hoeveel variatie luteale fase

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by tupp, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,846
    19,192
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hallo dames,

Ik ben nu bezig met mijn 2e temperatuurkaartje. De eerste keer was mijn luteale fase 10 dagen. Ik heb begrepen dat de luteale fase elke keer ongeveer even lang is. Dus verwachtte ik dat deze keer weer. Maar nu zit ik al op DPO 12. Na een daling is mijn temp vanochtend weer wat hoger.
    Ik heb al negatief getest. Maar nu lees ik weer dat ik toch pas bij 14 dagen moet testen. Kortom: ik krijg toch weer de zenuwen en begin me nu af te vragen hoe het nu precies zit met de lengte van de luteale fase.

Hoe zit dat bij jullie?
    Is jullie luteale fase altijd precies even lang?
    Sscheelt het hooguit een dag?
    Of kan er een groter verschil in zitten?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    die van mij scheelt van 10 tot 14 dagen

de reden waarom je beter na 14 dpo kan testen, is dat ookal is je lf 10 'normaal' gesproken, dat het mogelijk is dat je dan nog te weinig hcg aanmaakt om positief te testen

3. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Mijn laatste LF was 18 dagen :( En daarvoor had ik geen eitjes en alle medicatie sloeg niet aan, dus daarvoor had ik geen LF.

4. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    schijnt idd meestal niet meer dan 2 dagen te verschillen. die van mij meestal 14-16 dagen.
    Maarja je lijf maakt soms gekke sprongen...afgelopen ronde ineens op dag 11 en ei, en een lf van 11 dagen????

tsja...

5. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Mijn LF bij mijn vorige zwangerschap lag tussen de 11 en 15 dagen. Bij de laatste ronde was het 15 dagen,maar toen bleek ik zwanger te zijn, dus het kan zijn dat het toen minder was.
    Hoop dat je hier wat aan hebt

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,846
    19,192
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Toevallig reageer ik net op jouw topic. ;) Dank je. Blijkbaar kan de LF meer variëren dan ik dacht.

Eigenlijk wil ik gewoon dat er grote letters op mijn scherm verschijnen JE BENT ZWANGER. Ik hang maar wat op het forum rond en kijk nog eens naar mijn kaartje in de hoop dat die grote rode letters eindelijk verschijnen.

Ik zal gewoon geduld moeten hebben als iedere ander.

7. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Ik zie wel dat je temperatuur erg naar beneden is gegaan. Meestal is dat geen goed teken. Ik hoop voor je dat je niet ongesteld gaat worden. Ik zal in iedergeval voor je duimen.
    Bij mijn vorige zwangerschap hebben wij er 11 maanden over gedaan en daarvoor dacht ik telkens dat ik zwanger was. Had vaak dezelfde verschijnselen, dus dat zegt dan ook niets. Maar uiteindelijk was het dan toch zover en nu gaan we voor een 2e kindje. Ik zit nu in mijn 2e ronde. Dus het zou wel erg leuk zijn als het nu raak is.

Veel succes!!!

xxx Patricia

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,846
    19,192
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ja, die temperatuur van vandaag ziet er niet goed uit. Toch ben ik nog steeds niet ongesteld. Ik zal morgen wel weer vroeg wakker zijn want ik ben erg benieuwd naar de temperatuur dan. Helaas wordt het daar niet betrouwbaarder van. als het morgen weer zo laag is ga ik er maar vanuit dat het weer niks is.

Wij zitten nu in ronde 16 voor de eerste. (mk in ronde 12) Met uitzondering van de eerste paar keer, heb ik nu vrijwel elke maand het gevoel dat het "raak" is; zwangerschapssymptonen en al. Nu ook weer: misselijk, misschien ìets vollere borsten, baarmoederkramp, moe, gewichtsverlies (had ik vorige keer ook). Kortom: de hele mikmak.
    Afgelopen weekend was ik nog heel erg nerveus. Maar nu ik maandag (en woensdag ;)) negatief getest heb vole ik me wel rustiger. Ook al weet ik dat die niet echt betrouwbaar waren.

Vrouwen... rare wezens.

9. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0

tupp, je haalt de woorden uit mijn mond....
    Nu een jaar bezig, heb altijd volle weken met werk ea andere verplichtingen.Afleiding genoeg.
    Maar toch.....habg ik rond ophet forum en hoe langer mijn curve is op mij nFF kaarte hoe langer ik er naar staar en hoop dat er een groen lijntje verschijnt...

Heb deze week dipje, ben dit weekend precies een jaar met de pil gestopt.
    Zei tegen mams, het is net of mijn leven zich dit moment afspeelt in een grote wachtkamer. Ik doe vanalles maar ik ben in mij n achterhoofd steeds bezig met het idee dat ik moet opletten, ik kan immers ook zo aan de beurt zijn.althans, ik hoop steeds dat ik aande beurt ben, sta op en dan ga ik weer zitten, toch nog even niet ana de beurt:)...

x

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Die van mij varieerd van tussen de 12 en de 16 dagen

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik denk dat in je vorige cyclus FF er naast zat met ei, en dat je dus 13 DPO ongi werd ( lf van 12 dagen dus ) . Je temp ziet er nu ook niet echt goed uit. Denk helaas dat je morgen of misschien vandaag nog ongesteld word. Als je vandaag weer word houdt het in een LF van 12 dagen weer.
    Succes, en hopelijk is het gauw raak.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,846
    19,192
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben vrijdag ongesteld geworden. (14 dpo). Als ik vorige keer inderdaad al eerder m'n ei had, heb ik dus een LF van 12-14 dagen in deze twee maanden.

Komende maand ga ik even niet temperaturen. Vorige keer ging het prima en vond ik het geen moeite kosten. Nu werd ik de laatste twee weken steeds vroeger wakker omdat ik zo benieuwd was naar mijn temp. De laatste paar dagen werd is steeds tussen 4 en 5 wakker, in plaats van kwart voor zeven. Ook niet echt goed dus.

Misschien dat ik het over een paar maanden weer oppak. Ik vond het in ieder geval erg interessant om wat meer inzicht in mijn cyclus te krijgen.

13. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Heb een LF van 9 á 10 dagen :(

14. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    He Tupp,

Jammer dat je toch weer ongesteld bent geworden:(. Ik hoop voor jullie dat het nu echt snel raak is. Misschien is het inderdaad wel goed om er even niet meebezig te zijn (ze zeggen dat dit ook van invloed kan zijn). Al weet ik uit eigen ervaring dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Vooral als je al zo lang bezig bent.
    Veel succes!!

Veel liefs Patricia

15. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    @ zijvandehoek, ja heb ik ook :( word er ook niet blij van. is volgens mij echt veelste kort :(

Share This Page