nu iig wel dat je je door de medicijnen niet lekker voelt. Ik ben gisteren gestopt en voel me idd ook al iets fijner. Minder down en geen nachtmerries gehad. Merk wel dat mijn bloeddruk weer wat stijgt, maar liever die klachten dan die van de medicijnen en het is nog maar voor een paar daagjes.